بهترین مکان ها و شهرها برای ماه عسل در ترکیه

ماه عسل در ترکیه : ترکیه مملو از اقامتگاه‌ های توریستی مجلل است که خدمات هتل‌داری را مطابق با بالاترین استانداردها ارائه می‌ دهند.

شهر مارماریس ترکیه
شهر مارماریس ترکیه

ماه عسل در ترکیه : ترکیه مملو از اقامتگاه‌ های توریستی و هتل‌ های مجلل است که خدمات هتل‌داری را مطابق با بالاترین استانداردها ارائه می‌ دهند. که علاقه‌ مندان به گردشگری را از همه جا به خود جذب می‌ کنند. بسیاری از شهرهای ترکیه به دلایلی به مکان مورد علاقه کسانی تبدیل شده اند که مایل به گذراندن تعطیلات بعد از ازدواج و ماه عسل هستند که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. فراوانی گزینه ها و مناطق گردشگری و تفریحی، و ترکیه سرشار از عناصر زیبایی طبیعی در اکثر فصول و زمان های سال است.
  2. خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد که از چنین مناسبت هایی مراقبت می کند، با در نظر گرفتن حریم خصوصی که هر تازه ازدواج کرده به دنبال آن است.
  3. قیمت های قابل قبولی که متناسب با تجملات ارائه شده باشد تا بتوانید ماه عسل را در ترکیه با خدماتی که کمتر از همتایان خود در هر جای دنیا نیست و با قیمت هایی آشکارا ارزان تر از اروپا با در دسترس بودن گزینه های فراوان داشته باشید. و پیشنهاداتی که مناسب بخش های مختلف است.

زیباترین شهرها و مکان های ماه عسل در ترکیه کدامند؟

شاید یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای گردشگری و ماه عسل باشد:

1. شهر استانبول

زیباترین پایتخت گردشگری ترکیه که به دلیل غنای جاذبه های گردشگری جذاب و معروف مانند تنگه بسفر که دو طرف اروپایی و آسیایی شهر را از هم جدا می کند، بیشترین تعداد گردشگر را برای ماه عسل در ترکیه و سایر اهداف در بین شهرهای دیگر ترکیه به خود جذب می کند. کاخ‌های پراکنده در شهر قدیمی و موزه‌های فراوانی که تاریخ امپراتوری عثمانی و تمدن ترکیه را بازگو می‌کنند، علاوه بر مناظر مذهبی مهم، مراکز تجاری متعدد، و جنگل‌های سرسبز آن که بزرگ‌ترین منطقه را به خود اختصاص داده است. شهر علاوه بر پارک ها و باغ های پراکنده با مناطق وسیع و تنوع زیاد.

استانبول همچنین به خاطر جشنواره‌های سالانه لاله‌ها معروف است، زمانی که شهر در فصل بهار با رنگ صورتی فوق‌العاده پوشیده می‌شود، همراه با صدها نمایشگاه و فعالیت‌های مختلف که به طور کلی برنامه‌های گردشگری شما را غنی می‌کند.

2. شهر آنتالیا

آنتالیا برای ماه عسل در ترکیه
آنتالیا برای ماه عسل در ترکیه

یکی از زیباترین شهرهای جنوب ترکیه و پرطرفدارترین و پر رونق ترین شهرهاست که با زیبایی نفس گیر و آب و هوای مطبوع خود به دلیل گرما و دمای قابل قبول حتی در فصل زمستان مورد تایید گردشگران اروپایی و روسی قرار گرفت.

با وجود تراکم استراحتگاه ها و امکانات توریستی در این شهر، این شهر به ویژه در فصول گردشگری مملو از بازدیدکنندگان است.

از جمله مهم ترین مقاصد گردشگری آنتالیا می توان به آبشار زیبای دودان، آبشار کورسونلو، آبشار ماناوگات، استراحتگاه های ساحلی و ساحل طلایی آن، علاوه بر شهر باستانی، دره کوپرولو و ویرانه های رومی فوق العاده آن مانند: پل رومی باستان، اشاره کرد. که هنوز هم تا به امروز مورد استفاده است.

تنها در آنتالیا می توانید از گذراندن زیباترین اوقات در پیست های اسکی برفی در ارتفاعات کوه توروس لذت ببرید و سپس از گذراندن یک روز ساحلی گرم در سواحل مدیترانه لذت ببرید.

3. مارماریس

شهر مارماریس ترکیه
شهر مارماریس ترکیه

شهر مارماریس در استان موگلا، در ساحل دریای مدیترانه، در منطقه جنوب غربی ترکیه واقع شده است و همچنین یکی از گزینه های جذاب توریستی مناسب برای تعطیلات بعد از عروسی و ماه عسل است.

مارماریس یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی ترکیه است که با وجود مساحت نسبتا کوچکی که دارد، امکانات و خدمات گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که توانسته نام خود را در زمینه گردشگری ترکیه بالا ببرد.

از معروف ترین جاذبه های گردشگری مارماریس می توان به قلعه مارماریس اشاره کرد که یکی از زیباترین آثار تاریخی این شهر به حساب می آید که قدمت ساخت آن به هزار سال قبل از تولد باز می گردد و سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید می کنند.

علاوه بر آن، ساحل زیبای Icmeler، منطقه معروف دالیان، حمام ترکی، پارک آبی و Aqua Dream Marmaris و علاقه مندان به خرید در بازارهای مارماریس منتظر آنها خواهند بود که چیزهای زیادی را در آنجا می بینند.

4. شهر بدروم

شهر بدروم ترکیه یکی از مقاصد مهم گردشگری در شبه جزیره بدروم در سواحل مدیترانه، در داخل استان موگلا، در شمال غربی مارماریس و نه چندان دور از آن است.

این شهر دارای یک ساحل فیروزه ای رنگ در سواحل جنوبی ترکیه در منطقه دریای اژه است و شامل تعدادی جاذبه های تاریخی مانند آمفی تئاتر بدروم، علاوه بر جزیره تاوشان بدروم یا جزیره خرگوش، روستای گوموشلوک و میندوس تاریخی است. دروازه.

از معروف ترین سواحل آن می توان به ساحل شتر، ساحل گامبت، ساحل فینک، غار بردکی و ساحل آن اشاره کرد.

علاوه بر این، مراکز خرید زیادی وجود دارد: مرکز خرید میدتاون، مرکز خرید اوسیس و بازار تورگوتریس.

 

5. شهر آلانیا برای ماه عسل در استانبول ترکیه

آلانیا متعلق به ایالت آنتالیا است و در ضلع شرقی آن مستقیماً در سواحل مدیترانه قرار دارد و یکی از شهرهای مهم گردشگری است که گردشگران از هر طرف به آن می آیند.

از جمله زیباترین بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری که بازدید از آن ها را در آلانیا توصیه می کنیم: غارهای داملاتاس که به دلیل تشکیلات داخلی خود با قدمت هزاران سال پیش شناخته شده اند، قلعه آلانیا و برج قرمز آن، غار کم نور که به خاطر آثار آهکی، استالاگمیت ها معروف است. و استالاگمیت های طبیعی، موزه باستان شناسی آلانیا، علاوه بر سواحل زیبای آلانیا.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.