زیباترین شهرهای آلمان و معروف ترین مناطق این کشور

زیباترین شهرهای آلمان دارای جاذبه های گردشگری زیاد و المان های زیبا شناختی شهری هستند که این مناطق را از سایر شهر ها متمایز می کنند.

زیباترین شهرهای آلمان
زیباترین شهرهای آلمان

زیباترین شهرهای آلمان دارای جاذبه های گردشگری زیاد و المان های زیبا شناختی شهری هستند که این مناطق را از سایر شهر ها متمایز می کنند. آلمان رسماً به عنوان جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود که در شمال اروپای مرکزی واقع شده است، آلمان یکی از بزرگترین کشورهای قاره اروپا با مساحت کل حدود 357104 کیلومتر مربع است، آلمان از همه جهت با 9 کشور هم مرز است. این کشور از شرق با جمهوری چک و لهستان، از غرب با فرانسه و لوکزامبورگ، از شمال با دانمارک، از شمال غربی با هلند و بلژیک و از جنوب با اتریش و سوئیس همسایه است.

جمعیت آلمان حدود 83,990,269 نفر است که بر اساس آمار سال 2021 پس از میلاد، نوزدهمین کشور جهان از نظر جمعیت است که بیشترین تعداد جمعیت ساکن در مناطق شهری با نرخ تا 76.3% می باشد . علاوه بر قومیت آلمانی که حدود 2/88 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد، تعدادی اقوام در آلمان با ریشه‌ های مختلف وجود دارند، از جمله: ترکیه با 3.4٪، ایتالیا، یونان، صرب‌ها، روسیه و غیره.

آلمان به 16 ایالت تقسیم شده است که هر یک مسئول تعیین قوانین و سیاست های خود هستند: بادن-وورتمبرگ، باواریا، براندنبورگ، برمن، هامبورگ، هسن، مکلنبورگ، پومرانی، نیدرزاکسن، نوردراین، وستفالن، راینلاند-فالتز، و زارلند، زاکسن، تورینگن، و برلین که پایتخت است.

 

زیباترین شهرهای آلمان

زیباترین شهرهای آلمان که بازدید از آنها توصیه می شود به شرح زیر است:

برلین

برلین پایتخت آلمان، بزرگترین شهر آن و جهانی‌ ترین، جذاب‌ ترین، هیجان‌ انگیزترین و زیباترین شهرهای آلمان است. برلین شهری سرسبز است که با وجود جنگل‌ های فراوان و دریاچه‌ های وسیع مشخص می‌ شود و به خاطر تنوع جاذبه‌ های گردشگری و تضاد بناهای تاریخی‌ اش بین سبک‌ های سنتی و مدرن مشهور است و این چیزی است که آن را متمایز می‌ کند. صحنه ای است که از دروازه براندنبورگ شروع می شود تا صدراعظم. آلمان فدرالیسم یکی از پررونق ترین آن است. این شهر داستان کل یک ملت را روایت می کند، برلین یکی از جدیدترین مقاصد موسیقی و هنر است. این موضوع آن را به یکی از هیجان انگیزترین مقاصد اروپا تبدیل می کند.

زیباترین شهرهای آلمان
زیباترین شهرهای آلمان

مونیخ

مونیخ پایتخت بایرن و دروازه کوه های آلپ است و همچنین یکی از زیباترین شهرهای سرسبز آلمان است. شهر مونیخ دارای تعدادی موزه است که با معماری سنتی خود متمایز می شوند و جشنواره اکتبر در آن برگزار می شود که سالانه حدود شش میلیون بازدید کننده و بیشتر را به خود جذب می کند.
فرهنگ شهر بر اساس فوتبال، موسیقی و فرهنگ است. سه موزه هنری معروف، و شهر همچنین شامل حدود 61 تئاتر و 36 موزه است و خیابان Covinger، که خیابان اصلی خرید است، از میدان مرکزی تا Karlsplatz امتداد می‌یابد و دارای فروشگاه‌ هایی برای اکثر برند های بین‌المللی است.

فرانکفورت یکی از زیباترین شهرهای آلمان 

فرانکفورت مرکز مالی آلمان و مرکز اصلی آلمان به طور خاص و کشورهای اروپایی به طور کلی است. به دلیل وجود فرودگاه فرانکفورت در آن است. فرانکفورت با وجود آسمان‌ خراش‌ های فراوان شناخته می‌ شود و سالانه با رویداد مهمی که برگزاری همایش بین‌المللی کتاب در اکتبر هر سال است، مشهور است و این نمایشگاه در نوع خود بزرگترین نمایشگاه در سراسر جهان است . این شهر حدود 13 موزه دارد و این همان چیزی است که به آن اهمیت فرهنگی زیادی بخشیده است و شامل پل موزه است که از چندین ساختمان از قرن نوزدهم تشکیل شده است، علاوه بر آن بسیاری از ساختمان های مدرن مانند: موزه هنرهای مدرن، و موزه ارتباطات و موزه معماری آلمان. این شهر به تامین مالی خانه اپرا، نمایش ها و برنامه های باله علاقه مند است و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مرکز کنفرانس AlteOper فرانکفورت است. که پس از جنگ جهانی دوم برای بازگرداندن آن به شخصیت اصلی ایتالیایی خود بازسازی شد، علاوه بر دانشگاه که در سال 1914 میلادی ساخته شد و به نام مشهورترین پسر فرانکفورت (یوهان ولفگانگ فون گوته) نامگذاری شد. این دانشگاه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر است.

هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و یکی از زیباترین شهرهای آلمان در قسمت شمالی آن واقع شده است و بندر آن دومین شهر بزرگ اروپا و یکی از بزرگترین بندرهای جهان است. شهر هامبورگ امروزه قطب اصلی حمل و نقل در شمال آلمان است و با وجود آبراه های فراوان مشخص می شود، بنابراین به آن ونیز شمال می گفتند.

کلن

کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان و بزرگترین شهر نوردراین است و زمانی یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل اروپا بود. به طور متوسط ​​در هر دقیقه حدود 8 قطار از آن عبور می کرد و این شهر دارای بسیاری از شرکت های تلویزیونی و رادیویی ملی و منطقه ای و همچنین بزرگترین دانشگاه آلمان بود . کلیسای جامع کلن که پیتر نام دارد و وزن آن حدود 24 تن است. این شهر با وجود 22 ذخیره گاه طبیعی متمایز است و گیاهان حدود 15 درصد از زمین آن را پوشش می دهند.

درسدن

درسدن یکی از زیباترین شهرهای آلمان مرکز ایالت زاکسن است و سومین شهر بزرگ آلمان شرقی پس از شهرهای برلین و لایپزیگ است که در دو طرف رودخانه البه، 30 کیلومتری شمال مرز چک و 160 کیلومتری جنوب برلین قرار دارد. این شهر دارای پارک ها و بناهای فرهنگی بسیاری در مسیر رودخانه البه از جمله خط آهن کابلی و فونیکولور است. این شهر در سال 2004 پس از میلاد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. جایی که با وجود تخریب حدود 80 درصد از شهر در جنگ جهانی دوم ، گنجینه های هنری بسیاری وجود دارد . با این حال، بازسازی و مرمت شد تا به شکوه و زیبایی سابق خود بازگردد.

لایپزیگ از زیباترین شهرهای آلمان

لایپزیگ در بخش غربی ایالت زاکسن واقع شده است و این شهر یک مرکز بزرگ صنعتی، هنری و فرهنگی است. این شهر برای مدت طولانی خانه بسیاری از هنرمندان مشهور در آلمان بود، اگرچه نزدیک به یک چهارم شهر در جنگ جهانی دوم ویران شد. با این حال، تحت سیاست های کمونیستی بازسازی شد و همچنین نقش مهمی در میان شهرهای اروپایی ایفا کرد، جایی که به دلیل تظاهرات ساکنان آن در یک انقلاب مسالمت آمیز در سال 1989 میلادی، شهرت یافت. که منجر به سقوط برلین در آن زمان شد و به رژیم کمونیستی در آلمان شرقی پایان داد. ویژگی این شهر دشت هایی است که آن را پر کرده و جلوه زیبایی به آن بخشیده است.

هایدلبرگ

هایدلبرگ یکی از معدود شهرهای آلمانی است که در جنگ جهانی دوم ویران نشد و جذابیت آن ظاهر زیبایی شناسی فوق العاده ای به آن بخشیده است و با خیابان های سنگفرش باریک آن مشخص می شود و به خاطر منظره قلعه معروف هایدلبرگ معروف است. یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری آلمان محسوب می شود.

وایمار

شهر وایمار به عنوان مرکز ادبیات کلاسیک آلمان شناخته می شود و بزرگترین دوره ای که شهرها در آن سپری کردند قرن هجدهم بود. این شهر محل زندگی گوته، شیلر و نیچه شد و در قرن نوزدهم این شهر نقش مهمی در هنر ایفا کرد. در حالی که تبدیل به خانه ای برای آهنگسازان فوق العاده شد و مدارس هنری هنرمندان بسیاری را به خود جذب کرد و زادگاه جنبش باهاوس و چندین نقاش مشهور بود و در سال 1998 میلادی وایمار را در فهرست میراث جهانی قرار داد و این شهر امروز یکی از مکان های شهرهای باستانی و مهم تاریخی و میراث جهانی است.

دوسلدورف

دوسلدورف شهری در راینلند است که ویژگی‌های قدیمی و مدرن خود را در همان زمان مشخص می‌کند. جایی که این شخصیت از کارخانه‌ های قدیمی و سنتی شروع می‌ شود و به معماری متمایز تبدیل می‌ شود، همچنین به دلیل خیابان خریدی که شامل مغازه‌ های لوکس است، که خیابان کونیگلی است، مشهور است. بسیاری از هنرمندان مشهور در آلمان از آن فارغ‌ التحصیل شده‌ اند .

زیباترین شهرهای آلمان
زیباترین شهرهای آلمان

زیباترین نقاط دیدنی آلمان

به غیر از زیباترین شهرهای آلمان، بسیاری از جاذبه های گردشگری متمایز در آلمان وجود دارد، از جمله:

  • کاخ Neuschwanstein: این قلعه در کوه های آلپ واقع شده است که طراحی آن به سال 1869 پس از میلاد برمی گردد و برجسته ترین ویژگی های آن یک غار مصنوعی شیک، اتاق تاج و تخت تزئین شده با یک لوستر غول پیکر به شکل تاج و سالن آواز مجلل است.
  • پارک اروپا: بزرگترین شهر بازی آلمان است.
  • دروازه براندنبورگ: این دروازه با الهه پیروزی بالدار سوار بر ارابه ای با چهار اسب تزئین شده است و این دروازه نماد ملی آلمان است، زیرا نماد اتحاد مجدد آلمان است.
  • کلیسای جامع کلن: سومین کلیسای جامع بلند جهان است که به سبک گوتیک طراحی شده است و ساخت آن بیش از 600 سال به طول انجامید.
  • کلیسای بانوی اسامپشن.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.