بناهای تاریخی پاریس شامل برج ایفل، کلیسای نوتردام

بناهای تاریخی پاریس شامل چند بنای تاریخی می شود که به دلیل خاص و منحصر به فرد بودن مورد توجه تاریخ شناسان و گردشگران قرار می گیرند.

موزه لوور بناهای تاریخی پاریس
موزه لوور بناهای تاریخی پاریس

بناهای تاریخی پاریس شامل چند بنای تاریخی می شود که به دلیل خاص و منحصر به فرد بودن مورد توجه تاریخ شناسان و گردشگران قرار می گیرند.

برج ایفل

شهرت کشور فرانسه
شهرت کشور فرانسه

برج ایفل (انگلیسی: Eiffel Tower) یکی از بناهای تاریخی پاریس، در پارک شانز دو مارس واقع شده است. این برج آهنی است که توسط گوستاو ایفل طراحی شده و بین سالهای 1887 تا 1889 میلادی ساخته شده است.
برای استفاده به عنوان ورودی نمایشگاه جهانی در سال 1889 میلادی، و بلندترین ساختمان شهر محسوب می شود و برج ایفل یکی از مشهورترین نمادهای فرانسه و مشهورترین برج های جهان است. به عنوان مثال تعدادی از بازدیدکنندگان تقریباً به 6.2 میلیون گردشگر رسیدند و این مکان یکی از پربازدیدترین نقاط جهان و برای رسیدن به قله آن و دیدن کل شهر محسوب می شود.

 

کلیسای نوتردام یکی از بناهای تاریخی پاریس

کلیسای جامع نوتردام (کلیسای نوتردام پاریس) گوتیک، که ساخت آن در 1163 آغاز شد و تا 100 سال به طول انجامید از آنجا که یک فرایند مشترک بین کلیسای کاتولیک و مردم پاریس بوکلمه ایجاد شد. زیرا آنها به پول یا کار کمک می کردند. یا دانش، همانطور که اسقف پاریس موریس دو سول نامیده می شود، “Notre Dame de Paris”، به معنی بانوی پاریس است. به افتخار مریم مقدس.

کاخ و موزه لوور

موزه لوور بناهای تاریخی پاریس
موزه لوور بناهای تاریخی پاریس

موزه لوور است یک مرکز جهانی برای هنر می باشد. شایان ذکر است که این موزه یک قلعه و یک قصر در آغاز بود. این کاخ شاهد زنده به تاریخ غنی فرانسوی کشش از قرون وسطی تا حال است. این کاخ همچنین در مجاورت باغ Tuileries، که یک پارک ایده آل برای قدم زدن بعد یا قبل از بازدید موزه است، که دارای بسیاری از نقاط دیدنی است، زیرا بازدیدکنندگان برای دیدن کامل آن باید بیش از یک روز وقت بگذارند.

تاق پیروزی از جمله بناهای تاریخی پاریس

طاق پیروزی یکی از مشهورترین بناهای دیدنی پاریس پس از برج ایفل، به دستور ناپلئون بناپارت بین سالهای 1806 تا 1836 ساخته شد. جایی که او نماد قوس پیروزی و قدرت و وحدت را نشان می دهد و از آنها قدردانی می کند.در طول جنگهای ناپلئون برای فرانسه جنگید.
اسامی ژنرالها و سربازانی که با بناپارت جنگیدند در داخل و بالای طاق حک شده است و مقبره ای در زیر طاق وجود دارد که شامل بقایای یک سرباز ناشناس است که در جنگ جهانی اول کشته شده است.

کاخ دربان

کنسیرگری، واقع در ضلع غربی جزیره شهر، یک ساختمان گوتیک است که در قرن چهاردهم ساخته شده است. بخشی از کاخ سلطنتی، اما در دوران انقلاب فرانسه به زندان تبدیل شد، جایی که کاخ شامل دادگاه انقلاب می شود، علاوه بر گیوتین که برای اعدام محکومین استفاده می شد، یکی از سوابق نشان می دهد که تعداد کسانی که در آن قصر کشته شده اند معادل دو هزار زندانی از جمله شخصیت های مشهور مانند ماری آنتوانت و ناپلئون سوم است.

 

 

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.