وسایل ضروری مسافرت یک هفته ای

یک چک لیست مناسب در اختیار شما قرار دادیم تا در هنگام اقدام به سفر وسایل ضروری مسافرت خود را با سرعت بیشتری آماده سازی کنید.

وسایل ضروری مسافرت
وسایل ضروری مسافرت

اگر قصد داشته باشید به یک مسافرت کوتاه مدت مانند مسافرت یک هفته بروید. همراه داشتن برخی از لوازم ضروری را می توان به عنوان اولین مسئله حائز اهمیت به حساب آورد. در ادامه با بررسی وسایل ضروری مسافرت یک هفته ای تلاش میکنیم تا یک چک لیست مناسب در اختیار شما قرار دهیم تا در هنگام اقدام به سفر لوازم ضروری خود را با سرعت بیشتری آماده سازی کنید.

لوازم درمانی و دارو ها

افرادی که از بیماری‌های گوناگون رنج میبرند نیازمند آن هستند که داروهای مختلف مورد نیاز جهت ادامه روند درمانی خود را در طی مسافرت نیز به همراه داشته باشند.
البته باید یادآور شد که امکان تهیه کردن بسیاری از داروها در مقاصد مسافرتی نیز وجود دارد. اما بسیاری از افراد به دلیل دارا بودن استرس و مشکلاتی از این قبیل ترجیح می دهند حتماً مقدار مناسبی از داروی مورد نیاز را در طی سفر به همراه داشته باشند.

از طرفی باید یادآور شد که در هنگام مسافرت های یک هفته ای با ماشین شخصی و یا مواردی مانند آن به همراه داشتن برخی از لوازم درمانی دیگر مانند ملزومات مربوط به پانسمان سرپایی و موارد مشابه آن می‌تواند کمک بسزایی را به مسافرین کند.

وسایل ضروری مسافرت
وسایل ضروری مسافرت

مدارک

مورد دیگری که نباید در طی سفر از آن غافل شد به همراه داشتن مدارک مورد نیاز در طی مسافرت می باشد. از این رو مدارک خاصی مانند پاسپورت در مسافرت های خارجی، کارت شناسایی ملی و موارد مشابه آن را می توان از جمله وسایل ضروری مسافرتی به شمار آورد.

البته باید یادآور شد که کارت های بانکی را نیز می توان از جمله مدارک مورد نیاز در طی مسافرت به حساب آورد که معمولاً توصیه می شود تعداد بیش از یک عدد کارت بانکی را به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید کارت بانکی جایگزین داشته باشید و از دوستان خود بخواهید مقدار مناسبی از مبلغ مورد نیاز را به آن واریز کنند.

لوازم الکترونیکی

امروزه به همراه داشتن محصولات گوناگونی مانند شارژر گوشی ، پاوربانک، پایه دوربین و موبایل موارد مشابه آن را می‌توان یکی از ضروریات مدنظر در چک لیست مسافرتی به حساب آورد.

البته باید یادآور شد که جایگزینی برخی از لوازم می تواند کمک شایانی به کاهش حجم چمدان و یا بار همراه مسافر نماید. برای مثال به همراه بردن یک پاوربانک با یک شارژر مناسب می‌تواند در طول سفر تعداد قابل توجهی از نیاز های موجود در مسیر را برای اعضای خانواده برطرف نماید.

لباس مناسب از وسایل ضروری مسافرت

یکی از توصیه هایی که همواره مورد توجه مسافرین و راهنمایان گردشگری قرار می گیرد. انتخاب لباس مناسب جهت استفاده در مقصد میباشد. باید توجه داشت که بسیاری از افراد از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر و یا برعکس سفر می‌کنند. از این رو استفاده از لباس مناسب در مقصد می تواند کیفیت صفر را افزایش داده و مشکلات رایج مانند گرمازدگی و یا سرماخوردگی را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.

همچنین لوازم دیگری نیز در این گروه قرار می گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به لباس زیر با تعداد مناسب و همچنین حوله مناسب جهت انجام استحمام در مسیر مسافرت اشاره کرد.

خوراکی های خود را به همراه داشته باشید

آخرین گروه از لوازم و وسایل ضروری مسافرت شامل انواع متفاوت خوراکی ها و محصولات غذایی مورد نیاز در مسیر سفر می باشد.

باید یادآور شد در طی مسافرت زمستانی به همراه داشتن مقدار بیشتری از غذا مانند انواع کنسرو های قابل استفاده در طولانی مدت را می توان به عنوان یک. ایمنی نیز تلقی نمود. از طرف دیگر باید توجه کرد که امروز امکان تهیه کردن بسیاری از محصولات غذایی در شهرهای گوناگون به راحتی امکان پذیر میباشد. بنابراین به همراه بردن حجم بیشتری از محصولات غذایی در بسیاری از موارد می تواند صرفاً مشکلات متعددی را برای مسافر به وجود بیاورد.

اما باید بدانید که تهیه کردن برخی از محصولات خاص مانند یک برند چای که شما به آن وابسته هستید می تواند بسیار دشوار باشد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل