استانبول در زمستان: بهترین مکان های گردشگری

استانبول در زمستان : به طور کلی در روزهای سرد در ترکیه و علاقه مندان به اسکی در استانبول در بین پیشگامان گردشگری ترکیه تبدیل می شوند.

اسکی در زمستان استانبول
اسکی در زمستان استانبول

استانبول در زمستان : در زمستان و به طور کلی در روزهای سرد در ترکیه و علاقه مندان به اسکی در استانبول در بین پیشگامان گردشگری ترکیه فعال و محبوب تر می شوند.

ترکیه به دلیل گستردگی منطقه جغرافیایی، گستردگی سرزمین ها و تنوع آب و هوای خود شناخته شده است، زیرا از شمال با دریای سیاه و از جنوب با دریای مدیترانه همسایه است و دریای ترکیه را در بر می گیرد. آب و هوای آن به طور کلی پایدار است، زیرا شمال آن به سردی نزدیکتر است و جنوب آن از آب و هوای مدیترانه ای عمدتاً گرم برخوردار است.

این مزیت ها باعث رونق ترکیه در مناطق مناسب برای گردشگری در تمام فصول سال شد. که به دلیل زیبایی و برف این مقاصد و مناسب بودن آن، آن را به مقصد گردشگری محبوب بسیاری از علاقه مندان به گردشگری و سفر حتی در فصل سرما برای فعالیت های زمستانی لذت بخش تبدیل کرد.

آب و هوای زمستانی استانبول

آنچه در مورد ترکیه ارائه کرده ایم در فصل زمستان نیز با تمام جزئیات در استانبول صدق می کند. گردشگری در آن در هر فصلی از سال حریم خصوصی خاصی دارد.

همانطور که استانبول مملو از موزه های شگفت انگیز فراوان و مناطق گردشگری جالب آن است که ده ها موزه درهای استانبول را به روی بازدیدکنندگان باز می کنند و به طور کلی می توان گفت که این شهر در روزهای زمستان به یک پارک گرم تبدیل می شود.

همچنین مراکز خرید شهر و مجتمع های تجاری عظیم آن که شامل بسیاری از امکانات غول پیکر و مفرح و پارک های تفریحی می شود، به طور کلی در روزهای سرد در ترکیه و علاقه مندان به اسکی در استانبول در بین پیشگامان گردشگری ترکیه فعال و محبوب تر می شوند.

اسکی در زمستان استانبول
اسکی در زمستان استانبول

فعالیت‌های زمستانی و ورزش‌های زمستانی، مانند اسکی روی برف در ارتفاعات کارتپه نزدیک، و بازدید از استراحتگاه‌های زمستانی و آب گوگردی را به آن اضافه کنید.

آب و هوا و دمای استانبول در زمستان

فصل زمستان در استانبول از دسامبر تا مارس ادامه دارد، زمانی که در طول زمستان تا حدودی سرد است.

اما فصل زمستان در استانبول با دوره های معتدل آمیخته است و بارانی است و رطوبت باعث افزایش احساس سرما در استانبول می شود.

دمای هوا در زمستان استانبول بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد است و گاهی به زیر صفر می رسد و برف مناطق وسیعی را که متعلق به استانبول است می پوشاند.

آیا سفر به استانبول در فصل زمستان توصیه می شود؟

ممکن است برخی فکر کنند که گردشگری در ترکیه محدود به فصل تابستان است و بسیاری از مردم ممکن است از مکان هایی که دوستداران زیبایی و آسایش می توانند بازدید کنند.

از جمله مکان های زیبای زمستانی آن چیزی است که به استانبول نزدیک است و گردشگر هر زمان که دوست داشته باشد می تواند به آن برسد، مانند: روستای آگوا و پولونیزکوی منطقه بیکوز استانبول که زیبایی خاصی در فصل سرما دارد.

کارتپه نیز در بالای کوهی به ارتفاع 1650 متر خودنمایی می کند و تنها یک ساعت و ربع با استانبول فاصله دارد و با اتوبوس های داخلی می توان به استانبول رفت.

فراموش نکنید که بسیاری از گردشگران طرفدار دماهای پایین هستند و گردشگری زمستانی طرفداران خود را دارد که می خواهند در یک کافه راحت شکوه و عظمت فضای ترکیه را زندگی کنند و در هنگام خوردن باقلوای لذیذ و یک فنجان قهوه یا چای ترکی داغ.

قهوه ترک در روزهای سرد استانبول
قهوه ترک در روزهای سرد استانبول

این امر استانبول را با توجه به وسعت مناطق، میراث فرهنگی، پیشرفت شهری و تنوع آب و هوایی آن برای گردشگری در طول سال مناسب می کند.

همانطور که مسافرانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند متوجه می شوند، زمستان بهترین زمان برای بازدید از استانبول بدون صرف هزینه زیاد است، زیرا پروازها و اقامتگاه ها با هزینه های کم در دسترس هستند زیرا در ساعات اوج بار است.

بهترین مکان گردشگری استانبول در زمستان

1. پیست های اسکی در استانبول

برای کسانی که به دنبال اسکی در استانبول هستند، باید توجه داشته باشیم که پیست های اسکی در استانبول یا در داخل مراکز خرید بزرگ و معروف استانبول قرار دارند، مانند: منطقه اسکی صنعتی Snowpark Istanbul واقع در منطقه اسنیورت.

یا خارج از استانبول است، اما در مناطق نزدیک به آن است، مانند: منطقه Kartepe که نیازی نیست از بیش از 140 کیلومتر به آن برسید. همچنین استراحتگاه معروف اولوداگ که در داخل ایالت بورسا و نزدیک استانبول قرار دارد و استراحتگاه کارتال کایا در 300 کیلومتری استانبول نیز وجود دارد.

2. میدان تقسیم

میدان تقسیم به دلیل قرار گرفتن در مرکز استانبول و اینکه علاوه بر هتل ها و رستوران ها دارای مکان های تاریخی، توریستی و باستانی بسیاری است که مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران جهان است. این میدان همچنین مکان مورد علاقه برای اجتماعات عمومی است.

و مناسبت های مختلف را جشن بگیرید. این میدان همچنین شامل بازاری است که شاهد فعالیت های مختلف، فعالیت های کودکان، نمایشگاه کتاب و سایر صنایع دستی است. بازار به ندرت خالی از هرگونه فعالیتی است که باعث افزایش نشاط مکان می شود و معمولاً مردم برای عکس گرفتن در مقابل آن جمع می شوند.

3. باغ های استانبول

از آنجایی که استانبول برای قرن‌ ها پایتخت خلافت عثمانی بود، هر کسی که امروز از آن بازدید می‌ کند باید تمایز خلاقانه‌ای را در ترکیب معماری کاخ‌ هایش و هماهنگی بدیع باغ‌های اطراف، به سبکی منحصر به‌ فرد ببیند که در آن ذائقه اشرافی اروپایی در تعامل است. با آنچه که سلاطین عصر عثمانی از ذوق لطیف و مشتاق لذت می بردند.

به همین دلیل است که آنها را می‌بینید که در باغ‌ های قصر شان رودخانه‌ های مصنوعی جاری می‌ کنند و آب‌ نماها و دریاچه‌ های زیبا را در آن‌ها طراحی می‌ کنند و بسیار مراقب بودند که آنها را در باغی که انواع گیاهانی که قبلاً در کشورشان شناخته شده نبودند جهان بی‌نظیر بسازند و به همین دلیل وارد شدند.

از باغ های معروف استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد: پارک گلهانه، پارک ییلدیز، پارک فنرباغچه، پارک امیرجان، پارک گولیت، پارک فلوریا، باغ تپه عروسکی، پارک Minya Turk، باغ گیاه شناسی باکر کوی، پارک دره زندگی و سایر باغ ها و پارک های زیبا.

4. موزه برف در استانبول

در منطقه پر جنب و جوش بایرامپاشا ، به ویژه در مرکز خرید معروف فروم استانبول، مکانی منحصر به فرد و جالب در مساحتی به مساحت تقریبی 1400 متر مربع با هزینه تخمینی 20 میلیون دلار وجود دارد. این اولین موزه برف در ترکیه است. که ویژگی های آن توسط طراحان واجد شرایط ساخته شده است،

جایی که 70 تن برف به طور ویژه از سوئد برای ساخت سالن های برفی موزه منتقل شد و 100 تن برف استانبول برای تشکیل دیوارها، راهروها و مجسمه های موزه منتقل شد.

5. بازار بسته

“این قلب، مغز و روح شهر تاریخی ترکیه است.” جوزف برادسکی شاعر برنده جایزه نوبل با این کلمات بازار بزرگ را در کتاب خود “سفر به استانبول” توصیف کرد، زیرا او آن را شهری در داخل یک شهر ساخته شده توصیف کرد.

مجله آمریکایی The Time در طبقه‌بندی این مجله در مورد پربازدیدترین مکان‌های تاریخی جهان، بازار سرپوشیده یا بازار بسته استانبول را پربازدیدترین مکان تاریخی در جهان توصیف کرد.

در این بررسی آمده است که سالانه 91 میلیون و 250 هزار بازدیدکننده وارد بازار می شوند و برخی مطالعات دیگر این رقم را نزدیک به 400 هزار بازدیدکننده در روز تخمین زده اند!

بازار بسته هنوز هم منحصر به فرد است زیرا یکی از قدیمی ترین مراکز تجاری در جهان است و با ورود به آن، تاریخ شما را به 550 سال پیش می برد.

اولین قسمت بسته بازار در اواسط قرن چهاردهم به دستور سلطان محمد الفاتح در سال 1461 میلادی ساخته شد و ساخت آن نزدیک به چهار سال به طول انجامید، سپس سلطان سلیمان اعظم در قرن شانزدهم آن را گسترش داد.

این بازار در زمان عثمانیان مرکز بورس اوراق بهادار محسوب می شد اما در معرض آتش سوزی ها و زلزله های زیادی قرار گرفت که خسارات زیادی به خصوص زلزله سال 1894 پس از میلاد وارد کرد و پس از این بلایا چندین بار برای حفظ ساختار معماری آن مرمت شد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.