زیباترین مناطق استانبول

زیباترین مناطق استانبول برای گردشگران و مسافرانی که استانبول را برای سفر انتخاب کرده اند بسیار مهم هستند و لذت سفر را پدید می آورد.

زیباترین مناطق استانبول- مسجد آبی
زیباترین مناطق استانبول- مسجد آبی

زیباترین مناطق استانبول برای گردشگران و مسافرانی که استانبول را برای سفر انتخاب کرده اند بسیار مهم هستند و لذت سفر را پدید می آورد.

تنگه بسفر

تنگه بسفر (انگلیسی: Bosporus) یکی از زیباترین مناطق استانبول یک تنگه آبی است که دریای مرمره و دریای سیاه را به هم متصل می کند و قسمت آسیایی استانبول و قسمت اروپایی آن را از هم جدا می کند، با اشاره به اینکه عبور از دو قسمت از طریق دو امکان پذیر است پلهایی که از روی تنگه عبور می کنند، یعنی: اولین پل بسفر و پل بسفر دوم یا به اصطلاح پل Mehmed Al Fateh ، علاوه بر یک تونل راه آهن در زیر آبهای بسفر. و قلعه هایی را که در طول تاریخ توسط امپراطوران بیزانس و سلاطین عثمانی ساخته شده بود، در امتداد تنگه گسترش داد.

ایا صوفیا

مسجد ایا صوفیه مهم ترین بنای تاریخی باستان شناسی در استانبول در نظر گرفته می شود و به عنوان یکی از زیباترین مناطق استانبول مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.
این بنا برای اولین بار در 537 میلادی به دستور امپراتور روم شرقی یوستینیانوس ساخته شده بود، و در آن زمان آن را به نمایندگی یک کلیسا، و در سال 1453 پس از میلاد، محمود فاتح وارد این شهر شد و كلیسا را ​​به مسجد تبدیل كرد و آنجا نیز باقی ماند تا اینکه در سال 1935 به موزه تبدیل شد. ایاصوفیه با معماری شگفت انگیز خود متمایز است و زیبایی استثنایی را گنبد عظیم، موزاییک های طلایی چشمگیر، برج های سنگی برجسته، مربع بزرگ، تزئینات مجلل و سایر موارد نشان می دهد.

مسجد آبی

زیباترین مناطق استانبول- مسجد آبی
زیباترین مناطق استانبول- مسجد آبی

مسجد کبود (به انگلیسی: Blue Mosque)، یا مسجد سلطان احمد، یک مسجد تاریخی شگفت انگیز است که در سال 1609 میلادی ساخته شده است، و با معماری شگفت انگیز خود برجسته ترین ساختمان معروف بعد از ایاصوفیه است.
این مسجد با گنبدهای مدرج و شش مناره بلند که از فاصله دور دیده می شود و راهروهای داخلی با کاشی های سفید و آبی و پنجره های رنگی تزیین می شود.

کاخ توپکاپی

قصر توپکاپی ( در انگلیسی: کاخ توپکاپی) کاخ تاریخی قدیمی ساخته شده در دستورات عثمانی سلطان محمد فاتح، که ویژگی های Bamarth شگفت انگیز است و محل آن در تپه طور مستقیم مشرف به تنگه بسفر، و شامل داخل اموال اتاق خواب، و محوطه های زندگی و سالن Empire، the Museum برای مشاهده مهمترین مجموعه های باستان شناسی و گنجینه ها است. این کاخ به عنوان یکی از زیباترین مناطق استانبول شناخته می شود.

آب انبار باسیلیکا

یکی دیگر از زیباترین مناطق استانبول مخزن باسیلیکا (به انگلیسی: Basilica Cistern) مخزن باستانی آب است که به دستور امپراتور بیزانس ژوستینیان اول ساخته شده است. با هدف تأمین آب مورد نیاز کاخ بیزانس. این مخزن از داخل با ستون های سنگی عظیم و تزئینات فوق العاده شناخته می شود.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل