مهم ترین جاذبه های گردشگری استان جیزه مصر

اهرام جیزه از مهمترین نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری جیزه مصر در کرانه باختری رود نیل واقع شده است و نمایانگر سه ساختمان بزرگ هرمی است.

هرم جوزر
هرم جوزر

اهرام جیزه از مهمترین نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری جیزه مصر در کرانه باختری رود نیل واقع شده است و نمایانگر سه ساختمان بزرگ هرمی است.

اهرام جیزه

اهرام جیزه گردشگری استان جیزه مصر
اهرام جیزه گردشگری استان جیزه مصر

اهرام جیزه (انگلیسی: Pyramids of Giza) از مهمترین نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری استان جیزه مصر در کرانه باختری رود نیل واقع شده است و نمایانگر سه ساختمان بزرگ هرمی است. این اهرام مقبره سه شخصیت برجسته سلسله فراعنه که در طول دوره (2565-22565) قبل از میلاد بر مصر حکومت می کردند، و این اهرام عبارتند از:

  • هرم خوفو یا هرم بزرگ: بزرگترین هرم از سه اهرام جیزه است و متعلق به پادشاه خوفو، دومین پادشاه سلسله چهارم است.
  • هرم خفره: هرم میانی است و متعلق به شاه خفره است.
  • هرم Menkaure: هرم کوچکتر است و متعلق به پادشاه Menkaure، پنجمین پادشاه سلسله چهارم است.

ابوالهول

مجسمه ابوالهول ( به انگلیسی: The Sphinx) به عنوان یکی مشهورترین جاذبه های گردشگری استان جیزه محسوب می شود، که نمی توان در استان جیزه آن را نادیده گرفت، ابولهل نشان دهنده مجسمه ای سنگی عظیم است که توسط فرعونان در صخره تراشیده و ساخته شده است و به شکل بدن شیر متمایل به پشت و سر انسان Fronaa، این دانشمندان مجسمه اثرات و تخیلات بسیاری از گمانه زنی ها را گیج کرده است.

هرم جوزر – گردشگری استان جیزه مصر

هرم جوزر
هرم جوزر

هرم جوزر در قبرستان سقرا در شهر باستانی ممفیس، استان جیزه واقع شده است و قدیمی ترین هرم در جهان محسوب می شود. در قرن بیست و هفتم قبل از میلاد ساخته شده است. آرامگاه پادشاه فرعونی جوزر است و با طراحی سلسله مراتبی آن با اضلاع درجه بندی شده مشخص می شود.

موزه قایق خوفو

موزه قایق Cheops در جنوب هرم خوفو (هرم بزرگ) واقع شده است و با حضور یک کشتی چوبی قدیمی و بزرگ متعلق به دوران خوفو پادشاه فرعونی نشان داده شده است، و تصور می شود قدیمی ترین کشتی جهان است.

قبرستان شرقی و تاثیر آن بر گردشگری استان جیزه مصر

این گورستان تاریخی باستانی است که شامل مقبره های فرعونیان است که مهمترین آنها آرامگاه پادشاه مریسانخ سوم از سلسله چهارم است و تالارهای آرامگاه حاوی کتیبه ها و نقاشی های سنگی است که زندگی روزمره فرعون ها را در خود جای داده است.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل