گردشگری در استانبول

گردشگری در استانبول- شهر استانبول ترکیه رتبه هشتم را از نظر تقاضای توریست در جهان به خود اختصاص داده است ترکیبی از آداب و رسوم غربی و شرقی

کاخ دولما باقچه در استانبول
کاخ دولما باقچه در استانبول

گردشگری در استانبول- شهر استانبول ترکیه رتبه هشتم را از نظر تقاضای توریست در جهان به خود اختصاص داده است.تقاطعی که ترکیبی از آداب و رسوم غربی و شرقی در آن واحد است.

معروف ترین مکان های استانبول

برج گالاتا

برج گالاتا یکی از پربازدیدترین مکان‌های استانبول است که گردشگری در استانبول از آن شروع می شود. این برج نه طبقه است به عنوان بخشی از گسترش مستعمره جنوا در قسطنطنیه ساخته شده است. این برج در طول سال ها برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار گرفته است، اما در حال حاضر به عنوان یک نقطه عطف گردشگری و مقصدی برای جذب گردشگران به حساب می آید، زیرا بازدیدکنندگان آن می توانند با استفاده از آسانسور به طبقه هفتم بروند. دو طبقه باقی مانده را با پله بالا می روند و در طبقه آخر یک رستوران با چشم اندازهای خیره کننده وجود دارد و ذکر شده است. بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا در فصول بهار و پاییز است.

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باقچه در استانبول
کاخ دولما باغچه در استانبول

کاخ دولما باغچه در شهر استانبول و در میان باغ‌هایی قرار دارد که با زیباترین گیاهان تزئین شده‌اند و این کاخ در دوره‌های متوالی بین سال‌های 1856 تا 1924 میلادی محل سکونت شش سلطان بوده و پس از آن آخرین خلیفه عثمانی عبد در آن سکونت داشته است. المجید افندی از سال 1927 تا 1949 میلادی و پس از آن به عنوان دفتر ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفت و کاخ دولما باغچه شامل سه بخش اصلی است: سوئیت سلطنتی که برای امور اداری دولتی استفاده می شد، تالار تشریفات که برای برگزاری مراسم رسمی مورد استفاده قرار می گرفت.مجموعه حرمسرا سلطان که به زندگی خصوصی سلطان و اعضای خانواده اش اختصاص دارد، و همچنین شامل کتابخانه ای است که شامل کتاب های مربوط به خلیفه عبدالمجید است و کاخ با تأثیرات غربی متمایز است. در بنا علاوه بر تزیینات و نقوش بسیار مفصلی که در آن وجود دارد اما با محدودیت تعداد بازدیدکنندگان اجازه ورود به آن، بهترین زمان برای بازدید از کاخ در فصول پاییز و بهار و در اوایل صبح است

مسجد سلیمانیه در مسیر گردشگری در استانبول

مسجد سلیمانیه- گردشگری در استانبول
مسجد سلیمانیه- گردشگری در استانبول

مسجد سلیمانیه یا مسجد سلیمان باشکوه علاوه بر چهار ستون در آن، به دلیل ظاهر و ساخت و ساز عظیم خود متمایز است، زیرا این ستون ها از چهار نقطه مختلف آورده شده اند: بعلبک، شهر اسکندریه، و از دو کاخ بیزانسی در استانبول. و بین سالهای 1550 تا 1557 میلادی توسط سلیمان بزرگ و چهارمین مسجد شاهنشاهی ساخته شده است. مسجد در اثر آتش سوزی که در سال 1660میلادی رخ داد آسیب دید و توسط سلیمانی تعمیر شد. معمار فوساتی به دستور سلطان محمد چهارم این مسجد یک مقصد گردشگری برای کسانی است که به استانبول سفر می کنند، اما بهترین زمان برای بازدید از او، به دلیل آرامش در آن، عصر است.

نکات مهم در سفر به استانبول

استانبول شهری بزرگ ، با تاریخی طولانی، با مناطق متمایز زیاد است و برای اینکه گردشگر مطمئن شود که از همه این مکان ها بازدید کرده است، باید برای آشنایی با آنها یک تور در شهر داشته باشد و اینها برخی از این مکان ها هستند. بهترین گزینه هایی که می توان برای انجام این کار دنبال کرد:

  • گشت و گذار در شهر: برای دیدن مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول از جمله: کاخ توپکاپی، ایاصوفیه، مسجد آبی، بازار بزرگ و غیره کافی است که تور استانبول را تماشا کنید و اشاره می شود که تورهایی وجود دارد که تعداد کمی از افراد را شامل می شود، یک نفر می تواند به آنها ملحق شود، زیرا این تور را می توان با اتوبوس سنتی که در مکان های اصلی شهر توقف می کند و به گردشگران امکان قدم زدن در اطراف را انجام می دهد.
  • فرهنگ سنتی را تجربه کنید: این کار با تماشای اجراهایی در مورد مسائل فرهنگی مانند رقص صوفیانه است.
  • سفر یک روزه داشته باشید: سفرهای یک روزه از استانبول به مناطق محبوب و پرطرفدار وجود دارد که گردشگران می توانند یکی از آنها را انجام دهند.
  • بازدید از دریا: فرد می تواند با قایق در تنگه بسفر به دریا سفر کند تا از بازدید از دریا، دیدن مناظر خیره کننده، امتحان غذاهای ترکی در قایق و کاوش در خرابه های باستانی لذت ببرد.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل