جاذبه های گردشگری هاوایی و اطلاعات لازم برای سفر

جاذبه های گردشگری هاوایی یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای افرادی که قصد سفر به منطقه ای بکر و دارای طبیعتی ویژه را دارند محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری هاوایی
جاذبه های گردشگری هاوایی

جاذبه های گردشگری هاوایی یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای افرادی که قصد سفر به منطقه ای بکر و دارای طبیعتی ویژه را دارند محسوب می شود. هاوایی یکی از ایالات متحده است که مجمع الجزایری را تشکیل می دهد که شامل مجموعه ای از جزایر واقع در منطقه اقیانوس آرام است و آخرین ایالتی است که به ایالات متحده آمریکا ملحق شده است. هاوایی در جنوب غربی ایالات متحده واقع شده است و شهر هونولولو پایتخت رسمی آن است، حدود 3860 کیلومتر از ساحل آمریکا فاصله دارد و مجموعه ای از جزایر را شامل می شود که تعداد آنها به حدود 132 جزیره می رسد. جمعیت تنها در 8 مورد از آنها زندگی می کنند که جزایری هستند که در سمت جنوب شرقی مجمع الجزایر هاوایی وجود دارند.

جاذبه های گردشگری هاوایی

هاوایی یکی از جزایر و مکان‌ های توریستی معروف ایالات متحده آمریکا است؛ که دارای مجموعه‌ ای از مکان‌ های گردشگری متمایز است و سالانه فعالیت‌ های بسیاری را برای گردشگرانی که از آن بازدید می‌ کنند فراهم می‌ کند. اطلاعات زیر در مورد مهمترین مکان‌ ها و فعالیت‌ های گردشگری برای هاوایی است:

  • اوآهو: جزیره ای و یک مکان توریستی محبوب در هاوایی است که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبا از جمله: سواحل پرآب مانند سواحل Emmanalo و Waikiki است و امکان تمرین غواصی در منطقه خلیج هانوما در میان ماهی ها و مرجان ها را برای گردشگران فراهم می کند.
  • جزیره بزرگ: این جزیره بزرگ‌ترین جزیره هاوایی است و در بین مکان‌های گردشگری جذاب طبقه‌ بندی می‌ شود. انواع فعالیت های توریستی در آن وجود دارد، مانند: سواحل آفتابی کونا، آبشارهای در حال سقوط، و پارک ملی معروف به پارک آتشفشانی وجود دارد که قله ماموت نیز در آن قرار دارد. یکی از قله های پوشیده از برف.
  • مائوئی: این یک جاذبه توریستی زیبا است و ویژگی‌ های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است، مانند: ارائه سفرهای دریایی برای گردشگران، بازدید از مزرعه درخت اسطوخودوس و جاده هالاکالا و همچنین امکان موج‌ سواری در سواحل آبی.
  • کائوآی: کائوآی یکی از جاذبه های گردشگری هاوایی، یک سایت توریستی جذاب است و مجموعه ای از مکان های متمایز را در خود جای داده و فعالیت های مناسبی را برای گردشگران فراهم می کند، مانند: بازدید از دره کانیون، پیاده روی چندین مسافت در ساحل دریا و بازدید از غار کائوآی.
  • مولوکای: منطقه ای توریستی با تعدادی مکان متمایز است که معروف ترین آن ها محوطه تاریخی کالوپابا و وادی هلاوه است.
  • ساحل نا پالی: این ساحل به گردشگران فرصتی می دهد تا مسافت های طولانی را بین مناطق طبیعی شگفت انگیز کائوآی پیاده روی کنند و مسیرهای پیاده روی با زیبایی طبیعی خود که شامل گروهی از رودخانه ها ، دره ها و صخره ها است مشخص می شود و ساحل نا پالی واقع در سمت شمال غربی جزیره Kauai واقع شده است.
  • تماشای نهنگ در مائوئی: تماشای نهنگ یک فعالیت توریستی است که به تماشای نهنگ‌ های گوژپشت  در حین انجام یک سری بازی‌ های آکروباتیک دریایی بستگی دارد و مائوئی مکان ویژه‌ای برای زندگی این نهنگ‌ها است و از نظر اندازه جزایر هاوایی در رتبه دوم قرار دارد.
  • موج سواری در اوآهو: اوآهو یکی از بزرگترین جزایر هاوایی با گروهی از ارتفاعات سرسبز و کوه هایی است که درختان میوه زیادی مانند آناناس، انواع توت ها، انار، انبه، نارگیل و موز را در خود جای داده است و این امکان را برای شرکت در موج سواری ورزشی گردشگران فراهم می کند.
  • خوردن غذاهای سنتی هاوایی : غذاهای سنتی یکی از ویژگی های گردشگری هاوایی است. جایی که دارای آشپزخانه ای است که در تهیه بسیاری از غذاها ، به ویژه میوه های استوایی تخصص دارد، هاوایی در تهیه غذا به غذاهای فیلیپینی و چینی متکی است. زیرا متاثر از فرهنگ مردمی بود که در گذشته ساکن شدند.
  • به جاده حنا بروید: جاده حنا یکی از جاذبه های گردشگری هاوایی و جاده های شگفت انگیزی است که در نزدیکی دریاچه فیروزه قرار دارد و مشخصه این جاده پراکندگی آبشارهای زیادی در طول حدود 109 کیلومتر است و به پیوند دو شهر حنا کمک می کند. سمت شرقی مائوئی و کاهولویی.
  • رفتن به کاخ لولانی: این کاخ یکی از مکان های توریستی در اوآهو است و از این جهت متمایز می شود که هیچ قصر دیگری در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد و ساخت آن در سال 1882 میلادی به پایان رسید و بعداً به یکی از آن تبدیل شد. از معروف ترین نقاط دیدنی و مکان های اوآهو.

جغرافیا و آب و هوای هاوایی

جاذبه های گردشگری هاوایی
جاذبه های گردشگری هاوایی

ویژگی های جغرافیایی در هاوایی شامل گروهی از کوه های طبیعت آتشفشانی است. جایی که به شکل گیری هشت جزیره اصلی و 124 جزیره دیگر کمک می کند که از کوری که در غرب قرار دارد شروع می شود و در شرق به هاوایی می رسد. قدمت اوآهو، نیهاو و همه کوه ها و جزایر به حدود 70 میلیون سال پیش باز می گردد. به ویژه در اواخر دوره کرتاسه .

آب و هوای معتدل با طبیعت گرمسیری در هاوایی رایج است که بعنوان جاذبه های گردشگری هاوایی شناخته می شود. به دلیل وجود آن در استوایی سرطان ، اما آب و هوا گاهی اوقات مرطوب می شود. زیرا تحت تأثیر سرزمین ایالات متحده آمریکا قرار دارد و دما نیز تحت تأثیر وزش بادهای تجاری که از سمت شمال شرقی کشور می آید و در اکثر روزهای سال غالب است.

هاوایی ها

مطالعات مردم شناسان نشان می دهد که منشاء جمعیت هاوایی به مهاجران پولینزیایی ها برمی گردد، مردمی که در دوره زمانی بین قرن چهارم و هفتم پس از میلاد از جزایر مارکز به هاوایی مهاجرت کردند. در مورد ورود استعمارگران اروپایی جزایر، زمانی که جیمز کوکا در سال 1778 وارد شد، بیماری هایی که در بین مردم بومی منتشر شد، منجر به کاهش قابل توجه جمعیت هاوایی شد و در پایان دهه نود، جزیره شاهد افزایش قابل توجه جمعیت بود. به دلیل مهاجرت زیاد به آن از چندین کشور مانند ژاپن ، چین و ویتنام.

 

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.