زیباترین مکان های ترکیه برای مسافرت و زندگی

زیباترین مکان های ترکیه همه ساله گردشگران و ساکنین بسیاری را به این کشور می کشاند تا اهداف مد نظر مسافرین و مهاجرین محقق شود.

شهر آنتالیا از زیباترین مکان های ترکیه
شهر آنتالیا از زیباترین مکان های ترکیه

زیباترین مکان های ترکیه همه ساله گردشگران و ساکنین بسیاری را به این کشور می کشاند و موجب می شود که اهداف مد نظر مسافرین و مهاجرین محقق شود.
این کشور با نام رسمی جمهوری ترکیه در سال 1923 پس از پایان حکومت عثمانی در آن تأسیس شد و در سال 1952 به عضویت فعال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی درآمد و این کشور شاهد کودتاهای نظامی در سال های 1960 و 1971 بود. ، و 1980 که منجر به بازگشت قدرت در کشور به غیر نظامیان شد و به نوبه خود به سازماندهی دولت کمک کرد.

 

دو سال پس از شروع حکومت نظامی، قانون اساسی ترکیه به اجرا درآمد، یعنی در سال 1982، شکل حکومت در ترکیه پارلمانی بود و دولت شامل رئیس جمهور، شورای وزیران و مجلس بزرگ قانونگذاری بود. ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی ممتازش از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا بخشی از آن در قاره آسیا و قسمتی دیگر در قاره اروپا قرار دارد و کشور اسلامی نسبتاً بزرگی است چه از نظر جمعیت و چه از نظر مساحت است. حدود 3 درصد از اراضی ترکیه در منتهی الیه شرق ترکیه واقع شده است و اروپای جنوبی که به ترکیه معروف است و بقیه سرزمین های ترک از شرق آناتولی یا منطقه آسیای صغیر نامیده می شود.

زیباترین مکان های ترکیه

ترکیه با وجود مکان‌های تاریخی، باستان‌شناسی و توریستی فراوانی که آن را به یک کشور توریستی تبدیل می‌کند، دارای موزه‌ها و بناهای تاریخی است و دارای بنادر دریایی بسیار مهمی مانند بنادر دریای اژه در منطقه بدروم و ازمیر است.

دارای شهرهای باستانی بسیاری مانند افسوس، طرسوس، ارزروم و ترابزون است.
فعالیت ها و ورزش های زیادی را می توان در ترکیه انجام داد مانند اسکی، جایی که یک استراحتگاه خصوصی برای اسکی در اولوداگ، کوه نوردی، فوتبال و بسیاری از ورزش های سنتی.
مسابقاتی مانند پرتاب نیزه بر روی اسب را می توان تمرین کرد. ترکیه با توجه به میل گردشگر به فضا در طول سال برای گردشگری قابل بازدید است، اما بیشتر سفرهای توریستی در ماه های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر.

شهر استانبول

زیباترین مکان های ترکیه
زیباترین مکان های ترکیه

شهر استانبول شهری باستانی است و این شهر در دو قاره اروپا و آسیا امتداد دارد و شهر استانبول دارای تاریخ طولانی است زیرا پایتخت امپراتوری روم و سپس دولت بیزانس و سپس دولت لاتین بوده است.  سپس عثمانی استانبول را مرکز فرهنگی، اقتصادی و مالی این کشور در نظر گرفت و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
شهر استانبول مکانی بوده است که بسیاری از فرهنگ ها در آن ادغام شده اند، زیرا ترکیبی از آن است. کلیساها و مساجد و معابد و قصرها و قلعه‌ها و برج‌های تاریخی و از برجسته‌ترین مکان‌های گردشگری استانبول است:

  • ایاصوفیه : کلیسای جامع پاتریارسالاری ارتدکس است که پس از فتح اسلام تأسیس شد و سپس به مسجد تبدیل شد و پس از آن تبدیل به موزه شد و یکی از مهم ترین و معروف ترین مکان های گردشگری استانبول است.
  • ابلیسک توتموس سوم: این ابلیسک در معبد کارناک در جنوب عمارت هفتم قرار داشت.این ابلیسک توسط فرعون توتموس سوم ساخته شد و سپس به اسکندریه منتقل شد و تا زمانی که امپراتور تئودوسیوس اول دستور داد آن را به معبد انتقال دهند در آنجا باقی ماند. شهر قسطنطنیه در سال 390 م.
  • پل بسفروس: به اولین پل بسفروس معروف است و یکی از دو پلی است که قاره اروپا را به قاره آسیا متصل می کند.این پل از نظر طول در رتبه چهارم پل های معلق دنیا قرار دارد. طول آن حدود 1510 متر است.

 

  • مسجد سلطان احمد: مسجدی است که توسط سلطان احمد اول در دوره 1609-1616 بعد از میلاد ساخته شده است و با رنگ کاشی های آبی رنگ داخل آن متمایز است به همین دلیل به آن مسجد آبی می گویند.
  • مسجد جدید: این مسجد در شاخ طلا قرار دارد و به مسجد مادر سلطان نیز معروف است.
  • کاخ ییلدیز: این کاخ محل استقرار سلطان عبدالحمید دوم و همراهان او بوده و در سال 1880 میلادی ساخته شده است و این کاخ شامل مجموعه ای از خانه های کوچک است که سلاطین عثمانی برای رهایی از مشکلات حاکمیت و مشکلات کاری گاه در آن استراحت می کردند.

شهر آنتالیا از زیباترین مکان های ترکیه

شهر آنتالیا از زیباترین مکان های ترکیه
شهر آنتالیا از زیباترین مکان های ترکیه

این شهر با زیبایی های مسحورکننده ای است که طبیعت آن به دلیل واقع شدن بین کوه های توروس و سواحل دریای مدیترانه مشخص می شود.
این شهر به ریویرای ترکیه معروف است، زیرا زیباترین منطقه در سواحل مدیترانه در ترکیه است. این شهر از وجود مکان های گردشگری بسیاری مانند پارک آتاتورک و آکواریوم برخوردار است که شامل موزه آنتالیا و شهربازی و همچنین مکان ها و کاخ های تاریخی و مینی سیتی می شود و بازدیدکنندگان می توانند از کورسونلو دیدن کنند. آبشار دودن برای لذت بردن از مناظر اطراف.

آنتالیا پس از پاریس و لندن به عنوان یکی از شهرهایی که سالانه میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند، مقام سوم را به خود اختصاص داده است و یکی از برجسته ترین مکان های گردشگری آنتالیا، دروازه باشکوه هادریان است که مشرف به کوه های توروس است و بازدیدکننده می تواند با خود غذا بیاورد.

 

آنکارا

شهر آنکارا پایتخت ترکیه و یکی از زیباترین مکان های ترکیه است و از نظر وسعت دومین شهر بزرگ در بین شهرهای آن است و در میانه ترکیه در فلات آناتولی واقع شده است که در طول اعصار اهمیت زیادی برای آن پیدا کرده است. در ماه های ژوئن تا سپتامبر از این شهر دیدن کنید، جایی که در تابستان هوا بسیار گرم و خشک است و در زمستان آنقدر سرد است که برف می بارد و بازدیدکنندگان می توانند به آرامگاه بنیانگذار ترکیه، کمال آتاتورک و یکی از آنها بروند. مهمترین مکان های باستان شناسی در آنکارا قلعه آنکارا است که قدیمی ترین قلعه موجود در آن محسوب می شود.

همچنین تئاتر رومی، معبد زیبای آگوستوس روم، که در محله قدیمی اولوس قرار دارد،  همچنین حمام رومی، و بنای یادبود پیروزی که نماینده کمال آتاتورک در لباس نظامی است، و کافه‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد. رستوران های آنکارا علاوه بر مکان هایی برای خرید و شامل بسیاری از مغازه های قدیمی مورد علاقه گردشگران و مغازه های صنایع دستی، فرش های دستباف و محصولات مختلف چرمی است که بازدیدکننده می تواند با اتوبوس، مترو یا تاکسی در آنکارا سفر کند.

ازمیر

ازمیر یکی از زیباترین مکان های ترکیه شهری است که در سواحل غربی ترکیه واقع شده است.این یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است.در این شهر مکان های توریستی زیادی وجود دارد که آن را متمایز کرده و آن را به مکانی ویژه برای گردش و تفریح ​​خانواده ها تبدیل کرده است. که به مسافت 4 کیلومتر امتداد دارد و اطراف آن را رستوران ها، کافه ها و هتل های مشرف به دریا، مکان های مخصوص دوچرخه ها و مکان های مخصوص عابران پیاده، و همچنین بازار قدیمی که بازار کمرالتی است که شامل مغازه های بسیاری از جواهرات، لوازم جانبی، ماهی، بازار سبزیجات، ادویه جات و بسیاری از صنایع دستی وجود دارد.

در این شهر مسجد حصار نیز وجود دارد که در قرن شانزدهم ساخته شده است و بازدیدکنندگان در آن می نشینند تا از هیاهوی شهر و گرمای تابستان در آن استراحت کنند.این حیوانات به حیات وحش معروف هستند و حیوانات زیادی وجود دارد. همچنین رستوران ها، باغ ها و زمین های بازی کودکان شایان ذکر است ورودی پارک مبلغ کمی است که فقط از 3 لیر ترکیه تجاوز نمی کند.

فتحیه

شهری دور از آنتالیا است به سمت غرب و این شهر به عنوان مقصدی برای افراد مشهور به شمار می رود که افراد مشهور و ثروتمند زیادی در جهان در آن زندگی می کنند و این شهر شامل مجموعه ای از جزایر کوچک زیبا و همچنین مجموعه ای از خلیج ها می شود. با زمین سرسبز و در شهر مکان های توریستی فراوانی وجود دارد، علاوه بر کافه ها و بازارها، با مغازه هایی که صنایع دستی مختلف مانند فرش و پارچه های فاخر می فروشند، شهر فتحیه به عنوان زیباترین مکان های ترکیه، دارای طبیعتی ساحلی و سبک زندگی سنتی است. که بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند و در نزدیکی آن ساحل معروف معروف به اولو دنیز قرار دارد که ساحلی آرام و به دور از مناطق ناهموار و خشک است.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.