زیباترین شهرهای جهان برای مسافرت در فصول مختلف

زیباترین شهرهای جهان دارای ویژگی های خاصی هستند. که این مناطق خاص دنیا را از سایر شهر ها و نقاط جغرافیایی متمایز می کند. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین شهر ها از دید زیبایی می پردازیم.

زیباترین شهرهای جهان
زیباترین شهرهای جهان

زیباترین شهرهای جهان دارای ویژگی های خاصی هستند. که این مناطق خاص دنیا را از سایر شهر ها و نقاط جغرافیایی متمایز می کند. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین شهر ها از دید زیبایی می پردازیم.

زیباترین شهرهای جهان

کیپ تاون در آفریقای جنوبی

این شهر در جنوب قاره آفریقا قرار دارد که در آن گروهی از کوه های متمایز و عظیم احاطه شده است. در مرکز شهر یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان وجود دارد که کوه تبل است که به آن می رسد. ارتفاع 1086 متر و علاوه بر آن قله شیطان با ارتفاع 1000 متر وجود دارد که سر شیر 669 متر ارتفاع دارد. تعداد کل کوه های واقع در مرزهای شهر حدود هشت کوه است که برخی از آنها ارتفاع بیش از 1500 متر است.

ریودوژانیرو در برزیل یکی از زیباترین شهرهای جهان

این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان به حساب می آید. به همین دلیل شایسته عنوانی است که به آن داده شده است که شهر جادو است. این شهر به دلیل داشتن سواحل زیبا، جنگل های استوایی و نظارت بر اقیانوس اطلس، ترکیبی از سبک مدرن و سبک قدیمی ساخت و ساز مانند صومعه سنت بندیکت شانزدهم، تئاتر شهرداری است. از آنجایی که ساختمان‌های بسیار مدرن و متمایز وجود دارد مانند موزه هنرهای معاصر در نیتروی، این شهر شامل جنگل تیجوکا و پارک ملی، دو تا از بزرگترین ذخایر شهری در جهان است.

استانبول در ترکیه

زیباترین شهرهای جهان
زیباترین شهرهای جهان

بخش‌هایی از این شهر زیبا تا قاره اروپا و بخش‌های دیگر به قاره آسیا امتداد دارد. استانبول ترکیه به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان با معماری بی‌نظیرش که در آن ساختمان‌های مجلل بیزانسی وجود دارد و ایاصوفیه که در ابتدا یک کلیسای ارتدکس بود، مشخص می‌شود. در حال حاضر یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی استانبول است و شاهکارهای معماری دیگری مانند: کاخ دولما باغچه، کلیسای چورا و قدیمی‌ترین کاخ ساخته شده در استانبول وجود دارد. کاخ توپگاپی که خرقه و شمشیر محمد الفتح در آن قرار دارد.

پاریس در فرانسه

پاریس- زیباترین شهرهای جهان برای مسافرت در فصول مختلف
پاریس- زیباترین شهرهای جهان برای مسافرت در فصول مختلف

این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. که در آن مکان‌های زیادی وجود دارد که ارزش بازدید و بازدید از سراسر جهان را دارد، مانند: موزه معروف هنر لوور، موزه رودن، موزه اورسی و موزه‌های دیگر، و برج ایفل که ارتفاع آن به سیصد متر می رسد.

رم در ایتالیا

رم مقر کلیسای کاتولیک رومی است و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است و همچنین دارای کلیسای سنت پیتر است که بزرگترین کلیسای جهان است و جاذبه های دیگری که گردشگران را از مناطق مختلف جذب می کند. جهان مانند: پانتئون با قدمتی نزدیک به دو هزار سال، ویلای هادریان و پیازا ناوونا، موزه های واتیکان و فواره تروی.

دیگر شهر ها

  • واشنگتن در ایالات متحده آمریکا: که ترکیبی از مدرنیته و کلاسیک است و پر از موزه ها و باغ ها است که معروف ترین آنها عبارتند از: پارک وست پوتوماک،
  • ادینبورگ در بریتانیا: که پایتخت سرزمین مکبث است و قلعه بزرگی را نیز در بر می گیرد و یکی از بزرگترین جشنواره های بین المللی هنرهای نمایشی برگزار می شود، جشنواره بین المللی ادینبورگ.
  • سنت پترزبورگ در روسیه: یکی از بزرگترین پایتخت های جهان است و شامل موزه های زیادی است که معروف ترین آنها موزه ارمیتاژ و بسیاری از بناهای برجسته مانند کاخ زمستانی و کلیسای جامع سنت اسحاق است.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.