زبان رسمی استرالیا چیست؟

انگلیسی زبان رسمی استرالیا است. زیرا استرالیا زبان رسمی ندارد، اما انگلیسی رایج ترین زبان در آن است و صدها زبان بومی در استرالیا وجود دارد.

انگلیسی زبان رسمی استرالیا است
انگلیسی زبان رسمی استرالیا است

انگلیسی زبان رسمی استرالیا است. زیرا استرالیا زبان رسمی ندارد، اما انگلیسی رایج ترین زبان در آن است و صدها زبان بومی در استرالیا وجود دارد که برخی از آنها از سال 1950 پس از میلاد منقرض شده اند. زبان های باقی مانده توسط تعداد کمی از گویشوران صحبت می شود، مانند Mabuiag، که در جزایر تنگه تورس غربی توسط 8000 گویشور صحبت می شود، و صحرای غربی، که تنها توسط حدود 4000 نفر صحبت می شود،  حدود 50،000 نفر هنوز بومی هستند. آنها اطلاعاتی در رابطه با زبان استرالیایی دارند.

ویژگی های انگلیسی استرالیایی

انگلیسی زبان رسمی استرالیا است
انگلیسی زبان رسمی استرالیا است

زبان انگلیسی استرالیایی مشابه انگلیسی بریتانیایی است، اما انگلیسی زبان رسمی استرالیایی با تنوع زبانی به نام Straan مشخص می شود که بزرگترین تولید خلاق در کشور است که با میانبرها، قطعات اضافی و بیان مشخص می شود. از واژه ها و دیگران، همانطور که Alstraan به زبان عامیانه است که منشأ آن از لندن و ایرلند است، به عنوان یک خرده فرهنگ سرکش توسعه یافته است، اما استفاده از کلمات آن از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است.

انگلیسی استرالیایی شامل بسیاری از کلمات متعلق به زبان بومیان استرالیا می باشد و به دلیل دشواری تعیین زبان انگلیسی مورد استفاده، اشتباهات املایی زیادی صورت می گیرد و کلمات زیادی استفاده می شود که معانی مختلفی در آنها وجود دارد. استرالیا، بر خلاف سایر کشورهای انگلیسی زبان در سراسر جهان، همه کلمات در استرالیا به اختصار نوشته می شوند و برخی از کلمات دارای حروف صدادار در پایان هستند.

 

زبان های دیگر در استرالیا

به غیر از زبان رسمی استرالیا زبان هایی غیر از انگلیسی صحبت می شود. که حدود 72.7 درصد از مردم به آن صحبت می کنند و برجسته ترین این زبان ها عبارتند از:

  • ماندارین: 2.5 درصد از مردم به آن صحبت می کنند.
  • عربی: 1.4 درصد از مردم به این زبان صحبت می کنند.
  • کانتونی: 1.2٪ از جمعیت صحبت می کنند.
  • ویتنامی: 1.2٪ از جمعیت به صحبت می کنند.
  • ایتالیایی: 1.2٪ از مردم به صحبت می کنند.
  • یونانی: 1٪ از مردم صحبت می کنند.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل