جاذبه های گردشگری ترکیه و مکان های مورد توجه جهانگردان

جاذبه های گردشگری ترکیه مسافران را به خود جذب می کنند. از جمله صومعه ها و شهرهای باستانی، سایت تخریب شده، علاوه بر موزه ها، بازارها، و ...

سفر به استانبول با قطار
سفر به استانبول با قطار

ترکیه شاهد حضور گردشگران زیادی است. زیرا این کشور مقصدی برای بسیاری از بازدیدکنندگان برای لذت بردن از استراحتگاه های ساحلی بسیاری است که در سواحل مدیترانه و دریای اژه واقع شده اند. ترکیه همچنین یکی از مشهورترین کشورهای غنی از نظر تاریخی به حساب می آید. جاذبه های گردشگری ترکیه مسافران را به خود جذب می کنند. از جمله صومعه ها و شهرهای باستانی، سایت تخریب شده، علاوه بر موزه ها، بازارها، و شهرهای زیبا مانند پایتخت آنتالیا، تعداد بازدیدکنندگان ترکیه در سال 2014 به 41.2 میلیون نفر رسید و این تعداد شروع به افزایش کرد.

 

اصلی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه
جاذبه های گردشگری ترکیه

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که می توان از آن دیدن کرد که در دکوراسیون مجلل کاشی کاری و منجوق کاری شده ظاهر می شود، علاوه بر این امکان بازدید از کاخ توپکاپی و آشنایی با باغ های عمومی اطراف نیز وجود دارد. برای عموم آزاد هستند.

 

قلعه پاموکاله

قلعه پاموکاله یا همان قلعه پنبه ای یکی از معروف ترین عجایب طبیعی ترکیه است. این قلعه از سنگ تراورتن ساخته شده است که یکی از ویرانه های وسیع و جذاب شهر رومی هیراپولیس است.

 

شهر آنی

آنی در قلب از مناظر زیبا از واقع استان قارص یکی از مهمترین مقصد های معروف به سفر در ترکیه است، به عنوان این تاریخ شهرستان به قرون وسطی عقب و آثار تاریخی آن معروف برای جذب گردشگران هستند،

قلعه بدروم

قلعه بدروم یکی از بهترین آثار حفظ شده در جهان است، زیرا تاریخچه ساخت این قلعه به قرون وسطی و به طور خاص به قرن پانزدهم باز می گردد، توسط صلیبیون به عنوان قلعه ای برای سنت پیتر ساخته شده است. این قلعه امروزه به عنوان موزه شناخته می شود و سالانه پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است و بارزترین ویژگی آن موزه باستان شناسی زیر آب است.

 

موزه ایاصوفیه

موزه آیا صوفیه یکی از مشهورترین بناهای دیدنی استانبول است و تاریخچه ساخت این موزه به دوران بیزانس باز می‌گردد، زیرا ساخت این بنا به سفارش امپراتور بیزانس ژوستینیانوس ساخته شد و به عنوان یک موزه وقف شد. کلیسا در سال 537، سپس این کلیسا توسط محمد فاتح در سال 1453 میلادی به مسجد تبدیل شد و بعداً در سال 1935 میلادی به عنوان موزه معرفی شد، موزه ایاصوفیه به دلیل تاریخ غنی و اهمیت استثنایی مذهبی، زیبایی‌شناسی و مهندسی آن مشهور است.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.