سفر به اسکی شهیر ترکیه

جاذبه های گردشگری در شهر اسکی شهیر ترکیه بین موزه ها، طبیعت و مکان های باستان شناسی، تاریخی و فرهنگی متفاوت است .

اسکی شهیر ترکیه
اسکی شهیر ترکیه

جاذبه های گردشگری در شهر اسکی شهیر ترکیه بین موزه ها، طبیعت و مکان های باستان شناسی، تاریخی و فرهنگی متفاوت است .

  • خانه‌های بازار چوب Odunpazarı : بازار چوب یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در اسکی‌شهیر است. مرکز فرهنگی و تاریخی شهر قدیم و همچنین اولین منطقه مسکونی شهر است که نام خود را از فعالیت های تجاری در آن گرفته است و اهالی روستا چوب هایی را که از اطراف جمع آوری می کردند می فروختند.  اما خانه‌های این بازار به دلیل معماری، عثمانی بودن آن به عنوان اولین جاذبه گردشگری باقی مانده‌اند که رنگ‌های درخشان و زیبای آن مشخص می‌شود.
  • رودخانه پورسوک: رودخانه پورسوک از مرکز شهر می گذرد و دو طرف آن پوشیده از درختان و علف است، منطقه رودخانه مکانی فوق العاده برای پیاده روی و پرسه زدن در کنار آن زیر سایه درختان و نشستن مستقیم روی چمن های سبز است. در مقابل رودخانه، اما لازم است قبل از نشستن از مناسب بودن مکان اطمینان حاصل شود، زیرا نشستن در مکان های خاص ممنوع است، در حالی که بازدیدکنندگان مجاز به سوار شدن به قایق های شخصی برای گردش در رودخانه هستند.
  • پارک سازوا: این پارک در اسکی شهیر ترکیه شامل قلعه معروفی است که شبیه کاخ شاهزاده خانم هاست که ظاهر زیبایی شناسی فوق العاده ای به شهر بخشیده است. این پارک همچنین شامل بخش های مختلفی است که مناسب همه گروه های سنی از 5-11 سال است و این قلعه برای کودکان بین سنین بسیار مناسب دیده می شود.
  • مسجد و مجموعه کورسونلو: دوستداران گردشگری تاریخی در اسکی شهیر می توانند از مسجد و مجموعه کورسونلو که توسط کوبان مصطفی پاشا در زمان سلطان سلیمان ساخته شده است و مسجد با معماری خاص عثمانی خود متمایز شده است.
  • مکان های اضافی: وقتی به اسکی شهیر رسیدید، سعی کنید از موزه موم دیدن کنید، و بازدید از موزه هنرهای مدرن که در نزدیکی بازار چوب قرار دارد، اشکالی ندارد و همچنین باغ شگفت انگیز کنت، باغ آبشارها و تعدادی مدرن وجود دارد. مراکز خرید پر از چیزهایی که ممکن است شما نیز دوست داشته باشید.

بهترین فعالیت های گردشگری در داخل شهر اسکی شهیر

اسکی شهیر ترکیه
اسکی شهیر ترکیه

بسیاری از فعالیت های توریستی مختلف وجود دارد که می توانید در اسکی شهیر انجام دهید، و برخی از آنها به شرح زیر است:

  • حمام ترکی را امتحان کنید که در طی آن یک ماساژ فوق العاده خواهید داشت و از خدمات محلی با قیمت هایی بسیار کمتر از قیمت خدمات ارائه شده در استراحتگاه ها لذت خواهید برد.
  • به مراکز خرید از جمله مرکز خرید افراسیا در اسکی شهیر بروید که برای گذراندن اوقات خوشی مناسب است زیرا مجموعه ای از بهترین برندها را در خود جای داده است، همچنین سالن هایی برای بازی های ویدیویی و سالن هایی برای سینماهایی که فیلم های سه بعدی نمایش می دهند.
  • به مکان هایی بروید که بهترین غذاها، نوشیدنی ها و موسیقی ها را ارائه می دهند مانند پارک 222 که می توانید در آخر هفته ها از آن دیدن کنید و از طعم لذیذ و فضای مفرح و شاداب لذت ببرید و همچنین محل ملاقات هنرجویان و هنرمندان با یکدیگر است. .

بهترین هتل های اسکی شهیر

از آنجایی که منطقه اسکی‌شهیر یک منطقه توریستی است، طبیعی است که هتل‌های متنوعی برای پاسخگویی به نیازهای گردشگران در آن وجود داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

  • هتل سنا سیتی: این هتل در مرکز اسکی شهیر ترکیه و در کنار رودخانه پورسوک واقع شده است و هتل خدمات پذیرش 24 ساعته ارائه می دهد و اتاق های آن شامل ابزار و وسایل زیادی می باشد. مانند یخچال کوچک در اتاق، چای، قهوه، سشوار، و بوفه صبحانه با گزینه های زیادی.
  • هتل مرلوت: این هتل شامل مرکز تناسب اندام، وای فای رایگان و پذیرش 24 ساعته می باشد و دارای اتاق هایی با منظره شهر است و قیمت آن نسبت به موقعیت مکانی که از ایستگاه قطار دور نیست، مناسب است.
  • هتل وندوم : این هتل همچنین دارای وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی است.هر اتاق به سبک فرانسوی تزئین شده است. اتاق ها دارای امکانات تهیه چای و قهوه هستند. اتاق های راحت با گرمایش از کف و تهویه مطبوع هستند.
  • پارک ددمان اسکی شهیر: این هتل دارای مرکز سلامت و رستوران، وای فای رایگان، تلویزیون ماهواره ای و تهویه مطبوع در هر اتاق می باشد.بر اساس برخی بررسی ها، این هتل بهترین در منطقه است.
  • هتل عروس: این هتل در 3.5 کیلومتری ایستگاه اتوبوس اسکی شهیر قرار دارد و خدمات پذیرش 24 ساعته ارائه می دهد و همچنین دارای اتاق های مدرن با وای فای رایگان است و می توان گفت همه چیز در آن عالی و کامل است.
  • هتل هیلتون گاردن اسکی شهیر: این هتل تنها در 1 کیلومتری ایستگاه راه آهن قرار دارد و در تمامی امکانات آن از جمله باغی که می توانند در آن استراحت کنند، وای فای رایگان وجود دارد.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.