بازارهای قدیمی و جدید بدروم

بازارهای قدیمی و جدید بدروم بخاطر موقعیت ممتازی که دارد از تعداد زیادی گردشگر برخوردار بوده و از این رو اهمیت زیادی در راه شهر پیدا کرده اند.

بازارهای قدیمی و جدید بدروم
بازارهای قدیمی و جدید بدروم

بدروم علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین مناطق ساحلی ترکیه است، در زمره زیباترین مناطق گردشگری ترکیه قرار می گیرد. به دلیل بازارهای قدیمی و جدید بدروم موقعیت ممتازی که دارد از تعداد زیادی گردشگر برخوردار بوده و از این رو اهمیت زیادی در راه حل های این شهر پیدا کرده است . در نقشه جهانی گردشگری، به گردشگران و بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا از زیبایی های آن از طریق گشت و گذار در سراسر آن لذت ببرند. که در سطور آینده در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

بهترین بازارهای بدروم برای خرید با قیمت های خوب

1. بازار بدروم

بازار بدروم یکی از بازارهای زیبای شهر است و یکی از بازارهای پرطرفداری است که از منظره ای جذاب از دریا لذت می برند، زیرا بازدیدکنندگان می توانند به یکی از کافه ها یا رستوران های محبوب بروند و لذیذترین غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه را بخورند . قبل از گشت و گذار در داخل بازار که شامل نیازها و کالاهای مختلف مانند پوشاک و کالاهای چرمی، ساعت و سایر محصولات می باشد.

بازار بدروم دو روز در هفته برگزار می شود و از مدت ها قبل روزهای بازار از یک روز در هفته که جمعه است به دو روز در هفته افزایش یافته است، یعنی: – جمعه که به غذای تازه اختصاص دارد و سه شنبه که به خرید لباس اختصاص دارد. با افزایش تعداد گردشگران بدروم، تعداد غرفه های پوشاک و کیف در بازارهای قدیمی و جدید بدروم نیز افزایش یافته است و تعداد فزاینده غرفه ها باعث گسترش بازار در امتداد بندر بدروم و تا Türk Kuyusu Caddesi شده است.

بازارهای قدیمی و جدید بدروم
بازارهای قدیمی و جدید بدروم

2. پنج شنبه بازار یالیکاواک

پنج شنبه بازار یالیکاواک در حدود 30 دقیقه رانندگی خارج از شهر ساحلی بدروم، در روستای یالیکاواک، غرفه های بازار در 43 سال گذشته هر پنجشنبه باز می شوند.

پنج شنبه بازار یالیکاواک به عنوان یک جاذبه اصلی برای بازدیدکنندگان در ضلع شمالی و غربی شبه جزیره بدروم توصیف می شود، جایی که رشد مداوم بازار به حدی افزایش یافت که شهرداری در سال 2016 تصمیم گرفت روزهای بازار را بیشتر در بازار تقسیم کند. 

جایی که بازار غذای تازه یالیکاواک در روز سه‌شنبه در منطقه‌ ای کمتر شلوغ برگزار می‌شود، زیرا راهروهای وسیع‌ تری بین غرفه‌ها وجود دارد تا گاری‌های بازار را در خود جای دهد، همچنین منطقه بزرگ‌تری که به کارگران بازار اختصاص داده شده است، و در اینجا همه محصولات را خواهید یافت. که در باغهای محلی روستا میروید، میوه‌ ها و سبزیجات تازه، ادویه‌ها و انواع زیتون‌های فراوان وجود دارد. صحنه‌های پختن ناهار خانواده‌ها در پشت میزها و همچنین پوست‌ کردن میوه‌ها بر درخشندگی خاصی به آن افزوده می‌شود.

در روز پنجشنبه که بازار به پوشاک و سایر اجناس اختصاص دارد، تاجران پوشاک که از آیدین و فتحیه می آیند برای شرکت در نمایش کالاهای خود در بازار به این بازار می روند. بازار روز پنجشنبه نیز شامل محصولاتی از صندل های معروف بدروم است. ساخته شده با دست، در حالی که منسوجات، مانند رومیزی و پرده دست ساز به طور گسترده ای در بازار موجود است.

3. بازار بیتز

بازگشایی بازار بتیز در شهر زیبای بدروم در مارس 2017 یک نقطه عطف تجاری برای بهتر شدن بود. تکمیل بازار جدید به غرفه داران اجازه داد تا دو سال پس از توقف کار بازار به مکان اصلی خود بازگردند.

بهره مندی از بازار کوچک بتیز، اهالی منطقه بتیز و همچنین اهالی منطقه کوناجیک و اما روز کاری این بازار روز پنجشنبه است، اما در روز یکشنبه نیز شاهد فعالیت دستفروشان خیابانی است. که برخی از کالاهای مستعمل را ارائه می دهند.

4. بازار تورگوت رئیس

بازار تورگوت ریس یکی از مهم ترین بازارهای بدروم ترکیه است که به دلیل شباهت به سیستم دستفروشی به آن بازار خیابانی می گویند.

بازار تورگوت ریس شامل نیازهای گوناگونی است که آرزوی بازدیدکنندگان را برآورده می کند. همچنین شامل انواع سبزیجات، میوه جات، ادویه، آجیل و وسایل منزل و لباس و انواع صنایع دستی مانند هدایا و عتیقه جات و … روزهای کاری بازار تورگوت ریس در بدروم، روزهای شنبه و چهارشنبه است.

5. Etrim Halilesek

بازار Itrim Halicelcik در بدروم ترکیه به عنوان یکی از بازارهایی طبقه بندی می شود که به بازدیدکنندگان خود تجربه ای بی نظیر و فوق العاده می دهد. این بازار تنها یک فروشگاه خرید، یک مرکز تجاری مدرن یا یک بازار آزاد نیست. بلکه می‌توان این بازار را روستایی یکپارچه توصیف کرد که در آن همه چیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان نه تنها از خرید لذت برد، بلکه مراحل هیجان‌انگیز ساخت برخی کالاها مانند: فرش دستباف ترک و همچنین تماشای آن را دنبال کرد. غذای محبوب ترکی که توسط زنان ماهر روستاهای باستانی ترکیه درست می شود تا گردشگران بتوانند این غذاها را بچشند، امتحان کنند و سپس آنچه را که می خواهند بخرند.

6. Ortakent New Covered Market

بازار Ortakent به عنوان یکی از مهم ترین بازارهای بدروم برای خرید و خرید محصولات غذایی تازه توصیف می شود، زیرا کشاورزان محلی میوه های تازه و خشک، سبزیجات، محصولات لبنی، آجیل و شیرینی های محلی را در این بازار به فروش می رسانند .

بازار اورتاکنت مکان جدیدی را در کنار ساحل اورتاکنت، یکی از سواحل زیبای بدروم به دست آورده بود تا جایگزینی برای مکان قدیمی باشد، که در آن غرفه ها در امتداد حدود 1 کیلومتری خیابان باریکی که به جاده منتهی می شود پراکنده شده بودند.

شهرداری منطقه به منظور تسهیل دسترسی به سایت جدید بازار اورتا کنت، مینی‌بوس‌هایی یا اتوبوس‌های (دولموس) را برای انتقال افرادی که می‌خواهند از روستاهای دورافتاده به سایت بازار جدید بیایند، اختصاص داده است.

 

بازارهای روزانه در بدروم و مکان های آنها: بازارها در بدروم

وقتی صحبت از بازارهای روزانه در بدروم می شود، باید در مورد مراکز خرید مدرن و مدرن بدروم صحبت کنیم که به طور روزانه درهای خود را باز می کنند تا محصولات مختلف خود را به کسانی که به آنها مراجعه می کنند ارائه دهند، خواه ساکنان منطقه بدروم باشند یا از مناطق همجوار و یا گردشگرانی که از کشورهای مختلف دنیا به شهر می آیند، از جمله مراکز روزانه به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • مرکز خرید مارینا که مناظر زیبایی از مارینا را برای کافه های واقع در داخل مرکز ارائه می دهد.
  • و همچنین مرکز Oasis.
  • و مرکز کلبه.
  • و یک مرکز خرید مترو
  • مرکز جما، و دیگر مراکز معروف و شناخته شده.
09939888830