ارتفاعات سلطان مراد ترکیه

ارتفاعات سلطان مراد ترکیه در بخش غربی ترابزون در شمال ترکیه قرار دارد و حدود 35 کیلومتر از دریاچه جذاب اوزونگول فاصله دارد.

ارتفاعات سلطان مراد ترکیه
ارتفاعات سلطان مراد ترکیه

ارتفاعات ارتفاعات سلطان مراد ترکیه در بخش غربی ترابزون در شمال ترکیه قرار دارد و حدود 35 کیلومتر از دریاچه جذاب اوزونگول و 75 کیلومتر از همان استان فاصله دارد. این منطقه دارای آب و هوای معتدل است، از این رو تابستان سبز و زمستان سفید آن مشخص می شود، چرا که برای مناطق وسیعی پوشیده از پوشش سبز است و در زمستان برف می بارد و آن را می پوشاند.

مشهورترین نکته در مورد ارتفاعات سلطان مراد ترکیه گسترش شکار آهو است و به دلیل وجود آهوهای زیاد در آن ذخیره‌گاهی در این منطقه ایجاد شد و دولت ترکیه در تلاش برای حفظ آن از انقراض شکار را ممنوع کرد.

نامگذاری ارتفاعات سلطان مراد

علت نامگذاری این منطقه به دلیل وجود مقبره سلطان مراد در بین نواحی آن است و سلطان ششم پس از بازگشت از ایران آن را مقر خود قرار داد و در آنجا به امامت لشکریان خود نماز جمعه را اقامه کرد.

گردشگری در ارتفاعات سلطان مراد

ارتفاعات سلطان مراد ترکیه
ارتفاعات سلطان مراد

این منطقه یک جاذبه توریستی در ترابزون است که مردم از سراسر روستاهای اطراف به ویژه در تعطیلات مذهبی و ملی به آن هجوم می‌آورند و همچنین محلی برای کمپینگ و در هوای آزاد محسوب می‌ شود. بازارهایی که ساکنان ارتفاعات سلطان مراد ترکیه برپا می کنند نیز با جشن هایی که در دامنه کوه ها به عنوان آداب و رسوم شهر جذاب خود برگزار می کنند، باعث تحسین گردشگران می شود.

بازدیدکننده می تواند با عبور از اوزونگل از طریق جاده ساحلی، عبور از منطقه چایکره که دو کیلومتر قبل از جاده اوزونگل است که جاده ای آسفالت شده و انتهای آن خاکی است، به منطقه برسد.

تعدادی از عناصر گردشگری در ارتفاعات سلطان مراد ترکیه وجود دارد، مانند وجود هتل ها، زیرا این امر باعث تشویق گردشگران به اقامت طولانی تری در منطقه می شود و هتل های این منطقه با شکوه خود متمایز هستند و چیزی جز خانه های ییلاقی نیستند. یعنی فضایی چوبی با حمام اختصاصی که بزرگ نیست، اما شامل تمام خدماتی است که گردشگر به آن نیاز دارد، علاوه بر وجود نقاط دیدنی که آن را تشویق کرده است.

مهمترین نقاط دیدنی  

ارتفاعات سلطان مراد ترکیه
  • صومعه معروف سوملا: یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ارتفاعات سلطان مراد ترکیه به حساب می آید، زیرا با روش ساخت شگفت انگیزش متمایز است.
  • دریاچه اوزونگول: این دریاچه شهرت جهانی دارد و یکی از دریاچه های طبیعی دیدنی است و گردشگران برای لذت بردن از جاذبه های فوق العاده آن به سمت آن می آیند.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.