سفر به اوزونگول در ترابزون در زمستان

منطقه اوزونگول در ترابزون  در زمستان پوشیده از برف است و جاذبه‌های گردشگری مختلف آن از جمله فلات‌ها، ارتفاعات و تپه‌ها را می‌پوشاند.

اوزونگول در ترابزون در زمستان
اوزونگول در ترابزون در زمستان

منطقه اوزونگول در ترابزون در زمستان پوشیده از لباس‌های سفید است و برف جاذبه‌های گردشگری مختلف آن از جمله فلات‌ها، ارتفاعات و تپه‌ها را می‌پوشاند و دما به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و در بسیاری از مواقع به چندین درجه زیر صفر می‌رسد و ضخامت برف مانند چند روز گذشته بین 10 تا 20 سانتی متر است.

معمولاً شب‌ها در فضایی جذاب روستایی، صدای ریزش قطرات باران بر روی برگ‌های درختان را می‌شنوید و در زمستان، به‌ویژه در ساعات شب، بیشتر اوقات سرد است، در حالی که آرام‌ترین زمان‌ها را سپری می‌کنید و احساس آرامش و راحتی می‌کنید.

مزایای گردشگری اوزونگول در ترابزون در زمستان

در اوزونگول مکان های گردشگری زیادی وجود دارد ، زیرا یکی از مناطق طبیعی است که در طول سال پذیرای بازدیدکنندگان است، در ماه های تابستان زیبایی جذابی دارد و در ماه های زمستان زیبایی طعم دیگری دارد.

اوزونگول که یکی از مهم ترین مناطقی است که بیشترین تعداد گردشگر را در منطقه دریای سیاه میزبانی می کند، تقریباً 100 کیلومتر از مرکز ترابزون فاصله دارد و 1090 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در فاصله پیاده روی بسیاری از گردشگران واقع شده است.

طبیعت سرسبز اوزونگول در ترابزون در زمستان به واحه ای پوشیده از برف تبدیل می شود که رنگ سفید آن تمام ارتفاعات و فلات های این منطقه را می پوشاند. دریاچه ای که به منطقه معروف است پس از یخ زدگی به ورقه یخی تبدیل می شود. در نتیجه دمای زیر صفر، بارش برف در اوزونگل به گردشگران این فرصت را می دهد تا فعالیت های زمستانی مختلف را انجام دهند.

گردشگرانی که خواهان فضایی آرام، هوای پاک و زیبایی طبیعی هستند، گردشگری در اوزونگول را در زمستان ترجیح می‌دهند، جایی که شب‌های لذت‌بخشی را با صدای باران از روی برگ‌های درختان در هتل‌ها و کلبه‌های خود می‌گذرانند که خدمات سطح بالایی را ارائه می‌کنند.

معروف ترین رستوران های منطقه دریای سیاه در منطقه اوزونگول انتظار شما را می کشند که در آنجا لذیذترین وعده های صبحانه را می خورید که با توجه به اصالت روستایی تهیه می شود و در ناهار غذاهای لذیذ شرقی، عربی و غربی به خصوص ماهی قزل آلای تازه معروف می خورید.

مهمترین فعالیت های گردشگری در اوزونگل در فصل زمستان

رفتن به تور وحشی در جنگل های اوزونگول از طریق جیپ و سافاری یکی از فعالیت های توریستی است که می توانید در زمستان انجام دهید. از طریق این سفرهای سافاری، زیبایی طبیعی و شکوه درختان کاج و بلوط را که به دور یکدیگر پیچیده شده اند در جنگل های این منطقه کشف خواهید کرد.

خرید سوغاتی و سایر صنایع دستی، انواع لباس، عروسک و دوک دوک با رنگ های محلی ساخته شده توسط مردم در سفر شما به اوزونگل از جمله مهم ترین فعالیت های گردشگری است که می توانید در سفر گردشگری خود انجام دهید.

تور هوایی با هلیکوپتر در اوزونگل یکی از مهم ترین فعالیت ها و فعالیت های گردشگری است که در فصل زمستان می توان انجام داد، این فعالیت بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و فرصتی بی نظیر برای کسانی است که مایل به دیدن اوزونگول هستند.

 

کلبه های اوزونگول در زمستان

شگفت‌انگیزترین شب‌ها را می‌توان در کلبه‌های Uzungol Trabzon سپری کرد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد اقامتی آرام و راحت در هتل داشته باشند و خدمات 5 ستاره در اندازه‌های مختلف، فضاهای متعدد و مکان‌های متمایز در دل طبیعت جذاب که برخی از آنها مشرف هستند. دریاچه اوزونگول و سایرین منظره فوق العاده زیبایی از تپه ها و فلات ها دارند.

اوزونگول در ترابزون در زمستان
اوزونگول در ترابزون در زمستان

مقاصد گردشگری نزدیک Uzungol

پس از اتمام تور گردشگری خود در اوزونگل، می توانید به سایر مناطق توریستی منطقه دریای سیاه سفر کنید و از برجسته ترین مقاصد گردشگری نزدیک اوزونگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتفاعات سلطان مراد: 35 کیلومتر از اوزونگل.
  • ارتفاعات دمیرکاپی: 25 کیلومتری اوزونگل.
  • مراتع گوجیت: 8.7 کیلومتر از Uzungol فاصله دارد.
  • روستای دمیر کابا: 15 کیلومتری اوزونگل.
  • ارتفاعات Şekir Su: در 20 کیلومتری منطقه Uzungol قرار دارد.

این اعدادی هستند که فاصله اوزونگول را از مهم ترین مناطق و سایر کشورهای توریستی ترکیه نشان می دهد:

  • فاصله مرکز ترابزون تا اوزونگول 100 کیلومتر است
  • فاصله فرودگاه ترابزون تا فرودگاه اوزونگول 90 کیلومتر است
  • فاصله ایستگاه اتوبوس ترابزون تا اوزونگول 93 کیلومتر است
  • فاصله مرکز ریسا تا اوزونگول 72 کیلومتر است
  • فاصله مرکز آنکارا تا اوزونگول 831 کیلومتر است.
  • فاصله استانبول تا اوزونگول 1140 کیلومتر است.
  • فاصله آنتالیا تا اوزونگول 1150 کیلومتر است.

رستوران های متمایز در نزدیکی اوزونگول در ترابزون در زمستان

مجموعه ای متمایز از رستوران ها در اوزونگول جلساتی آرام را در دل طبیعت دلفریب فراهم می کند و غذاهای لذیذ از غذاهای دریایی و انواع گوشت های ترکی، عربی و غربی، علاوه بر پیش غذاها، نوشیدنی ها و دسرهای ترکیبی و برجسته ترین غذاها را سرو می کند. این رستوران ها عبارتند از:

  • رستوران البرج با منظره ای جذاب از دریاچه اونگول.
  • رستوران Bungalow Inan Kardesler که درست در کنار دریاچه قرار دارد.
  • رستوران سوفرا
  • رستوران طبیعت دوگا

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.