پر بازدید ترین مناطق ایتالیا

پر بازدید ترین مناطق ایتالیا شامل چند شهر مهم در ایتالیا می شود که بسیاری از امور مربوط به گردشگری در آنها انجام می شود.

پر بازدید ترین مناطق ایتالیا
پر بازدید ترین مناطق ایتالیا

پر بازدید ترین مناطق ایتالیا شامل چند شهر مهم در ایتالیا می شود که بسیاری از امور مربوط به گردشگری، فعالیت های اقتصادی و سیاسی در آنها انجام می شود.

پر بازدید ترین مناطق ایتالیا کدامند؟

رم

شهر رم (به انگلیسی: Rome) یا به نام «شهر ابدی» پایتخت ایتالیا است و بزرگترین شهر این کشور با جمعیتی بالغ بر 2.6 میلیون نفر و تمدن‌ های بسیار متفاوت است. فرهنگ ها از آن عبور کرده اند تا در نهایت آمیزه ای از تمام تمدن هایی که در این کشور گذرانده اند نشان دهنده شهر باشد و تمدن روم یکی از مهم ترین این تمدن ها محسوب می شود که میراث تاریخی و فرهنگی متمایزی از خود بر جای گذاشته است که گردشگران را به خود جذب می کند. این شهر یک مقر ملی است که پارلمان ایتالیا در آن واقع شده است. این شهر همچنین با صنعت فیلم مشخص می شود، زیرا خانه سینمای ایتالیا است، علاوه بر این که شامل موزه ها و شهر های تاریخی زیادی است.

کولوسئوم، تپه پالاتین و فروم رومی پر بازدید ترین مناطق ایتالیا هستند که سالانه حدود 5625219 گردشگر به آن‌ ها می‌ آیند، این سه نقطه مهم تاریخی و فرهنگی هستند که همگی در رم واقع شده‌ اند.در حالی که کولوسئوم یک آمفی تئاتر بیضوی است، در دوره بین 72 تا 80 بعد از میلاد با هدف انجام تعدادی فعالیت مختلف مانند: رژه نبردهای دریایی ساختگی و شکار حیوانات ساخته شد و همچنین بزرگترین آمفی تئاتر است. در جهان با ظرفیت 50000 یک نفر به طور همزمان با حدود هشتاد ورودی.

تپه پالاتین در نزدیکی آمفی تئاتر قرار دارد و مناظر زیبایی از شهر ارائه می دهد و شامل درختان کاج فراوان و آثار باستانی است و مشرف به فروم رومی است و حدود چهل متر بالاتر از آن قرار دارد و از طرفی تالار رومی مستطیل شکل است. ساختمانی که به عنوان یک بازار تجاری بوده، در حال حاضر با آثاری از بناهای قدیمی دولتی احاطه شده است.  موزه ملی Castel Sant’Angelo، واقع در Parco Adriano در رم، رتبه پنجم را به عنوان پربازدیدترین مکان در ایتالیا دارد. تعداد گردشگرانی که سالانه به آن می آیند 918591 گردشگر تخمین زده می شود. این مقبره امپراتور روم هادریان است که دستور ساخت آن را به عنوان مقبره ای برای او و اعضای خانواده اش ساخته است. امپراتورها تا سال 217 بعد از میلاد در آنجا دفن می شدند و سپس آن را به خاک می سپردند. در سال 401 بعد از میلاد به قلعه تبدیل شد و اخیراً به موزه تبدیل شده است.

گالری بورگزه جایگاه نهم را به عنوان پر بازدید ترین مناطق ایتالیا به خود اختصاص داده است. تعداد گردشگرانی که سالانه به آن می آیند 498477 نفر تخمین زده می شود. این نمایشگاه شامل آثار هنری جمع آوری شده توسط خانواده بورگزه ایتالیایی است که با نقاشی، گروهی از مجسمه ها و آثار باستانی نشان داده شده است. این نمایشگاه در ویلا بورگزه پونچیانا واقع شده است. باغ ها نیز از جاذبه های گردشگری مهم هستند.

شهر رم همچنین شامل شهر واتیکان است که یک کشور مستقل است و شامل کلیساها و کلیساهای جامع بسیاری است که مهمترین آنها کلیسای سنت پیتر است که آن را به مکانی برای جذب زائران مسیحی از سراسر جهان تبدیل کرده است. شایان ذکر است که مراکز تاریخی شهرهای رم و واتیکان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفتند.

ونیز

ونیز یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در جهان است و شهری ایتالیایی با وسعت متوسط ​​است که با مناطق گردشگری میراث بسیاری مشخص می شود. در سال 2017 تعداد گردشگرانی که به آن سفر می کردند به 60000 بازدید روزانه رسید که فشار زیادی بر این مناطق وارد کرد. در سال 1987 به عنوان میراث جهانی تأیید شد.  ونیز یکی از پر بازدید ترین مناطق ایتالیا با زیبایی طبیعت، معماری و تاریخ غنی خود مشخص می شود و یک بندر بزرگ در ایتالیا است که در شمال دریای آدریاتیک واقع شده است و یکی از قدیمی ترین مراکز گردشگری و فرهنگی در جهان است. همچنین جاذبه های بسیاری در ونیز وجود دارد که گردشگران به آنجا می روند، از جمله:

  • کلیسای سن مارکو
  • دوسالانه ونیز (به انگلیسی: La Biennale di Venezia)
  • تئاتر لا فنیس
  • Ca’ Rezzonico
  • تصحیح کننده Museo
  • کلیسای سانتا ماریا (به انگلیسی: Santa Maria Gloriosa dei Frari)
  • جزیره بورانو
  • آرسنال ونیزی

 

فلورانس

فلورانس با 377207 نفر جمعیت در وسط ایالت توسکانی واقع شده است که پایتخت آن توسکانی است و به عنوان یک سکونتگاه اتروسکی تأسیس شد که سپس توسط امپراتوری روم اشغال شد و تا قرن هشتم پس از میلاد به عنوان یک شهر رومی ادامه داشت. فلورانس به عنوان پر بازدید ترین مناطق ایتالیا نقاشی‌ های دیواری، مقبره‌ها و آثار هنری مربوط به دوره رنسانس که آن را به مرکزی برای جذب گردشگران از همه جا تبدیل کرد. این شهر به عنوان میراث جهانی طبقه بندی شده است. 1982 پس از میلاد.

شایان ذکر است که گالری اوفیزی و کریدور وازاری، واقع در مرکز تاریخی فلورانس، در رتبه سوم به عنوان پر بازدید ترین مناطق ایتالیا قرار دارند. تخمین زده می شود که تعداد گردشگرانی که سالانه از آنها بازدید می کنند حدود 1875785 نفر باشد و این نمایشگاه یک موزه هنری است که آثار هنری بسیاری را در بر می گیرد که قدمت آنها به دوره رنسانس باز می گردد و پر بازدید ترین گالری هنری کشور است. به کاخ پیتی از آنجایی که به گالری اوفیزی متصل است و بخشی از آن از روی رودخانه آرنو می گذرد و در سال 1565 میلادی توسط فرماندار آن زمان منطقه به این شکل ساخته شد تا بتواند بین محل سکونت خود و قصر دولت حرکت کند.

Accademia، واقع در فلورانس ، رتبه چهارم را در میان پر بازدید ترین مناطق ایتالیا دارد. تعداد گردشگرانی که سالانه به آن می‌آیند 1257261 گردشگر تخمین زده می‌ شود، نمایشگاهی است که در آن آثار هنری مجسمه‌ ای متعلق به سال‌های 1300 تا 1600 میلادی توسط بسیاری از هنرمندان فلورانسی و هنرمندان بزرگ به نمایش گذاشته می‌شود .  در فلورانس، ششمین شهر در میانپر بازدید ترین مناطق ایتالیا؛ تعداد گردشگرانی که سالانه از آن بازدید می کنند 710523 نفر تخمین زده می شود و مساحت آن 45000 متر مربع است و شامل تعدادی مجسمه مربوط به قرن شانزدهم و هجدهم است و در نزدیکی کاخ پتی قرار دارد.

میلان پر بازدید ترین مناطق ایتالیا

میلان از آنجایی که پایتخت نیمه غربی امپراتوری روم بود، یک شهر هنری برجسته است. دوران باستان هنرمندان بسیاری از جمله لئوناردو داوینچی در میلان زندگی می کردند و در حال حاضر دارای کلیساهای زیادی است. مهمترین آنها: کلیسای جامع مرمر فلورانس، علاوه بر کاخ ها و موزه های فراوان، و بسیاری از بناهای دیدنی که با هنر معاصر مشخص می شود، علاوه بر مناطق باستان شناسی، شامل مناطق توسعه یافته بسیاری است که با مدرنیته و توسعه مشخص می شود. به بسیاری از زمینه ها مربوط می شود. مانند ورزش، موسیقی و رسانه؛ این مرکز اصلی فرهنگ ایتالیایی محسوب می شود.

ناپل

پر بازدید ترین مناطق ایتالیا
پر بازدید ترین مناطق ایتالیا

شهر ناپل در جنوب ایتالیا واقع شده است، اهمیت زیادی به عنوان یک بندر اصلی در جنوب ایتالیا دارد، بنابراین یک مرکز تجاری مهم در اروپا مشخص می شود، علاوه بر اهمیت فرهنگی آن، زیرا در فرهنگ خود اصالت و اصالت را با هم ترکیب می کند. گذشته معاصر تا کنون، و می توان آن را تنها پایتخت اروپایی دانست که هنوز بخش زیادی از آثار باستانی خود را حفظ کرده است.

شایان ذکر است که شهر پمپئی در رتبه دوم پر بازدید ترین مناطق ایتالیا دارد. تعداد گردشگرانی که سالانه به آن می‌ آیند ۲ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۱ گردشگر تخمین زده می‌ شود، که در نزدیکی شهر ناپل قرار دارد و از این جهت متمایز است که بر اساس بقایای یک شهر رومی است که در سال ۷۹ پس از میلاد به دلیل فوران آتشفشان ویران شد. کوه وزوویوس توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شده است. این مکان شامل مکان‌ های متمایز زیادی مانند حمام‌ های آب گرم است که نشان‌ دهنده اجتماعات بهداشتی روم باستان است، آمفی تئاتری که در گذشته نمایش‌ های زیادی در آن اجرا می‌ شد.

بولونیا

تاریخ شهر بولونیا به قرون وسطی باز می گردد و منطقه ای توسعه یافته و دارای خصوصیات متمدن به شمار می رود هرچند که بسیاری از مناطق آن دارای ویژگی تاریخی هستند، مهمترین این مناطق شهر بولشی است که شامل آن می شود. قدیمی ترین دانشگاه اروپا که قدمت آن به سال 1088 بعد از میلاد باز می گردد. این دانشگاه از سراسر کشور پذیرای دانشجویان است و بولونیا دارای بهترین تئاترهای اپرا و بهترین رستوران ها در مناطق شهری است. شهر بولونیا را به نام های زیادی می نامند، این شهر به دلیل شهرتش به انواع غذاها، یکی از معروف ترین غذاها سس راگو است که برای اولین بار در بولونیا تهیه شد. به نام شهر سرخ؛ به دلیل رنگ ساختمان‌ های سفالی آن در قرون وسطی، به نام دانشگاه آن که قدیمی‌ ترین دانشگاه جهان است، شهر چاق جهان نیز نامیده می‌ شود.

ورونا

تاریخ شهر ایتالیایی ورونا به دوره روم می رسد و شامل مکان های باستان شناسی بسیاری است و همچنین به دلیل معماری و هنر مشهور است. وقایع داستان معروف شکسپیر ، رومئو و ژولیت، رخ داده است. قرون وسطی آن و ساختمان‌ های رنسانس شامل طاق‌ های رومی زیادی است. آرنا رومی در ورونا یکی از مهم‌ ترین مکان‌ های باستان‌ شناسی در آن است که هر تابستان شاهد جشنواره جهانی اپرا است. همچنین شامل قلعه Castelvecchio است که در قرن چهاردهم در امتداد آدیجه ساخته شد.

تورین یکی از پر بازدید ترین مناطق ایتالیا

این شهر در منطقه پیمونت در شمال غربی ایتالیا واقع شده است و به عنوان یک مرکز فرهنگی با موزه‌ های فراوان، فروشگاه‌ های زیبا و رستوران‌ های خوب به حساب می‌ آید، همچنین شامل بسیاری از ساختمان‌ های سبک باروک، کاخ‌ های تاریخی، کافه‌ های معروف و کوچه‌ های سرپوشیده است . در رتبه هفتم در بین پر بازدید ترین مناطق ایتالیا قرار دارد و تعداد گردشگرانی که سالانه به آن می آیند 598548 گردشگر برآورد شده است و در منطقه بزرگ تورین واقع شده است و ساخته شده است. در اواخر قرن هفدهم در زمان سلطنت شاه چارلز امانوئل دوم برای تشکیل پایگاهی برای سفرهای شکار خود، و در حال حاضر یک سایت میراث جهانی طبقه بندی شده توسط یونسکو است.

از جمله مکان‌های دیدنی تورین، موزه مصر است که در رتبه هشتم به عنوان پر بازدید ترین مناطق ایتالیا قرار دارد. تعداد گردشگرانی که سالانه به آن می‌آیند 540297 نفر تخمین زده می‌ شود و نمایشگاهی است که شامل بسیاری از مهم‌ترین آثار باستانی مصر و همچنین نمایشگاهی از مردم‌ شناسی مصر است و از جمله مهم‌ ترین آثار باستانی مصر در آن سه نسخه مختلف است. کتاب مصری مردگان (به انگلیسی: Book of the Dead).

جنوا یکی از پر بازدید ترین مناطق ایتالیا

جنوا بزرگترین مکان تاریخی اروپاست. جنوب غربی میلان در خلیج جنوا قرار دارد. پایتخت منطقه لیگوریا در ایتالیا است. مساحتی بالغ بر 240 کیلومتر مربع دارد. تنها 75 کیلومتر مربع جنوا شهری در دشت های ساحلی باریک به طول 30 کیلومتر است که از طریق دره های باریک تا دامنه های غربی کوه های آپنین امتداد می یابد و می توان آن را قلب ریویرا ایتالیا دانست.جنوا بندر اصلی تجاری است. در ایتالیا علاوه بر اینکه یک مرکز مهم صنعتی و تجاری به لطف آنچه در آن از مناطق صنعتی توسعه یافته است.

جنوا به دلیل وجود بناهای تاریخی متعدد معماری که قدمت آنها به قرون وسطی، رنسانس، دوره باروک و مرحله معماری گوتیک باز می‌ گردد، مشهور است. این شهر دارای دو گالری عکس بزرگ است. آنها کاخ بیانکو و کاخ روسو هستند شایان ذکر است که جنوا زادگاه کریستف کلمب در سال 1451 پس از میلاد است که آداب و رسوم دریایی شهر در آن زمان را در بر می گرفت.

پروجا

پر بازدید ترین مناطق ایتالیا
پر بازدید ترین مناطق ایتالیا

پروجا یک شهر قرون وسطایی، پایتخت منطقه اومبریا ایتالیا است و شهری مناسب برای هنرمندان، هنردوستان و همچنین دوستداران شکلات به حساب می‌آید، برای خارجی‌ ها اولین شهر ایتالیا است، همچنین شامل منطقه باستانی می‌شود. پروجا، توسط دو دیوار احاطه شده است، که نمای بیرونی آن به قرون وسطی باز می گردد و شامل چندین در برای ورود به شهر است، در حالی که فضای داخلی توسط محاصره اتروسک ها ساخته شده است و با اندازه بزرگ قطعات به کار رفته در آن مشخص می شود. ساخت و ساز.

دهکده بورگو یکی از مهم ترین مناطق تاریخی پروجا است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می گردد و یکی از زیباترین شهرهای تاریخی ایتالیا به شمار می رود. پروجینا همچنین دارای آثار مهم بسیاری است. مانند: کلیسای گوتیک سن دومینوکو که شامل مجسمه ها و آثار هنری بسیاری می باشد میدان مایتوتی و میدان چهارم نوامبر که مرکز اجتماعی مهمی است در این میدان های مرکزی Palais dei Priory قرار دارد که نمادی است. از قدرت دولتی، کلیسای جامع و فواره Maggiore، که در قرن سیزدهم تکمیل شد، که توسط قنات های امتداد یافته از مونت باچیانو تغذیه می شود، و پروجا دارای یک میراث هنری مهم با بسیاری از رویدادهای بین المللی در تئاترهای شهر، خیابان ها و میادین و علیرغم ویژگی تاریخی آن، شهری توسعه یافته به شمار می رود. این اولین شهر ایتالیایی است که از پله برقی برای تسهیل پیاده روی در شهر استفاده می کند.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.