گردشگری در کشور هلند و شرایط مسافرت به این کشور

گردشگری در کشور هلند: هلند مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان است. این شهر با تنوع جاذبه های توریستی خود شناخته می شود .

گردشگری در کشور هلند
گردشگری در کشور هلند

گردشگری در هلند: هلند مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان است. این شهر با تنوع جاذبه های توریستی خود شناخته می شود و شاید برجسته ترین آن به دلیل مزارع لاله ها و آسیاب های بادی پراکنده در آن است. که نام سرزمین آسیاب های بادی از آن گرفته شده است.
هلند نیز از طبیعت زیبایی برخوردار است که در زمین های نیمه مسطح امتداد یافته است. از آنجایی که ارتفاع مرتفع‌ ترین منطقه توریستی از سطح دریا از حدود 305 متر تجاوز نمی‌کند، گردشگران هلند این فرصت را دارند که از بسیاری از مناطق طبیعی مانند روستاهای زیبا و لاله‌ زارهای روستایی و پارک‌های متمایز دیدن کنند . به عنوان مثال پارک ملی در آمستردام که در مساحتی به وسعت 55.8 کیلومتر مربع وسعت دارد و گالری های گل، علاوه بر آثار باستانی پراکنده در سراسر کشور، گسترش یافته است. مانند قلعه هایی که قدمتشان به قرون وسطی باز می گردد و موزه های معروفی مانند موزه Rijksmuseum در آمستردام،  مکان‌های دیدنی پایتخت آمستردام، و برخی موزه‌ها که میراث غنی کشور و میراث هنرمندان مشهور هلندی را به نمایش می‌گذارند. کاوان گوگ و رامبراند و با لیبرال ترین فرهنگ هلندی در اروپا آشنا شوید.

برای گسترش گردشگری در کشور هلند استراحتگاه ها و هتل های مدرن زیادی در سواحل دریای شمال پراکنده شده اند، علاوه بر سالن های کنفرانس بزرگ که در آنها کنفرانس های بین المللی، نمایشگاه های تجاری و غیره برگزار می شود و گردشگران با راه آهن عمومی، اتوبوس و قایق در هلند سفر می کنند. آبراه های داخلی، همچنین می توانند برای لذت بردن از زیبایی های شهر با دوچرخه به اطراف بچرخند، تعداد گردشگران طبق آمار سال 2018 به حدود 19 میلیون نفر رسیده است که 43 درصد از آنها از آلمان و بلژیک آمده اند. اما در سال 2017 تعداد گردشگران 16 میلیون نفر بود که انگلیسی ها و بلژیکی ها بیش از نیمی از آنها را تشکیل می دهند و انتظار می رود که گردشگری در کشور هلند همچنان به رشد خود ادامه دهد و حدود 21 میلیون گردشگر را برای سال 2020 پس از میلاد ثبت کند. حدود 29 میلیون گردشگر برای سال 2023 میلادی.

مهم ترین شهرهای توریستی هلند

گردشگری در کشور هلند
گردشگری در کشور هلند

در هلند، شهرهای زیادی وجود دارد که دارای جاذبه های گردشگری مختلف، شهرهایی غنی از مناظر، مناطق باستان شناسی، ساختمان های معماری و جلوه هایی از هنر و فرهنگ هلندی هستند.

آمستردام

شهر آمستردام پایتخت رسمی هلند است و به دلیل وجود تعداد زیادی آثار فرهنگی مانند دانشگاه ها، آکادمی های آموزشی، موسسات تحقیقاتی، تئاترها و موزه ها در آن، مرکز فرهنگی این کشور محسوب می شود. ; که تعداد آنها به 60 موزه می رسد و شهر آمستردام یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است، زیرا این شهر از 90 جزیره تشکیل شده است که توسط 160 کانال آبی به هم متصل شده اند و از طریق پل هایی که در طرح های متمایز خود منحصر به فرد هستند، قدیمی ترین آنها هستند. که 8 پل با پایه های چوبی. از جمله پل معروف ماگیری که یکی از مکان هاس دیدنی شهر است.

این شهر همچنین با آثار تاریخی خود متمایز است. شامل حدود 6750 ساختمان باستان شناسی مربوط به قرن های 16 و 18 پس از میلاد می باشد و مساحت آن 8 کیلومتر مربع است، علاوه بر خانه های تاریخی که بر روی سطح سفالی بر روی ماسه های قوی با عمق 18 متر ساخته شده اند. این خانه ها نمایانگر شخصیت برنامه ریزی عمومی شهر هستند. آنها به صورت نوارهایی با مرکز یکنواخت فن قرار گرفته اند.

لاهه

گردشگری در کشور هلند
گردشگری در کشور هلند

شهر لاهه به عنوان سومین شهر بزرگ هلند طبقه بندی می شود و یک منطقه شهری متراکم واقع در منطقه رندستاد است و مرکز سیاسی کشور است. از آنجایی که مقر دولت، خانه خانواده سلطنتی، بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارت‌ خانه‌های دولتی و بسیاری از سازمان‌ های بین‌ المللی مانند دیوان بین‌المللی دادگستری را در خود جای داده است، و این شهر با خیابان‌ ها و میدان‌ های وسیع و زیبا، مشخص است. پارک‌ ها و حومه‌ های مسکونی سازمان‌ دهی‌شده، همچنین بسیاری از ساختمان‌ های تاریخی، و موزه‌ها و گالری‌های هنری به‌خاطر داشتن بسیاری از هنرمندان مشهور هلندی.

روتردام

روتردام در امتداد سواحل رودخانه Nieuwe Maas که از راین منشعب می شود، در حدود 30 کیلومتری دریای شمال واقع شده است. این شهر دومین شهر بزرگ هلند است و بندر اصلی اروپا محسوب می شود. از آنجایی که شامل بسیاری از آسمان‌ خراش‌ها، رستوران‌ ها، بازارهای تجاری و بسیاری از موزه‌های معروفی است که هنرهای باستانی و مدرن و عکاسی را به نمایش می‌ گذارند که معروف‌ترین آن‌ها موزه Boijmanns van Büningen، Kunsthalle روتردام، موسسه جدید و موزه عکس هلند در منطقه Kobe van Zuid، همچنین یک موزه دریایی وجود دارد که در آن دنیای ناوبری دریایی نمایش داده می شود.

اوترخت

شهر اوترخت در مرکز هلند واقع شده است و در امتداد کروم-راین، شاخه قدیمی راین ، رودخانه های فیشته و کانال آمستردام-راین امتداد دارد و در اطراف برج Dom ساخته شده است که
از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.
این شهر با سیستمی از سنگفرش های گنبدی شکل مشخص می شود. کشش در کنار کانال های داخلی که شامل کافه های زیادی است، لازم به ذکر است که اوترخت مهم ترین شهر در دوران بود. هلند تا عصر طلایی هلند؛ این شامل بسیاری از بناهای تاریخی است که قدمت آنها به اوایل قرون وسطی باز می گردد، که مهمترین آنها کلیسای جامع گوتیک سنت مارتین است. ساخت آن در سال 1254 میلادی آغاز شد و حدود 200 سال به طول انجامید. این شهر دارای بزرگترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه اوترخت است.

مهم ترین جاذبه های گردشگری در کشور هلند

موارد زیر مهم ترین جاذبه های گردشگری هلند را نشان می دهد:

  • کانال‌های آمستردام : (به انگلیسی: Amsterdam’s Canals) این کانال‌ های آبی بخش‌ های شهر را به هم متصل می‌ کنند و با گشت و گذار در قایق‌های آبی می‌توان به مناطق توریستی دسترسی پیدا کرد و از آن دیدن کرد.
  • منطقه جردان: (به انگلیسی: Jordaan District) این محله در شهر آمستردام واقع شده است و تعداد زیادی خانه کوچک با حیاط داخلی در امتداد کانال ساخته شده است.
  • The Canal District : (به انگلیسی: Canal District) این کمربند در قرن هفدهم پس از میلاد در شهر آمستردام ساخته شد و با طراحی های زیبای معماری آن که قدمت بیش از 400 سال دارد مشخص می شود.
  • پارک کوکنهوف: (به هلندی: Keukenhof)، همچنین به عنوان باغ اروپا شناخته می شود، بزرگترین پارک عمومی در جهان است. این باغ به مساحت 283280 متر مربع در منطقه Lisse پایتخت آمستردام وسعت دارد و این باغ به دلیل وجود بیش از 700 نوع گل لاله در آن و هزاران گل رز مشهور است. ، زعفران و نرگس مشهور است.
  • موزه آن فرانک: (به انگلیسی: Anne Frank Museum) این موزه خانه خانواده کودک آن فرانک بود. خانواده او در طول جنگ جهانی دوم از فرانکفورت به آمستردام آمدند و موزه شامل خاطرات معروف آن فرانک و یادبودی برای یک دختر کوچک به یادگار است.
  • موزه ون گوگ: (به انگلیسی: Van Gogh Museum) این موزه متخصص نمایش آثار هنرمند مشهور ون گوگ است . این موزه بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 اثر هنری را به همراه تعدادی از آثار هنرمندان معاصر او به نمایش می گذارد. این موزه سالانه حدود 1.5 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند و در رتبه 35 در بین بهترین موزه های جهان قرار دارد.
  • آسیاب‌ های بادی کیندردیک: بزرگترین آسیاب‌ های بادی معروف هلندی در روستای کیندردیک واقع شده است که بین روتردام و دوردرخت در امتداد رودخانه شمالی قرار دارد. دارای بادبان هایی با طول هر بادبان حدود 28 متر است و این روستا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .
  • پارک ملی Hoge Veluwe: این پارک بین شهر آرنهم و شهر آپلدورن واقع شده است و بزرگترین ذخیره گاه طبیعی هلند است و محل زندگی گوزن های قرمز و خالدار و تعدادی پرنده است و پارک شامل یک منطقه ای از تپه های ماسه ای که در میان جنگل ها و زمین های جنگلی قرار گرفته است و بازدیدکننده می تواند فعالیت های زیادی را در باغ انجام دهد. مانند قدم زدن در جنگل های انبوه، دیدن باغ مجسمه ها، بازدید از موزه کرولر مولر که آثار هنرمند ون گوگ را در خود جای داده است و لذت بردن از یکی از بزرگترین نمایشگاه های مجسمه سازی در اروپا، بنابراین این پارک یکی از پر بازدید ترین مکان های گردشگری در کشور هلند است.
  • Ijsselmeer: ​​(به انگلیسی: Towns of the Ijsselmeer) یکی از روستاهای واقع در دریاچه Ijsselmeer است که میراث دریایی خود را حفظ کرده است. در عصر طلایی آمستردام، این مرکز ماهیگیری و تجارت دریایی بود، اما امروزه خانه های رنگارنگ آن به موزه و فروشگاه تبدیل شده است و ساختمان ها و صنایع ناوبری آن در موزه فضای باز Zuiderse به نمایش گذاشته شده است و تعدادی از آنها نگهداری می شود. قایق های چوبی رنگارنگ در بندر ولندام.
  • سدهای زیلند: (به انگلیسی: Zeeland’s Dikes) این سدهای فناورانه توانایی کنترل میزان آبی که وارد دهانه منطقه اصلی دریای شمال می شود را دارند و یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن هستند، این سدها ساخته شده اند. در منطقه ای زیر سطح دریا در معرض سیل دائماً با آب.
  • شهر تاریخی والکنبورگ : (به انگلیسی: Historic Valkenburg) شهر والکنبورگ دارای آثار تاریخی بسیاری است که قدمت آنها به قرون وسطی باز می گردد که معروف ترین آنها قلعه تپه، کلیسای سنت نیکلاس متعلق به قرن چهاردهم است. پس از میلاد، و غارهای مخملی که پیچ و خم راهروهایی را به قلعه تشکیل می‌دهند که شامل بازار کریسمس معروف است.
  • قلعه دی هار: (به انگلیسی: Castle De Haar) بزرگترین قلعه هلند است که قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی توسط معمار معروف هلندی پیر کویپرز برمی گردد، اما قلعه در سال 1892 میلادی تخریب و بازسازی شد. این قلعه شامل یک باغ بزرگی به مساحت یک کیلومتر مربع و گروهی از عتیقه جات، مبلمان، نقاشی، ملیله است.

مهمترین رویدادهای هلند

موضوع دیگر در مورد گردشگری در کشور هلنداین است که گردشگران می توانند از رویدادهای مختلفی که هر ساله توسط هلند برگزار می شود، لذت ببرند که برجسته ترین آنها عبارتند از:

  • روز پادشاه: (به انگلیسی: King’s Day) هلند روز تولد پادشاه ویلم الکساندر را در بیست و چهارم آوریل هر سال جشن می گیرد و جشنواره های بزرگی در سراسر کشور برپا می شود.
  • روز ملی آسیاب : (به انگلیسی: National Mill Day) هلند سالانه روز آسیاب را در ماه مه جشن می گیرد، به دلیل اینکه تقریباً 1048 آسیاب بادی و 108 آسیاب آبی در سراسر هلند پخش شده اند و قدیمی ترین آسیاب به قبل از 1450 پس از میلاد باز می گردد.
  • جشنواره پاپ: (به انگلیسی: Parkpop) این جشنواره از سال 1981 آغاز شد و هر ساله در آخرین یکشنبه ماه ژوئن برگزار شد تا اینکه به بزرگترین رویداد محبوب رایگان در هلند و بزرگترین جشنواره موسیقی پاپ رایگان در اروپا تبدیل شد.
  • روز برج باز : (به انگلیسی: Open Tower Day) آمستردام در ماه مارس هر سال درهای بسیاری از ساختمان های تاریخی، کلاسیک و مدرن را باز می کند که در طول سال بسته هستند و در این روز تورهای هنری و اجراهای موسیقی برگزار می شود.

بهترین زمان برای سفر به هلند

آب و هوای هلند به طور کلی به عنوان آب و هوای دائماً ناپایدار توصیف می شود، زیرا در طول سال باران می بارد و بادهای شدید به دلیل اینکه بیشتر زمین های مسطح است، می وزد و ماه جولای را می توان بهترین زمان سال برای بازدید از هلند در نظر گرفت.  جایی که میانگین دما 19 درجه سانتیگراد است و کمترین زمان مناسب برای سفر به هلند در زمستان است. با کاهش دما به 2 درجه سانتیگراد،  لازم به ذکر است که در سفر به هلند باید به الگوهای آب و هوای هر ماه توجه کرد. در دی ماه جابجایی گردشگری در کشور هلند به دلیل کاهش دما که بین 1 تا 5 درجه سانتیگراد است کاهش می یابد و در بهمن ماه نیز همین روند ادامه دارد. جایی که هوا سرد و مرطوب است و با گسترش یخبندان به دمای بین 0 تا 8 درجه سانتیگراد تبدیل می شود و کانال های آب در این زمان از سال یخ می بندند تا برای اسکی مناسب شوند و فصل بهار از اسفند آغاز می شود. درجه حرارت تا 10 درجه سانتیگراد افزایش می یابد، در حالی که هوا در ماه آوریل ناپایدار است که در طی آن دما بین 4 تا 12 درجه سانتیگراد متغیر است، در حالی که تابستان از ابتدای ماه می آغاز می شود و در طی آن دما به 17 درجه سانتیگراد می رسد.

دما در ماه ژوئن بالا می رود. دمای هوا به 19 درجه سانتیگراد می رسد و سواحل مملو از بازدید کنندگان است و غروب آفتاب در اکثر نقاط هلند تا ساعت ده شب فرا نمی رسد. آگوست نیز ماه گرم و آفتابی است. در مورد ماه سپتامبر، دما شروع به کاهش اندکی می کند. جایی که بین 11 تا 18 درجه سانتیگراد متغیر است و دما در ماه اکتبر بین 8 تا 15 درجه سانتیگراد است و در ماه نوامبر دما به طور قابل توجهی کاهش می یابد، بنابراین هوا سرد می شود و دمای بین 4 تا 9 درجه است. درجه سانتیگراد، و برف شروع به باریدن در ماه دسامبر می کند.

تاثیر گردشگری بر اقتصاد هلند

گردشگری در کشور هلند سهم قابل توجهی در اقتصاد هلند دارد و سهم آن در تولید ناخالص داخلی هلند حدود 4.4 درصد است، طبق آمار سال 2018، که منجر به افزایش رشد کل اقتصاد هلند در همان سال شد. سال 2.6 درصد؛ این به دلیل هزینه هایی است که گردشگران خارجی هر ساله در هلند خرج می کنند. هزینه های گردشگری در کشور هلند برای سال 2018 بالغ بر 87.5 میلیارد یورو بوده است، علاوه بر هزینه های گردشگران محلی که بالغ بر 51.9 میلیارد یورو بوده است. مشارکت وی در کل مشاغل در ایالت حدود 7.5 درصد است.

تاثیر گردشگری بر جامعه هلند

گردشگری منبع مهم درآمد محلی در هلند است و مشاغل بسیاری را برای اعضای جامعه فراهم می کند و فرصت هایی برای ارتباطات اجتماعی بین مردم هلند و سایر مردم ایجاد می کند و دولت هلند به دنبال افزایش مشارکت شهروندان در صنعت گردشگری در کشور هلند است. در کشور، اما رشد سریع گردشگری، به ویژه در پایتخت آمستردام، مشکلاتی را ایجاد می کند که بر جامعه هلند تأثیر منفی می گذارد. مانند تضعیف روابط اجتماعی تا حدودی، افزایش قیمت املاک، افزایش مزاحمت ها، و قرار گرفتن در معرض تراکم ترافیک، علاوه بر اثرات منفی بر محیط زیست، مانند افزایش آلودگی.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل