مکان های دیدنی آذربایجان

مکان های دیدنی آذربایجان شامل موارد گوناگونی می گردد که از جمله آنها می توان به پنج نقطه خاص در این کشور اشاره نمود.

مکان های دیدنی آذربایجان
مکان های دیدنی آذربایجان

مکان های دیدنی آذربایجان برای گردشگران داخلی و خارجی این کشور بسیار جذاب هستند؛ از این رو تعدادی از آنها را گردآوری کرده ایم تا با این جاذبه ها آشنایی بهتری پیدا کنید.

دریاچه گویگل

دریاچه گویگل (به انگلیسی: Lake Goygol) واقع در نزدیکی گنجه در آذربایجان، یکی از زیباترین مکانها برای بازدید کنندگان است. برای لذت بردن از تماشای مناظر زیبا.
این دریاچه 4921 مایل ارتفاع دارد. یعنی معادل 1500 متر و با موقعیت رو به روی جنگلی انبوه از درختان متمایز می شود که علاوه بر آب آبی که دارد، زیبایی خاصی به آن می بخشد.

آستارا یکی از مکان های دیدنی آذربایجان

آستارا (به انگلیسی: Astara)، واقع در مرز ایران، در لیست مکان های دیدنی قرار دارد. ویژگی آن این است که علاوه بر وجود انواع گیاهان و حیوانات، توسط کوهها و جنگل های بارانی سبز احاطه شده است.

دریای خزر

دریای خزر (به انگلیسی: The Caspian Sea) بزرگترین دریاها یا دریاچه های جهان است و یکی از زیباترین مکانهایی است که یک بازدید کننده می تواند در آذربایجان ببیند، با اشاره به اینکه در ضلع جنوبی با ایران و مرزهای آن تا داغستان در ضلع شمالی مشترک است.از آنجا که طول ساحل آن به بیش از پانصد کیلومتر می رسد و با حضور گروهی از استراحتگاه های توریستی فوق العاده مشخص می شود.

برج دوشیزه

برج دوشیزه (به انگلیسی: Maiden’s Tower) واقع در باکو یکی از بهترین مکانهای تاریخی باستانی در این شهر است. تاریخچه ساخت برج، طبق باور برخی، به هزاران سال پیش برمی گردد. اما در مورد ساخت آن، از سنگ در ارتفاع حدود بیست و نه متر است و با چشم اندازهای فوق العاده و زیبا از آن متمایز است خلیج باکو و شهر قدیمی.

پارک ملی هارکان یکی از مکان های دیدنی آذربایجان

مکان های دیدنی آذربایجان
مکان های دیدنی آذربایجان

پارک ملی هیرکان یا هارکان یکی دیگر از مکان های دیدنی آذربایجان است. این محدوده واقع در قسمت جنوبی آذربایجان شده است، در وسط کوه های تالیش، یکی از زیباترین آثار طبیعی کشور است. این خانه حیوانات وحشی است که قدمت آن به میلیون ها سال پیش باز می گردد.
این منطقه شامل یک دریاچه، و یک گروه از گیاهان است، علاوه بر برخی از گونه های حیوانات منحصر به فرد، مانند ببرها، و سایر حیوانات جذاب برای گردشگران.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل