شهرهای توریستی ترکیه در زمستان کدامند؟

فصل زمستان در شهرهای توریستی ترکیه با شکوه خاص و فضای جذاب آن مشخص می شود. که با رمانتیک و زیبایی آرام پوشیده از برف سفید است.

آنتالیا در زمستان
آنتالیا در زمستان

شهرهای توریستی ترکیه در زمستان با شکوه خاص و فضای جذاب آن مشخص می شود. که با رمانتیک و زیبایی آرام پوشیده از برف سفید یا مرطوب با دانه های بارانی که به طور متوالی به آرامی و آرام می بارند مشخص می شود.

فضای زمستانی در ترکیه با تصویر ذهنی مربوط به بوی شاه بلوط برشته شده مرتبط است که بر روی گاری های پرسه زن در میادین عمومی فروخته می شود، یا یک فنجان چای ترکی داغ و نوشیدنی ارکیده گرم که در کافه های محبوب پراکنده در ایالت های ترکیه سرو می شود.

موضوع تنها به این نقطه ختم نمی شود، بلکه زمستان ترکیه شما را به فضایی افسانه ای در محدوده طبیعت زیبا می برد، چرا که زمستان ترکیه تجربه زندگی در میان ردیف داستان ها و رمان ها را در شبی سرد به شما می دهد. وسط برف، در حالی که در یک کلبه چوبی با حمام آب گرم داخل جکوزی روبروی اجاق هیزمی سنتی لذت می برید.

از موارد استراحت و تفریح ​​گرفته تا بالاترین سطوح ماجراجویی، نشاط و فعالیت، از طریق گردشگری در پیست های اسکی که در زمستان در شهرهای مختلف ترکیه بر روی برف پخش می شود. زیرا ترکیه با مراکز تخصصی خود در ورزش های برفی در قله های کوهستانی که در طول فصل زمستان متمایز است. 

بنابراین، زمستان ترکیه یکی از زیباترین فصول توریستی جهان است که در آن گردشگر می تواند از آرامش، تفریح ​​و آرامش لذت ببرد و یا در فضایی پر از ماجراجویی، چالش و هیجان زندگی کند.

معروف ترین شهرهای توریستی ترکیه در زمستان

1. بورسا

یکی از مشهورترین مقاصد شهرهای توریستی ترکیه در زمستان است. شهر تاریخی بورسا در نزدیکی استانبول است که با تفرجگاه برفی خود در بالای کوه معروف اولوداگ که شامل هتل ها، رستوران ها و یک مرکز بین المللی برای ورزش های اسکی و برفی

مهمترین فعالیت های گردشگری زمستانی در بورسا

بورسا - شهرهای توریستی ترکیه
بورسا – شهرهای توریستی ترکیه در زمستان
  • تجربه اقامت و خوابیدن در کلبه های چوبی گرم در دامان طبیعت
  • سوار تله کابین (یکی از طولانی ترین تله کابین های جهان) شوید و به بالای کوه اولوداگ صعود کنید.
  • آموزش اسکی برف و ورزش برف در مرکز قله کوه اولوداگ با مربیان و تجهیزات معتبر آماده و موجود
  • بازدید از اماکن تاریخی و بناهای تاریخی بورسا مانند درخت چند ساله، مسجد جامع و مقبره سلاطین عثمانی

 

2. شهر آنتالیا

یکی از شهرهای توریستی ترکیه در زمستان مشرف به سواحل مدیترانه که بازدیدکنندگان آنتالیا در زمستان می توانند از آب و هوای معتدل و گرمی که سواحل این شهر به آن شهرت دارند لذت ببرند، همچنین می توانید برای زندگی در زمستان سرد از قله های مناطق کوهستانی در آنتالیا دیدن کنید. آب و هوا و اوقات خاصی را در دامنه های کوه های توروس و المپ سپری کنید.

مهمترین فعالیت های گردشگری زمستانی در شهر آنتالیا

  • ماجراجویی های برفی در دامنه کوه های توروس در تفرجگاه “ساکلی کنت” که حدود 2500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
  • سوار شدن بر تله کابین آنتالیا در قله کوه المپ، جایی که سفر 10 دقیقه طول می کشد که گردشگر از منظره هوایی دریا و کوه لذت می برد تا به قله کوه تهتالی پوشیده از برف برسد.
آنتالیا در زمستان
آنتالیا در زمستان
  • از آکواریوم معروف آنتالیا دیدن کنید، که تجربه راه رفتن در تونل آکواریوم شیشه ای را به شما می دهد که در آن کوسه های واقعی، دلفین ها، لاک پشت ها و دیگر موجودات دریایی در اطراف شما شنا می کنند، علاوه بر شهر برفی داخل آکواریوم، که شامل سالن های ماجراجویی پوشیده شده در برف واقعی در زمینی به وسعت 15 هزار متر مربع به شما امکان می دهد از اسکی برف، دیدن ایگلوها، گرفتن عکس های یادگاری و سایر فعالیت های مختلف لذت ببرید.

 

3. شهر استانبول

پایتخت تاریخ و تمدن و اولین شهری در ترکیه که در فصل زمستان با افزایش درخشش و زیبایی و شکوه شهر و تزیین مغازه ها با لباس های زمستانی و صحنه ها و وقایع و رویدادهای آن، شخصیتی متمایز پیدا می کند. استقبال از سال نو در مشهورترین نقاط دیدنی شهر مانند تنگه بسفر ظاهر می شود.

مهم ترین فعالیت های گردشگری زمستانی در استانبول

  • بازدید از مکان های تاریخی شهر در هوای جذاب زمستانی، زمانی که برف یا باران می بارد، زیرا مکان های تاریخی استانبول جلوه و شکوه خاصی پیدا می کنند که در زمستان زیباتر می شوند.
  • لذت بردن از رویدادها و نمایش ها در پایان سال و آغاز سال جدید، زیرا استانبول شاهد اتفاقات و فضاهای زیادی برای ورود به سال جدید است، مانند صحنه های آتش بازی در تنگه بسفر و غیره.
  • خرید از مراکز خرید و مراکز تجاری که استانبول به آنها معروف است با امکان بهره مندی از تخفیف های پایان سال یا تخفیف های سال نو.

4. شهر فتحیه

یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه در زمستان ، شهر ساحلی مشرف به دریای اژه در ایالت موگلا، که به خاطر زیبایی طبیعت جذاب، جزایر زیبای دریایی و خلیج های پرآبش که با خشکی روی هم افتاده و مناظر خیره کننده ای را ایجاد می کند، مشهور است.

مهمترین فعالیت های گردشگری زمستانی در فتحیه

  • پرواز با پاراگلایدر از ارتفاعات ساحل اولودنیز که با طبیعت سبز و جذابش متمایز است و ساحل منحنی مشرف از دو طرف هم به دریا و هم به دریاچه طبیعی.
  • لذت بردن از آب و هوای معتدل در سواحل دریا و استراحتگاه های پراکنده در آنجا و گذراندن زیباترین اوقات تفریح ​​و آرامش با تجمل کامل.
شهر فتحیه در ترکیه
شهر فتحیه در ترکیه

 

5. ترابزون از شهرهای توریستی ترکیه در زمستان

در اینجا فضای جذاب روستاهای زمستانی ترکیه نهفته است، جایی که برف سفید و هوای سرد با زندگی سنتی آرام ترکیب می شود. خانه های روستایی و کلبه های چوبی در دل طبیعت سرسبز نشسته اند و گرمای خود را از آتش اجاق هیزمی می گیرند. برای رسیدن به فضایی اسطوره ای بی نظیر برای دوستداران طبیعت.

مهمترین فعالیت های گردشگری زمستانی در ترابزون

  • تجربه اقامت در شهرهای توریستی ترکیه در زمستان در کلبه های چوبی و خانه های روستایی در میان طبیعت جذاب
  • صبحانه سنتی ترکی بخورید و با فولکلور ترکی لباس، آواز و غذا آشنا شوید
  • اسکی برف در دامنه های مناطق مختلف ترابزون
  • گذراندن زیباترین اوقات و گرفتن بهترین عکس های یادگاری در روستای معروف اوزونگول که کلیشه شهر زیبای ترابزون را تشکیل می دهد.
  • غذاهای لذیذ از غذاهای سنتی ترکی معروف در آن منطقه بخورید که عمدتاً بر اساس پخت انواع ماهی است.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.