نکات مهم قبل از سفر و مواردی که در طی سفر باید رعایت شود

نکات مهم قبل از سفر می تواند به شما یاد آور شود که چه کارهایی را قبل و بعد از سفر می توانید انجام دهید تا یک سفر خوب را تجربه کنید.

نکات مهم قبل از سفر می تواند به شما یاد آور شود که چه کارهایی را قبل و بعد از سفر می توانید انجام دهید. تا یک سفر خوب و لذت بخش را تجربه کنید. سفر به عنوان سفر یک فرد و حرکت او از یک مکان به مکان دیگر تعریف می شود، اغلب برای یک هدف و هدفی که باعث می شود او به یک کشور خاص مانند تفریح ​​یا کاوش در مناطق باستان شناسی یا تجربه فعالیت در یک مکان خاص برود. یا جمع آوری تجربیات و آشنایی با فرهنگ های مختلف، علاوه بر ایجاد دوستی های بیشتر، زیرا سفر فرد را قادر می سازد تا تجربیات غنی بسیاری را تجربه کند که بدون آن نمی تواند تجربه کند، زیرا تجربه بسیار ویژه ای است.

نکات مهم قبل از سفر

نکات مهم قبل از سفر و توصیه‌های زیادی برای افرادی که به خصوص مکرر سفر می‌کنند وجود دارد، از جمله:

بیش از یک کارت اعتباری را نگه دارید

برخی از اتفاقات نامطلوب و غیر منتظره ممکن است در سفر اتفاق بیفتد، بسیار محتمل است، بنابراین همیشه عاقلانه است که در صورت بروز برخی مشکلات، به خصوص مشکلات مالی، به جای گذاشتن تمام پول در یک کارت اعتباری، یک برنامه جایگزین داشته باشید. به این ترتیب، مسافر در دسترسی به منبع پول خود دچار لغزش نمی شود، یکی از اتفاقات بسیار بدی که ممکن است برای مسافر رخ دهد این است که دسترسی به پول را از دست بدهد، زیرا ممکن است فعالیت ها را به شدت مختل کند.

استفاده از نقشه یکی از نکات مهم قبل از سفر

ممکن است برخی افراد از ظاهر شدن به عنوان یک غریبه یا توریست در کشوری که به آن سفر می کنند. خجالت بکشند و به همین دلیل ممکن است از استفاده از چیزی که نشان دهنده توریست بودن آنها است اجتناب کنند، اما این امر خجالت آور تلقی نمی شود. شخصی که نمی داند کشوری که قرار است در آن از نقشه ها استفاده کند. برای رسیدن به مقاصد مختلف بدون گم شدن، پس بد نیست از نقشه استفاده کنید تا مردم گم نشوند و وقت و تلاش خود را تلف نکنند.

پول را در کیف کمری قرار ندهید

کیف کمری برای سارقان جذاب تلقی می شود، زیرا بسیار واضح است و سارق می تواند به راحتی آن را از کمر مسافر جدا کند، بنابراین استفاده از آن ایده بدی است. بهتر است به جای کیف هایی که به راحتی در دسترس هستند، پول را در جیب قرار دهید. علاوه بر آن بهتر است مقدار آن محدود شود. این برای این است که مسافر در معرض سرقت های بزرگ قرار نگیرد و همچنین خرج خود را هدر ندهد.

کپی اسناد مهم 

بهتر است یک کپی از گذرنامه و کلیه مدارک مهم نگهداری شود و بهتر است این کپی کامپیوتری باشد و بدون کاغذ باشد تا مسافر نداند چه اتفاقی ممکن است برای او بیفتد پس خوب است هویت خود را حفظ کنید. از جمله نکات مهم قبل از سفر حفظ مدارک شخصی در طی سفر است. اگر گذرنامه اصلی به دلایلی آسیب دیده یا گم شده باشد یا به دلیل دیگری در کشور خارجی باشد، او را از قرار گرفتن در موقعیت هایی که به آن نیاز دارد محافظت می کند.

خوب خوابیدن

یکی از نکات مهم قبل از سفر مربوط به سلامتی در مسافرت این است که فرد خوب بخوابد و استراحت کند تا مسافرت بر سلامتی او تأثیر منفی نگذارد، زیرا مسافرت اغلب خسته کننده است، بنابراین باید خود را برای سفر آماده و به خصوص آماده کند. اگر طولانی باشد و این ممکن است در وسیله ایاب و ذهاب باشد. که سوار آن می شود این بار خوب است که انرژی بیشتری بگیرد و بدن را با آن شارژ کند تا بتواند با ذهنی هوشیار سفرها و فعالیت های خود را آغاز کند.

غذا و نوشیدنی

بهتر است از غذاهایی که به مدت طولانی پخته شده اند پرهیز شود و غذاهای تازه و تضمینی مصرف شود. این امر برای اطمینان از عدم مواجهه وی با مسمومیت غذایی یا هر گونه مشکل مرتبط با غذا است که ممکن است مانع از انجام سفر خود با شادی و آرامش شود و مسافر نیز باید مقدار زیادی آب بنوشد تا خود را در معرض کم آبی قرار ندهد. یا خستگی و خستگی ناشی از کمبود آب و ترجیحاً نوشیدن آب بطری. زیرا استریل و بی خطر است.

 

از یک دفتر گردشگری محلی دیدن کنید

از جمله نکات مهم قبل از سفر این است که مسافر به یک دفتر گردشگری محلی مراجعه کند تا از رویدادها و فعالیت های مختلفی که در شهری که به آن سفر کرده است. مطلع شود و به این ترتیب بتواند به جای اتلاف وقت یا هزینه، به فعالیت ها و تجربیات بیشتری بپردازد. از یک منبع معتبر که اطلاعات زیادی در مورد شهر دارد به عنوان مرجع مسافر استفاده کنید و بهترین منبع، کارشناسان دفاتر گردشگری هستند.

 

واژگان پایه کشور را یاد بگیرید

اگر مسافری به کشوری می رود که زبان مردمش را نمی داند، خوب است واژگان اولیه ای را بیاموزد که به او کمک کند آنچه را که می خواهد بیان کند، کمی به زبان آنها صحبت کنید که باعث می شود آنها را به زبان بیاورند. اگر به کمک بیشتری نیاز داشت به او کمک کند.

بازدید از مکان های تاریخی در زمان های خاص

نکات مهم قبل از سفر
نکات مهم قبل از سفر

مکان‌ های تاریخی معمولاً در ساعات اوج شلوغی مملو از جمعیت است، بنابراین خوب است که صبح خیلی زود یا اواخر شب به آنها بروید یا در وقت ناهار، در این زمان‌ها این مکان‌ها مملو از جمعیت است. چون ممکن است مشغول کارهای دیگری باشند و برای اکثر آنها زمان مطلوبی نیست، بنابراین مناسب است در چنین ساعاتی برای بررسی مکان و دیدن بهتر آن بروند.

غذا نخوردن در مکان های توریستی

اماکن توریستی به ویژه رستوران ها معمولاً بسیار گران هستند صاحبان این مغازه ها معمولاً قیمت ها را برای گردشگران افزایش می دهند. از آنجایی که آنها از قیمت های کشور اطلاعی ندارند، تهیه یک وعده غذایی از چنین مکان هایی ایده خوبی نیست.

بیمه سفر

یکی از نکات مهم قبل از سفر و مهمترین کارهایی که یک مسافر باید انجام دهد بیمه مسافرتی است . این برای محافظت از او در برابر بدهی هایی است که ممکن است در صورت ابتلا به بیماری یا آسیب در کشورهای دور و نیاز به هزینه های بالای درمان متحمل شود، اما بیمه مسافرتی از این اتفاق جلوگیری می کند، به خصوص برای افرادی که دوست دارند فعالیت های خطرناک را تجربه کنند. بیمه مسافرتی مزایای دیگری مانند پرداخت هزینه های اقامت و یا بازگشت به کشور را در مواقعی که اتفاق بدی می افتد و شما توان پرداخت این هزینه ها را ندارید به دست می آورد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.