گردشگری ترکیه در فصل زمستان

هر فصل در ترکیه با مزیت های متفاوتی منحصر به فرد است و گردشگری در ترکیه در زمستان نیز مانند بقیه فصول سال دارای مزایای زیادی است.

هزینه سفر تا ترکیه چقدر است
هزینه سفر تا ترکیه چقدر است

هر فصل در ترکیه با مزیت های متفاوتی منحصر به فرد است و گردشگری در ترکیه در زمستان نیز مانند بقیه فصول سال دارای مزایای زیادی است که شما را به سفر به ترکیه در این فصل از سال سوق می دهد.

چند دلیل است که شما را به سفر ترکیه در فصل زمستان به ترغیب می کند:

  1. گردشگری در ترکیه در فصل زمستان چندین مزیت دارد که مهمترین آنها ارزان بودن آن است. قیمت ها معمولا در این زمان از سال ارزان هستند، زیرا خارج از فصل اوج گردشگری است.
  2. مناظر پوشیده از برف یکی از مهم ترین دلایل سفر به ترکیه است، مانند منطقه کاپادوکیه که به “سرزمین عجایب زمستانی ” معروف است.
  3. اگر از علاقه مندان به اسکی هستید، ترکیه در فصل زمستان انتخابی ایده آل برای شماست و مجموعه خوبی از پیست های اسکی را ارائه می دهد.
  4. رفتن به ترکیه در فصل زمستان به شما فرصتی عالی برای شرکت در جشنواره ها و رویدادهای مختلفی می دهد که در این زمان از سال برگزار می شود. مانند جشنواره فیلم استانبول، و ماراتن استانبول، که تنها ماراتن در جهان است که در دو قاره اجرا می شود، زیرا از سواحل آسیایی به سمت اروپای بسفر حرکت می کند و در 3 نوامبر برگزار می شود.

زمستان در ترکیه از چه زمانی شروع می شود؟

سفر به ترکیه در فصل زمستان
سفر به ترکیه در فصل زمستان

فصل سرما در ترکیه به طور غیر رسمی در ماه نوامبر آغاز می شود، زیرا دما شروع به کاهش می کند، باران می بارد، و زمان بسیار خوبی برای جلوگیری از جمعیت زیاد و صف های طولانی در جاذبه ها و تورها و یافتن پروازها و اقامتگاه های ارزان است.

تعطیلات گردشگری در زمستان از اواسط دسامبر تا اواسط مارس شروع می شود، در این دوره شما فرصت مناسبی برای اسکی خواهید داشت.

بهترین زمان سفر ترکیه در فصل زمستان

بهترین زمان برای انجام گردشگری در ترکیه در فصل سرما، ماه دسامبر است که به دلیل تعطیلات سال نو، فصل اوج گردشگری نیز می باشد، زیرا در این ماه رویدادها و رویدادهای زیادی برای جشن سال نو برگزار می شود، بنابراین رستوران های بزرگ و هتل‌ها منوها و رویدادهای ویژه‌ای را ارائه می‌دهند و آتش بازی در بسیاری از شهرهای ترکیه در روز سال نو برگزار می‌شود.

توجه : از هفته سوم آذرماه، قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد و در هفته دوم دی‌ماه تقریباً به حالت عادی برمی‌گردد، اما اگر از قبل رزرو کرده باشید، می‌توانید بلیط هواپیما را با تخفیف در ماه دسامبر دریافت کنید. از سفر

و اگر می خواهید در ماه های ژانویه، فوریه یا مارس به ترکیه سفر کنید، قطعا قیمت های ارزان تری خواهید داشت.

آب و هوای ترکیه در فصل زمستان

در ماه اکتبر در سراسر ترکیه خنک‌تر می‌شود، به خصوص در مناطقی که در امتداد سواحل دریای سیاه باران کم می‌بارد.

با فرا رسیدن ماه نوامبر، فصل سرما در ترکیه به طور غیر رسمی آغاز می شود، زیرا دما شروع به کاهش می کند و میانگین آن به 14 درجه سانتیگراد می رسد.

در حالی که دسامبر یکی از سردترین ماه های سال در ترکیه است، دمای هوا حدود 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

ژانویه و فوریه در ترکیه معمولا سرد است، اما دما می تواند تا 3 درجه سانتیگراد کاهش یابد، با بارش برف در بسیاری از مناطق ترکیه، به ویژه مناطق داخلی مانند کاپادوکیه، بورسا و ارتفاعات ساپانکا. 

آب و هوای استانبول در زمستان

در طول دوره آذر تا اوایل اسفند، به ویژه در نزدیکی سواحل هوا سرد است، زیرا می‌دانیم که در تعطیلات سال نو، یعنی در بازه زمانی 20 دسامبر تا 5 ژانویه، هتل‌ها شلوغ‌تر و گران‌تر می‌شوند.

در نیمه اول نوامبر هوا به طرز دلپذیری گرم است، اگرچه در طول ماه حدود 13 روز باران پیش بینی می شود. دمای هوا در طول روز به طور متوسط ​​14 درجه سانتیگراد است و پس از تاریک شدن هوا تا 9 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

میانگین دما در ماه دسامبر 10 درجه سانتیگراد است و ممکن است در چند روز برف ببارد، اما در مناطق کوهستانی مجاور به همین میزان نیست.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل