زیباترین مناطق ترکیه برای مسافرت در فصول مختلف سال

زیباترین مناطق ترکیه برای مسافرت در فصول مختلف سال به عنوان منابع گردشگری این کشور محسوب می شود که مسافرین بسیاری را به این کشور می کشاند.

شهر بورسا- زیباترین مناطق ترکیه
شهر بورسا- زیباترین مناطق ترکیه

زیباترین مناطق ترکیه برای مسافرت در فصول مختلف سال به عنوان منابع گردشگری این کشور محسوب می شود که مسافرین بسیاری را به این کشور می کشاند. ترکیه از آنجایی که در شرق منطقه خود در قاره آسیا و در غرب آن قرار دارد، به عنوان یک کشور در خاورمیانه طبقه بندی می شود، زیرا دروازه ای بین آسیا و اروپا و رابط بین دو قاره است . به قاره اروپا می رسد.

ترکیه با طبیعت چندگانه خود مشخص می شود، زمین آن متفاوت است و شامل دشت ها، فلات ها و کوه ها می شود و در شهرهای آن انواع سرگرمی و سرگرمی وجود دارد که در دریا و خشکی یافت می شود، زیرا بیشتر شهرها و استان های آن دارای عناصر از جاذبه های گردشگری هستند.
ترکیه کشوری با جزئیات و تضادهای فراوان است. از این رو گزینه بسیار خوبی برای گردشگران محسوب می شود، زیرا این امکان را به آنها می دهد تا فعالیت های خود را بر اساس ترجیحات و سلیقه خود انتخاب کنند.

زیباترین مناطق ترکیه

استانبول

شهر استانبول ترکیه
شهر استانبول ترکیه

شهر استانبول را با نام‌ های متعددی می‌ شناسند که در طول تاریخ به آن‌ ها دست یافته است ، بیزانس، آستانه، قسطنطنیه و اسلام‌ پل نامیده می‌ شود و استانبول پایتخت مالی، اقتصادی و فرهنگی ترکیه به حساب می‌آید .

استانبول شهری با قدمت طولانی است و از سال 1985 پس از میلاد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و تنها شهر بزرگ جهان است که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می گیرد و مهمترین مکان های دیدنی آن است. عبارتند از:

  • پل بسفر: یکی از پل هایی است که قاره اروپا را به قاره آسیا متصل می کند و طول آن تقریباً 15 کیلومتر است و از نظر طول در رتبه چهاردهم فهرست پل های معلق جهان قرار دارد.
  • مسجد سلطان احمد: به آن مسجد کبود نیز می گویند; علت نامگذاری آن به این دلیل است که پوشش داخلی آن تحت تسلط رنگ آبی است و مقبره سلطان احمد اول را در خود جای داده است که بین سال های 1609 تا 1616 میلادی ساخته شده است و امروزه به عنوان یک شاهکار شگفت انگیز از مهندسی ترکیه
  • ایاصوفیه: (به انگلیسی: Hagia Sophia) این سایت یکی از مهم ترین مکان های گردشگری در جمهوری ترکیه و حتی یکی از مهم ترین مکان های گردشگری در جهان به شمار می رود، زیرا یک شاهکار معماری بسیار باشکوه است. فتح به آن رسید.
  • میدان تقسیم: این میدان پر جنب و جوش و پر از تحرک و تحرک است و مرکز مناطق توریستی استانبول است و بسیاری از امکانات روزانه استانبول در اطراف آن متمرکز شده است، از جمله رستوران ها، کافه ها، هتل ها، بازارها و تالارها که هیچ کس در آن نیست. می توانید از استانبول دیدن کنید اما از آن عبور کنید. نام آن از ایستگاه توزیع آب قدیمی شهر استانبول گرفته شده است که نزدیک به یک قرن پیش کار خود را متوقف کرد.
  • کاخ توپکاپی: یا آنچه به عنوان توپکاپی شناخته می شود، این بنای دیدنی یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی استانبول و یکی از پربازدید ترین مکان های دیدنی در استانبول است که توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده است. قطعاتی مانند شمشیر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و برخی از اشیاء شخصی و آثار آن حضرت و برخی از آثار خلفای راشدین. این کاخ بسیار شگفت‌ انگیز و باشکوه است، زیرا یک گردشگر می‌تواند چندین ساعت را بدون حوصله در آن سپری کند.

شهر آنتالیا از زیباترین مناطق ترکیه برای مسافرت

آنتالیا یکی از مهم ترین مناطق توریستی ترکیه و جهان است که یکی از محبوب ترین مقاصد مورد بازدید میلیون ها نفر در سال به حساب می آید که در آن شهر قدیمی وجود دارد که با حضور روشن تاریخی و باستانی مشخص می شود. مساجد با چشم انداز زیبا از دریا و همچنین کافه هایی که مشرف به بندر هستند، که گردشگران می توانند اوقات خاصی را در آنجا بگذرانند، علاوه بر مغازه های بسیاری که صنایع دستی می فروشند. همچنین به خاطر سواحل شلوغش در تابستان معروف است، اگرچه برخی از آنها برای شنا مناسب نیستند، اما مردم از منظره خورشید و کوه های اطراف، مانند ساحل صخره ای کنیالتی لذت می برند.

این شهر شامل بناهای باستانی روم باستان است که مشهورترین آنها دروازه هادریان است که تاریخ ساخت آن به سال 130 بعد از میلاد باز می گردد و به افتخار امپراتور روم هادریان برای بزرگداشت بازدید وی از شهر آنتالیا نامگذاری شده است. یک باستان شناسی منحصر به فرد.

شهر بورسا

شهر بورسا- زیباترین مناطق ترکیه
شهر بورسا- زیباترین مناطق ترکیه

بورسا از نظر جمعیت در بین شهرهای ترکیه رتبه چهارم را دارد و مرکز استان بورسا است و یکی از شهرهای بزرگ توریستی و صنعتی جمهوری ترکیه می باشد .

از مهم ترین جاذبه های گردشگری بورسا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد جامع: یا به اصطلاح «مسجد اولو» و بزرگ‌ترین مسجد شهر بورسا به شمار می‌رود، شاهکاری از معماری عثمانی است، بر روی دیوارهای داخلی آن کتیبه‌ های عربی باستانی فراوانی وجود دارد، همچنین بیست کتیبه را در خود جای داده است. گنبدها در چهار خط بر روی سقف آن توزیع شده است.
  • کوزا هان: مکانی برای تجارت ابریشم است، زیرا دارای مغازه های زیادی است که انواع مختلف لباس و پارچه های ابریشمی را می فروشند.
  • موزه هنرهای اسلامی ترکیه: در این موزه آثار باستانی اسلامی متعلق به دوره تاریخی بین قرن دوازدهم تا نوزدهم مانند سکه، مدال، سپر و غیره به نمایش گذاشته شده است.

 

شهر بدروم

شهر بدروم با خانه های زیبا با چشم اندازی جذاب از دریای خیره کننده فیروزه ای مشخص می شود این شهر در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و مهمترین ویژگی های باستان شناسی آن عبارتند از :

  • قلعه سنت پیتر: این قلعه یکی از مهم ترین مکان های باستان شناسی در منطقه بدروم است که آن را متمایز می کند برج ها و دیوارهای آن با منظره ای جذاب از بندر و همچنین دارای یک موزه داخلی است.
  • موزه باستان شناسی آب بدروم: این موزه یکی از زیباترین و مشهورترین موزه های بین المللی است که به طور تخصصی به نمایش کشتی های غرق شده و آثار دریایی باستانی می پردازد و حاوی لاشه سه کشتی باستانی است و در قلعه بدروم واقع شده است که در تاریخ قرن پانزدهم میلادی
  • ساحل بیتز : این ساحل معروف ترین ساحل شهر است و چیزی که آن را متمایز می کند بالش ها و مبل های رنگارنگی است که به جای صندلی در آن قرار داده شده بود تا به بازدیدکنندگانش احساس راحتی و آرامش بیشتری بدهد.

 

منطقه دریای سیاه

مجموعه ای از شهرهای ساحلی مشرف به دریای سیاه است که سال به سال شاهد افزایش گردشگران و مسافران عرب و سایرین است و از جمله این شهرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آماسیا: شهر آماسیا دارای مقبره‌های پادشاهان حکاکی شده در کوه‌های صخره‌ای از زمان یونانیان و خانه‌های سفید عثمانی در کنار رودخانه است که این شهر را متمایز می‌کند و آن را به شاهکاری چشمگیر تبدیل می‌کند، چنان که می‌توان گفت یک موزه در فضای باز
  • ترابزون: شهر ترابزون اصلی ترین شهر شمال شرقی ترکیه است که دارای مکان ها و مناطقی است که به دلیل زیبایی و خلوت خود توجه گردشگران را به خود جلب می کند، از مهمترین این مناطق می توان به مسجد ایاصوفیه، دریاچه اوزونگول و صومعه معروف سیمولا اشاره کرد. دریاچه واقع در حاشیه کوه سنگی.
  • سامسون: شهر سامسون دارای مکان های مهم بسیاری از جمله مساجد، بازارهای مردمی، موزه ها و غیره است، همچنین دارای بیشترین چشم انداز به سواحل دریای سیاه در مقایسه با سایر شهرها است، علاوه بر این بزرگترین بندر دریای سیاه است.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.