زیباترین مکانهای آنتالیا شامل 7 اثر قدیمی و ارزشمند

زیباترین مکانهای آنتالیا شامل چندین مجموعه با ویژگی های متفاوت می باشد که گردشگران را از نقاط مختلف جهان به این منطقه جذب می کند.

دروازه هادریان
دروازه هادریان

زیباترین مکانهای آنتالیا شامل چندین مجموعه با ویژگی های متفاوت می باشد که گردشگران را از نقاط مختلف جهان به این منطقه جذب می کند.

منطقه کالجی (Kaleici)

Kaleici -  زیباترین مکانهای آنتالیا
Kaleici – زیباترین مکانهای آنتالیا

کالجی (ترکی: Kaleici) یکی از زیباترین مکانهای آنتالیا، نشان دهنده بخشی باستانی از ترکیه شهرستان از آنتالیا است. این مجموعه شامل بسیاری از بناها و خانه های تاریخی است که قدمت آنها به معماری یونان و ترک برمی گردد.

قابل ذکر است که با گذشت زمان این ساختمانها آسیب دیدند و در دوران امپراتوری عثمانی مرمت شدند. امروزه به مرکز بسیاری از مغازه ها، خانه های مسکونی و کافه ها تبدیل شده اند.

موزه آنتالیا یکی از زیباترین مکانهای آنتالیا

موزه آنتالیا شامل مجموعه ای تأثیرگذار از آثار و قطعات تاریخی باستانی است که به دوران های مختلف بر می گردد. قدمت این آثار از عصر سنگ و برنز شروع می شود و تا دوره بیزانس و عثمانی آغاز می شود و دارایی های این موزه توسط مجسمه ها، سارکوفاژها، سکه ها و قطعات طلا نشان داده می شود.

بندر روم

بندر روم (به انگلیسی: Roman Harbour) در منطقه Kallici واقع شده است و بین قرن دوم قبل از میلاد و اواخر قرن بیستم بندر اصلی شهر محسوب می شد. اما امروزه از آن به عنوان یک مارینا استفاده می شود قایق های تفریحی و تفریحی.

دروازه هادریان

دروازه هادریان
دروازه هادریان

در ادامه بررسی زیباترین مکانهای آنتالیا، به دروازه هاردیان بر میخوریم. دروازه هادریان یک مکان مهم تاریخی در آنتالیا است و یک دروازه مرمری سه طرفه است. برای احترام و قدردانی از سفر هادریان امپراتور روم در آن زمان به آنتالیا نام هاردیان برای این منطقه انتخاب شده است.

مسجد محمد تیکلی پاشا یکی از زیباترین مکانهای آنتالیا

مسجد محمد تیکلی پاشا (به ترکی: Tekeli Mehmet Pasa Camii) در منطقه Kaleici در قسمت قدیمی آنتالیا واقع شده است. این یک مسجد تاریخی و باستانی است که به قرن هجدهم میلادی برمی گردد و در طی دو قرن: نوزدهم و بیستم، بسیاری از مراحل بازسازی و مرمت را پشت سر گذاشت، اما معماری شگفت انگیز سبک اسلامی قدیمی خود را حفظ کرد.

آمفی تئاتر Aspendos

آمفی تئاتر آسپندوس (به انگلیسی: Aspendos) یکی از مهمترین مکانهای دیدنی شهر باستان یونانی-رومی در آنتالیا است. این یک سالن آمفی تئاتر است و از مدت ها قبل یک تئاتر تاریخی باستان شناسی ساخته شده است، اما هنوز هم ویژگی های خود را حفظ می کند.

شهر باستانی المپ

آلمپ  (به انگلیسی: Olympos) در منطقه سیرالی آنتالیا واقع شده است و یکی از زیباترین مکانهای آنتالیا محسوب می شود. این ویرانه های بناهای یک شهر تاریخی باستان است که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد باز می گردد.

09939888830