بهترین زمان ها برای سفر به ترکیه

بهترین ماه ها برای سفر به ترکیه: ترکیه همیشه به عنوان یک مقصد تابستانی دیده می شود، اما در هر زمانی در طول سال می توان از آن بازدید کرد.

مسجد سلیمانیه- گردشگری در استانبول
مسجد سلیمانیه- گردشگری در استانبول

جمهوری ترکیه در تقاطع قفقاز، بالکان، خاورمیانه و شرق دریای مدیترانه قرار دارد، زیرا موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد، بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر در اروپا قرار دارد. در طول تاریخ پل و مانعی بین دو قاره بوده است و ترکیه از نظر مساحت و جمعیت یکی از بزرگترین کشورهای منطقه است. هر کشور اروپایی تقریباً تمام سرزمین های آن در قاره آسیا واقع شده است و مستطیلی برای آسیای صغیر به نام آناتولی تشکیل می دهد.  از شرق ارتفاعی را تشکیل می دهد که به عنوان ارتفاعات ارمنی شناخته می شود، در حالی که بقیه سرزمین ها در منتهی الیه جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارند، زیرا یادگاری از یک امپراتوری در نظر گرفته می شود که در بخش بزرگی از قاره اروپا گسترش یافته است. در مقاله زیر اشاره ای به بهترین زمان هایی که طی آن می توان برای سفر به ترکیه انتخاب کرد، علاوه بر ذکر اطلاعاتی در مورد آن کشور؛ مانند آب و هوای آن، برجسته ترین جاذبه های گردشگری در آن، علاوه بر اعیاد این کشور و برجسته ترین رویدادها در آن. 

بهترین ماه ها برای سفر به ترکیه

ترکیه همیشه به عنوان یک مقصد تابستانی دیده می شود، اما بسته به مقصد در هر زمانی در طول سال می توان از آن بازدید کرد، اما ماه های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر گرما هستند که آنها را بهترین ماه برای سفر می کند. ترکیه برای لذت بردن از مکان های گردشگری باستانی در آن، در حالی که ماه های تابستان از ژوئن تا سپتامبر است، با افزایش دما مشخص می شود، زیرا به سی درجه سانتی گراد می رسد، در ساحل جنوبی، اما مکانی برای استراحت در مقابل است. از دریا سردترین ماه آن اواخر مهر و آبان در نواحی داخلی است و دمای هوا تا صفر درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مکان های توریستی در ترکیه

ترکیه یک مقصد توریستی جذاب است که در سراسر آسیا و اروپا گسترده شده است، زیرا سرشار از خرابه های باستانی است که توسط فاتحانش به جا مانده است و به دلیل فرهنگ پر جنب و جوش و تاریخ گسترده و مناظر طبیعی اش مشرف به دریای مدیترانه و مکانی جذاب برای گردشگران است. دشت های خشک آن را به مقصدی برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده است.

  • ایاصوفیه : یکی از معروف ترین و زیباترین بناهای ترکیه است، موزه ای با طراحی بیزانس است که قسمت بیرونی آن زیباتر است، زیرا پر از مناره هایی است که پس از فتح عثمانی ها به آن اضافه شده است. صوفیه یک موزه است. مکان بسیار معروف و مقصد گردشگری از سراسر جهان که برای سفر به ترکیه یک انگیزه محسوب می شود.
  • افسس : شهری است که شامل بسیاری از بناهای تاریخی و خیابان های ستون های عظیم است و یکی از زیباترین شهرهای رومی است. این شهر تا به امروز در منطقه مدیترانه وجود دارد. این شهر در زمان امپراتوری روم زندگی می کرد.
  • کاپادوکیه : این منطقه برای هر عکاسی در جهان رویایی است، زیرا دامنه ها و قله های تپه مکانی برای عکس های پانوراما است و همچنین یکی از بهترین مکان ها برای تجربه بالن سواری است. می توانید کلیساهای منطقه را ببینید که قدمت آنها به دوران بیزانس می رسد، زیرا در دره ها حک شده اند.
  • کاخ توپکاپی : این کاخ متعلق به سلاطین دوره عثمانی است که امپراطوری تشکیل دادند که تا رسیدن به اروپا ، خاورمیانه و آفریقا گسترش یافت .
ترکیه در زمستان
ترکیه در زمستان

نکات مهم برای سفر به ترکیه

ترکیه یکی از مناطق توریستی است که به دلیل طبیعت زیبا و تفریحات فوق العاده اش تقاضای زیادی از سوی دوستداران سفر دریافت کرده است، اما مسافر می تواند تفاوت های اجتماعی و فرهنگی زیادی را با محیط خود پیدا کند، از این رو توصیه های زیادی برای مسافران تور ترکیه وجود دارد از جمله موارد زیر:

  • ورود به ترکیه : ورود به خاک ترکیه مستلزم اخذ ویزا است و مسافر باید از اعتبار گذرنامه خود به مدت شش ماه از تاریخ ورود به کشور اطمینان حاصل کند تا در فرودگاه با مشکل مواجه نشود.
  • اقامت :برای سفر به ترکیه، اگر مسافر می خواهد در اتاقی با تهویه مطبوع اقامت کند، باید در هتل پنج ستاره اقامت کند، به خصوص اگر به دنبال غذای خاص باشد.
  • زبان : قبل از سفر باید تعدادی لغات ترکی را یاد بگیرد تا مسافر تجربه عمومی خود را افزایش دهد و معلوم است که مردم ترکیه مردمی بسیار صمیمی هستند و او در تلاش است تا به مسافران و خارجیانی که به وطن خود می آیند کمک کند.
  • تبدیل ارز : تبدیل یورو و دلار آمریکا به لیر ترکیه یکی از کارهای آسان در ترکیه است ، زیرا صرافی هایی وجود دارند که بهترین قیمت ها را به مسافر می دهند و دستگاه های خودپرداز در سراسر ترکیه پخش می شوند، اما مسافر باید به آن کارت ویژه به عنوان منبع اصلی پول نقد متکی نباشید. مسافر ممکن است نتواند یک دستگاه خودپرداز در مکانی که می خواهد بازدید کند پیدا کند، بنابراین مسافر باید علاوه بر کارت اعتباری و کارت خودپرداز مقداری پول همراه خود داشته باشد.
  • وسایل ارتباطی : استفاده از تلفن همراه در ترکیه هزینه های سنگینی را برای مسافر به همراه خواهد داشت و اگر مسافر قصد دارد تماس های محلی زیادی در داخل ترکیه داشته باشد باید یک سیم کارت محلی خریداری کرده و در گوشی خود قرار دهد.
  • عکاسی : عکاسی از زنان ترک مخصوصاً در مناطق روستایی برای آنها توهین آمیز تلقی می شود و در صورت امتناع از مسافر هنگامی که دوربین به سمت آنها می رود، مسافر باید فوراً فیلمبرداری را متوقف کند.
  • آب و هوا : اگر مسافری قصد دارد در تابستان به خصوص در ماه های تیر و مرداد به ترکیه سفر کند، به کرم و کلاه مخصوصی نیاز دارد تا از آفتاب سوختگی مضر محافظت کند، اما اگر مسافری قصد سفر به ترکیه را دارد در زمستان مخصوصاً در ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند به مقداری چتر و لباس سنگین نیاز دارد.
  • آب : اگرچه آب لوله کشی در ترکیه برای نوشیدن بی خطر است، اما خرید آب معدنی در بطری های آشامیدنی ترجیح داده می شود و مسافر تقریباً می تواند آن را در هر فروشگاهی پیدا کند.
  • عبور از خودروها : مسافر هنگام عبور از خیابان های عمومی در شهرهای بزرگ باید مطمئن شود که فاصله مناسبی بین او و خودروهای مقابل وجود دارد. زیرا اکثر رانندگان خودروهای خود را به خصوص در مناطق باز بسیار سریع رانندگی می کنند.
  • ایمنی : ترکیه یکی از امن ترین کشورهای جهان است.
برای سفر به ترکیه
برای سفر به ترکیه

آب و هوا در ترکیه

ترکیه در دریای مدیترانه واقع شده است، زیرا شرایط آب و هوایی آن معتدل است و دارای طبیعت متنوعی از کوه ها و سواحل است. که منجر به تفاوت زیادی در شرایط اقلیمی در مناطق آن می شود، زیرا مناطق ساحلی از آب و هوای معتدل برخوردار هستند، اما فلات آناتولی بالاترین دما را در تابستان و زمستان با مقدار محدود باران دارد، زیرا آب و هوا در ترکیه محل ملاقات است. از اقلیم ها و الگوهای آب و هوایی و مناطق ساحلی در امتداد دریای مدیترانه ، آب و هوای دریای سفید وجود دارد که با زمستان های سرد، مرطوب و تابستان های گرم و خشک مشخص می شود . آب و هوای قاره ای و آب و هوای فلات آناتولی استپی است. در طول روز و شب تفاوت زیادی در دما وجود دارد.

تعطیلات در ترکیه

جمهوری ترکیه شش عید مختلف را جشن می گیرد که چهار تای آنها تعطیلات ملی و دو تای آنها اعیاد مذهبی هستند، در مورد اعیاد ملی، آنها در مراحل تاسیس ترکیه و غیره نمایندگی دارند. در اعیاد مبارک اسلامی نشان داده می شود. 8 مارس روز جهانی زن، 14 مارس روز پزشک و بسیاری دیگر است. تعطیلات ملی و مذهبی که در ترکیه جشن گرفته می شود به شرح زیر است:

  • روز حاکمیت ملی و روز کودک : مجلس ملی ترکیه در 23 آوریل 1920 پس از میلاد تأسیس شد، زیرا این روز مهمی برای مردم ترکیه است، زیرا این فرصت توسط بنیانگذار جمهوری ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، به کودکان داده شده است. همانطور که او کودکان را دوست داشت و به دلیل نقش آنها در آینده ترکیه از آنها مراقبت می کرد.
  • روز ورزش و جوانان آتاتورک : در 19 می، جمهوری ترکیه جشن می گیرد و دلیل آن این است که یک افسر ارتش ترکیه به نام مصطفی کمال به عنوان سرباز از استانبول به امپراتوری عثمانی رفت و مبارزه ملی را به دست گرفت و سازماندهی کرد. مردم و آنها را برای بازدارندگی سربازان خارجی تجهیز کرد و آن هم در 19 می سال 1919 میلادی و در سالگرد این جشن با فعالیت های ورزشی برای جوانان برگزار می شود.
  • روز پیروزی ترکیه : روز 30 آگوست است و این روز یک روز خاص و رسمی در ترکیه است.
  • روز جمهوری : این روز در 29 اکتبر خواهد بود، زیرا جمهوری ترکیه در 29 اکتبر 1923 پس از میلاد تأسیس شد و دولت رسمی ترکیه اعلام شد.
  • عید فطر : یکی از اعیاد مذهبی اسلامی در ترکیه است که بعد از روزه ماه مبارک رمضان می باشد و یکی از پنج رکن اسلام است ، زیرا مسلمانان از نماز صبح تا نماز غروب آفتاب از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند. و ملاقات با اقوام و دوستان وجود دارد.
  • عید قربان : یکی از اعیاد مذهبی اسلامی در ترکیه است که در آن بنده با تقدیم قربانی به خداوند متعال تقرب می‌یابند. این عید برای سفر به ترکیه زمان مناسبی محسوب می شود.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل