شهر باستانی پترا در اردن

شهر باستانی پترا در اردن: پترا شهری قدیمی است که قدمت آن به دوران هلنیستی و رومی برمی گردد و در جنوب غربی اردن واقع شده است.

شهر باستانی پترا در اردن
شهر باستانی پترا در اردن

شهر باستانی پترا در اردن: پترا شهری قدیمی است که قدمت آن به دوران هلنیستی و رومی برمی گردد و در جنوب غربی اردن واقع شده است. این شهر بر روی پرتگاهی ساخته شده است. که از شرق به غرب توسط وادی موسی اشغال شده بود. در قرن نوزدهم پس از میلاد توسط محقق کتاب مقدس جان این شهر رز نامگذاری شد. ویلیام برگن، به دلیل رنگ سنگ هایی که از آن ساخته شده است و به دلیل اینکه دره توسط صخره های ماسه سنگی احاطه شده است، که با سایه های قرمز و بنفش احاطه شده است، علاوه بر زرد کم رنگ، که در آن شهر مدرن وادی است.

تاریخ شهر باستانی پترا در اردن

شهر پترا توسط نبطی ها که ساکنان اصلی منطقه جنوب غربی اردن در آن زمان بودند به عنوان یک نقطه تجاری ساخته شد و نبطیان ثروت زیادی از تجارت در شهر پترا به دست آوردند و در سال 312 قبل از میلاد توسط مهاجمان یونانی مورد حمله قرار گرفت که نبطی ها با سوء استفاده از مناطق کوهستانی اطراف شهر در برابر آنها مقاومت کردند. آنها موفق شدند آنها را از بین ببرند زیرا کوه ها به عنوان دیوار طبیعی حامی شهر عمل می کردند. یونانیان تنها کسانی نبودند که به شهر باستانی پترا در اردن حمله کردند، زیرا در سال 106 پس از میلاد توسط رومیان فتح شد و نبطیان را مجبور به تسلیم و الحاق پترا به سرزمین های روم کردند و نام آن را گذاشتند. پتره عربی و رومیان به مدت بیش از 250 سال به کنترل شهر ادامه دادند، تا اواسط قرن چهارم پس از میلاد، زمانی که زلزله بسیاری از ساختمان های آن را ویران کرد و سرانجام بیزانسی ها کنترل آن را به دست گرفتند و حدود 300 سال بر آن حکومت کردند. در سال 1985 پس از میلاد توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی انتخاب شد و مورخان آن را به دلیل معماری زیبا و سیستم ابداعی آن که آن را قابل سکونت کرده است، مکان مهمی می‌دانند.

مهمترین نقاط دیدنی شهر پترا

شهر باستانی پترا در اردن
شهر باستانی پترا در اردن
در شهر باستانی پترا در اردن بسیاری از بناهای تاریخی متمایز وجود دارد که گردشگران می توانند در طول سفر خود از طریق پترا سیک از آنها دیدن کنند که مهمترین آنها عبارتند از:
  • امن.
  • مقبره های سلطنتی
  • خیابان نما.
  • محراب.
  • مرحله.
  • صومعه

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.