شهر یالوا در ترکیه را برای تعطیلات تابستانی انتخاب کنید

شهر یالوا در ترکیه
شهر یالوا در ترکیه

شهر یالوا در ترکیه یکی از مقاصد گردشگری جهانگردان: ترکیه دارای یک طبیعت زیبا است که آن را به عنوان یک مکان ایده آل گردشگری برای بازدید کنندگان سوق می‌ دهد.
زیرا این کشور پیوندی بین قاره ‌های آسیا و اروپا و همچنین مشرف به دریای مدیترانه و دریای مرمره است.
بنابراین در شمال غربی ترکیه شهر یالوا یا یالووا واقع شده است و دارای یک داستان است که توسط تاریخ و طبیعت بافته شده است.

شهر یلوا

شهر یالوا در ترکیه مرکز استان یلوا است، زیرا در مجاورت ساحل جنوب شرقی دریای مرمره که شمال غربی ترکیه را احاطه کرده است، واقع شده است و این شهر از استانبول صد و هفتاد و پنج کیلومتر فاصله دارد و در ضلع شمالی مقابل کوه‌های سامیلی واقع شده است.

شهر یالوا در ترکیه از شرق توسط شهر کوگی ایلی، شهر بورسا و دریاچه کاملیک از جنوب و از غرب و شمال دریای مرمره احاطه شده است و خط ساحلی آن به فاصله ده کیلومتر امتداد دارد و با توجه به اینکه یک پل زمینی و دریایی است که استانبول را از ازمیر و بورسا پیوند می‌ دهد، اهمیت شهر بیشتر می‌ شود.

تاریخچه شهر یالوا در ترکیه

شهر یالووا در ترکیه موقعیت جغرافیایی متمایزی دارد و همین امر آن را به یک مکان مهم و جذاب برای استقرار تبدیل کرده است، زیرا حفاری‌ها نشانگر وجود بسیاری از بناهای تاریخی مربوط به دوران قبل از میلاد، به ویژه به دوران رومیان بود و امپراتوری بیزانس کنترل آن را به دست گرفت، سپس عثمانی‌ها آمدند و در سال ۱۳۰۳، و در دوره دولت جدید ترکیه، آن را آزاد کردند. یلوا بعد از زندگی بنیانگذار ترکیه، رئیس جمهور مصطفی کمال آتاتورک، در آن مکان مهمی را اشغال کرد، بنابراین وی آن را به استانبول پیوند داد تا موقعیت خود را در کشور تقویت کند.

مهمترین نشانه‌های یالوا

شهر یالوا در ترکیه
شهر یالوا در ترکیه

عمارت‌ های آتاتورک

بیشتر کاخهای شهر یالوا در ترکیه به سال ۱۹۲۹ برمی گردد، زمانی که این رئیس جمهور دستور ساخت بسیاری از کاخ‌ها را داد که بعداً به موزه‌ها و موسسات تبدیل شدند، از جمله مهمترین آنها می‌توان به موزه کاخ کمال آتاتورک اشاره کرد که یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های ساخته شده در زمان اعلام جمهوری است.
همچنین کاخ متحرکی در حاشیه دریا در مزرعه میلت وجود دارد که از صفحات چوبی ساخته شده و از دو طبقه تشکیل شده است و کاخ ترمال که یکی از کاخ‌های آتاتورک است که به دلیل خلوص و ماهیت آب ترمال مورد علاقه است.

بناهای تاریخی رومی و بیزانس
مهمترین آنها قلعه جوبان کاله، دهلیز، کافه نذر، کلیسای سیاه و حمام مادر است که به نام مادر سلطان عبدالمجید دوم که برای معالجه وی به ملاقات وی آمده بود، نامگذاری شده است.

ساحل سینارسیک
این ساحل با سواحل شنی و بسیاری از مراکز تفریحی مشخص می‌ شود، زیرا علاوه بر سایر سواحل نزدیک آن مانند Wasenkoy و ساحل Armutlu، مقصد مهمی برای گردشگران است.

نقاط عطف دیگر
مسجد رستم پاشا: این مسجد در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شده است و هنوز هم مکانی برای عبادت مسلمانان است.
مجتمع احمد پاشا هرسکزاده: این بنا در قرن شانزدهم در منطقه آلتن اوفا ساخته شده است و شامل امکانات عمومی مانند حمام، مخزن آب و مسجد است.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل