مهم ترین کوه های جهان

مهم ترین کوه های جهان
مهم ترین کوه های جهان

مهم ترین کوه های جهان شامل کوه های معروفی می شوند که به دلایل دارا بودن ویژگی های خاصی مانند ارتفاع قله یا طبیعت بکر در میان گردشگران طبیعت و یا کوهنوردان از اهمیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند.  در این مقاله به برخی از کشورهایی که دارای اهمیت قابل توجهی در میان سایر کوه های موجود بر روی کره زمین می باشند اشاره می کنیم تا اطلاعات قابل توجهی را در اختیار شما قرار دهیم.

کوه های راکی

مهم ترین کوه های جهان
مهم ترین کوه های جهان

کوه های راکی ​​یکی از مهم ترین کوه های جهان و بزرگترین ارتفاعات کوهستانی محسوب می شوند که بر غرب قاره آمریکای شمالی تسلط دارند، این کوه ها از شمال آلبرتا و جنوب بریتیش کلمبیا تا نیومکزیکو امتداد دارند و در فاصله 4800 کیلومتری قرار دارند.
این رشته کوه به چهار گروه بزرگ تقسیم می‌شود: کوه‌های راکی ​​کانادا و شمالی که در مونتانا و شمال شرقی آیداهو قرار دارند و کوه‌های راکی ​​مرکزی که در وایومینگ و یوتا واقع شده‌اند و جنوب شرقی آیداهو، و کوه‌های راکی ​​جنوبی که در کلرادو و نیومکزیکو واقع شده‌اند. فلات آریزونا و این کوه‌ها با اشتراک ویژگی‌های طبیعی ارتفاعات بالای قله‌هایشان با قله‌هایی به بیش از 4000 متر مشخص می‌شوند و ویژگی‌های آنها ثروت معدنی، مناظر دیدنی، و فعالیت آتشفشانی آنها می باشد.

آلپ یکی از مهم ترین کوه های جهان

کوه های آلپ در جنوب مرکزی اروپا درست در شمال دریای مدیترانه واقع شده اند. این کوه های هلالی شکل در امتداد 1126545 متر از سواحل جنوب فرانسه در نزدیکی موناکو تا سوئیس، سپس از شمال ایتالیا تا اتریش و از طریق اسلوونی کشیده شده اند. کرواسی. ، بوسنی و هرزگوین، صربستان و مونته نگرو و سپس به آلبانی در سواحل آدریاتیک ختم می شود و بلندترین نقطه آن مون بلان با ارتفاع 807/4 متر است.

کوه های اطلس

کوه های اطلس در سراسر کشورهای مراکش، الجزایر و تونس، از اقیانوس اطلس در جنوب اگادیر تا دریای مدیترانه در نزدیکی تونس گسترش یافته است. همچنین شامل برخی از مناطق اطلس در حومه شهر در امتداد سواحل مدیترانه مراکش است. شگفت انگیزترین گروه اطلس بلند است که به طول 560 کیلومتر در مرکز مراکش امتداد دارد و ارتفاع متوسط ​​آن 3050 متر است.بیشتر این قله ها برای دوره های طولانی از سال با برف مشخص می شوند، مانند کوه های توکال که در جنوب مراکش و ارتفاع آن به حدود 4165 متر می رسد، واقع شده است.

هیمالیا

هیمالیا در قاره آسیا واقع شده است، جایی که سدی بین فلات تبت در شمال و دشت های آبرفتی شبه قاره هند در جنوب تشکیل می دهد.هیمالیا مرتفع ترین کوه های جهان است. دارای بیش از 110 قله کوه است که ارتفاع آنها از سطح دریا حدود 7300 متر یا بیشتر است و مهمترین این قله ها قله اورست است که در ارتفاع 8850 متری قرار دارد.

 

کوههای آند

رشته کوه های آند در امتداد تمام لبه غربی آمریکای جنوبی قرار دارند و از مهم ترین کوه های جهان به شمار می آیند، از Tierra Fuevo در جنوب در امتداد ساحل شمالی این قاره در دریای کارائیب به طول 8900 کیلومتر امتداد دارند و رشته کوه های آند شامل بلندترین قله ها در نیمکره غربی و بسیاری از آتشفشان هایی که حلقه آتش اقیانوس آرام را تشکیل می دهند، بلندترین قله کوه آکونکاگوا است که تا حدود 6959 متر ارتفاع دارد .

ارتفاعات اتیوپی

این ارتفاعات به عنوان مهم ترین کوه های جهان در اتیوپی قرار دارند و جزو مناطق آسان طبقه بندی می شوند و به پنج منطقه جغرافیایی تقسیم می شوند، اما فقط دو منطقه اکوسیستم کوهستانی محسوب می شوند کوه راس دژن که ارتفاع آن به 4533 متر می رسد و منطقه دیگر، مناطق پست غربی که از شمال به جنوب در امتداد مرز با ایالت سودان امتداد دارند، علاوه بر اینکه گرم ترین مناطق سطح زمین هستند، به داشتن ارتفاعات تا 1000 متر معروف هستند.

 

کوه های جداکننده بزرگ از مهم ترین کوه های جهان

این کوه از جمله مهم ترین کوه های جهان بوده و در استرالیا واقع شده اند و با نزدیک شدن به سواحل کوئینزلند، نیو ساوت ولز و ویکتوریا از فلات های کم ارتفاع و رشته کوه تشکیل شده اند.در ارتفاع حدود 600 تا 900 متری، بلندترین قله کوه Kosciuszko است که ارتفاع آن به 2228 متر می رسد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.