بهترین مکانها در استانبول برای سفر های نوروزی

بهترین مکانها در استانبول، از جاذبه‌ های گردشگری ترکیه محسوب می شود که تعداد قابل توجهی از گردشگران برای بازدید از آنها می پردازند.

ایاصوفیه در استانبول ترکیه
ایاصوفیه در استانبول ترکیه

اگر بخواهید یک سفر کوتاه به کشور ترکیه داشته باشید، قطعاً به دنباله بهترین مکان های گردشگری در این کشور خواهد بود. بهترین مکانها در استانبول، از جمله جاذبه‌ های گردشگری کشور ترکیه محسوب می شود که همه ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران ایرانی و خارجی برای بازدید از آنها به کشور ترکیه سفر می‌ کنند. آشنایی بیشتر با این محیط ها می تواند با سفری آسان و دلپذیر شما را همراه کند.

کاخ توپکاپی

مهمترین مکانها در شهر استانبول - کاخ توپکاپی
مهمترین مکانها در شهر استانبول – کاخ توپکاپی
کاخ توپکاپی (به انگلیسی: The Topkapi Palace) یکی از مهمترین مکانها در شهر استانبول ترکیه و یکی از جذاب ترین کاخ ها برای بازدید کنندگان در جهان است. این یک کاخ تاریخی قدیمی است که برای اولین بار به دستور سلطان عثمانی محمود فاتح در سال 1459 میلادی ساخته شده است. در قرن های بعدی بار ها مرمت شده است. اما در شکل فعلی خود یک شاهکار معماری شگفت انگیز ظاهر شده و تا 1923 م محل اقامت سلاطین عثمانی بود. سپس به موزه ای تبدیل شد که در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار دارد و مجموعه ای از آثار باستانی، دست نوشته ها، گوهرها و اسلحه ها را در آن به نمایش می گذارد.

مسجد آبی یکی از بهترین مکانها در استانبول

مسجد آبی (به انگلیسی: The Blue Mosque)، یا مسجد سلطان احمد، یکی از مهمترین مکانهای تاریخی استانبول است. این یک مسجد قدیمی است که به دستور سلطان احمد اول عثمانی در دوره (1609-) ساخته شده است. با تأکید بر قدرت و هژمونی امپراتوری عثمانی، این بنا به عنوان یک بنای معماری با زیبایی عالی و مخلوطی شگفت انگیز بین معماری بیزانس مسیحی و معماری سنتی اسلامی ظهور کرد. با شش مناره بلند، پنج گنبد اصلی و هشت گنبد ثانویه و تزئینات مجلل آن متمایز می شد.

ایاصوفیه یکی از بهترین مکانها در استانبول

ایاصوفیه در استانبول ترکیه
ایاصوفیه در استانبول ترکیه
مسجد ایاصوفیه یا کلیسای مقدس حکمت، به عنوان یکی از مهمترین و آثار باستانی مهم در جهان است. این بنا به دستور امپراتور ژوستینیان اول در دوره (532-537 میلادی) ساخته شده است. به عنوان یک کلیسا و یک مکان عبادی برای آیین مسیحی، و باقی مانده بود تا زمانی که سلطان عثمانی محمد دوم در سال 1453 میلادی شهر را فتح کرد و کلیسا را ​​به یک مسجد برای نماز گزاران تبدیل کرد و مناره چوبی، منبر و محراب را به آن اضافه کرد. با اشاره به اینکه دو مناره سفید و قرمز بعداً اضافه شدند. ایاصوفیه تا سال 1935 میلادی به عنوان مسجد باقی ماند. این بنا به موزه ای تبدیل شده است که بازدیدکنندگان و گردشگران از آن بازدید می کنند. لازم به ذکر است که این ساختمان که از نظر تاریخ و معماری شگفت انگیز غنی است، در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.  

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.