مینسک پایتخت بلاروس

شهر مینسک برای اولین بار در تاریخ در 1067 بعد از میلاد ذکر شد، زیرا محل استقرار یکی از امارات در سال 1101 بعد از میلاد بود، شهر به لیتوانی، و سپس به لهستان منتقل شد، تا در سال 2010 توسط روسیه بازسازی شود. 1793 میلادی، مینسک از بلایای زیادی رنج برد. مانند تخریب مکرر آتش، و اشغال آلمان ها و فرانسوی ها، علاوه بر اشغال لهستان، و نابودی کامل آن در جنگ جهانی دوم، اما به تدریج به عنوان یک مرکز منطقه ای پس از 1793 اهمیت آن افزایش یافت.

مینسک پایتخت بلاروس
مینسک پایتخت بلاروس

شهر مینسک پایتخت بلاروس علاوه بر رستوران های زیبا و کافه های زیبا دارای جاذبه های زیادی است، اما آثار تاریخی که در آن باقی مانده اند اندک هستند.

مینسک پایتخت بلاروس

شهر مینسک (به انگلیسی: Minsk) پایتخت بلاروس است و پرجمعیت ترین شهر در این کشور است. مینسک پایتخت بلاروس دارای سفارتخانه های بین المللی متعدد، ساختمانهای مهم دولتی در بلاروس است و از نظر اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، سیاسی و مرکز آموزشی است.

تاریخ مینسک، بلاروس

شهر مینسک برای اولین بار در تاریخ در 1067 بعد از میلاد ذکر شد. زیرا محل استقرار یکی از امارات در سال 1101 بعد از میلاد بود، شهر به لیتوانی، و سپس به لهستان منتقل شد. تا در سال 2010 توسط روسیه بازسازی شود. 1793 میلادی، مینسک از بلایای زیادی رنج برد. مانند تخریب مکرر آتش، و اشغال آلمان ها و فرانسوی ها، علاوه بر اشغال لهستان، و نابودی کامل آن در جنگ جهانی دوم. اما به تدریج به عنوان یک مرکز منطقه ای پس از 1793 اهمیت آن افزایش یافت.
بعد از میلاد، بعداً بعنوان یک مرکز صنعتی پس از احداث خطوط راه آهن مسکو، ورشو و لیپاجا، رومنی در دهه هفتاد قرن نوزدهم از آن عبور کرد و در سال 1919 پایتخت جمهوری بلاروس یا به اصطلاح بلاروس شد. تقریباً مینسک در جنگ جهانی دوم تخریب شد،
بعداً پارکها و خیابانهای وسیع و بسیاری از ساختمانهای مسکونی بازسازی شد و جمعیت آن در مقایسه با سایر شهرهای شوروی در دوره بین 1959-1989 پس از میلاد افزایش یافته است. جمعیت از 500000 نفر افزایش یافته است. جمعیت در آن دوره به حدود 1.600.000 نفر رسید و مینسک در سال 1991 پس از استقلال به عنوان پایتخت بلاروس باقی ماند و امروزه این شهر از نظر معماری متمایز نسبت به قبل و کلیسای جامع مارینسکی متمایز شده است و کلیسای صومعه برنادین، ​​از برجسته ترین آثار تاریخی آن هستند.

نکات برجسته مینسک

مینسک پایتخت بلاروس
مینسک پایتخت بلاروس

شهر مینسک، بلاروس علاوه بر رستوران های زیبا و کافه های زیبا دارای جاذبه های زیادی است، اما آثار تاریخی که در آن باقی مانده اند اندک هستند. به دلیل تخریب که در طول جنگ جهانی دوم انجام شد، و برجسته ترین ویژگی های آن موارد زیر است:

  • موزه بزرگ جنگ میهنی
  • موزه معماری عامیانه و شیوه زندگی روستایی.
  • بنای یادبود یهودی زاسلاوسکی

 

 

09939888830
خروج از نسخه موبایل