زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

زیباترین جاذبه های گردشگری دبی عامل اصلی مراجعه بسیاری از گردشگران به این کشور محسوب می شود. دبی در قسمت جنوب غربی خلیج فارس قرار دارد .

زیباترین جاذبه های گردشگری دبی
زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

زیباترین جاذبه های گردشگری دبی عامل اصلی مراجعه بسیاری از گردشگران به این کشور محسوب می شود. دبی در سواحل شرقی شبه جزیره عربستان و در قسمت جنوب غربی خلیج فارس قرار دارد و با تأسیس امارات در سال 1971 میلادی تأسیس شد و آنچه که آن را متمایز می کند وجود مناطق وسیع بیابان در آن است. علاوه بر وجود سواحل، هتل های مجلل و مراکز خرید بین المللی، مکان های دیدنی میراث شگفت انگیزی نیز می باشد و شهر دبی بهدبی دارای مهمان نوازی و سخاوت خود شهرت دارد و این شهر پذیرای میلیون ها بازدید کننده از تجارت و گردشگران از سراسر جهان است.

دبی یکی از امارات امارات متحده عربی است و مساحت آن 3885 کیلومتر مربع است که از نظر وسعت دومین کشور امارات است و رتبه اول بندر و مرکز تجاری در کل کشور و شهر دبی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری است که در آن درجه حرارت در بالاترین حد ممکن است در ماه های ژوئن-سپتامبر دمای دلپذیری در ماه های دسامبر-مارس حاکم است.

اسلام دین اصلی دبی است و فرهنگ اسلامی حاکم است، اما حضور هندوها، مسیحیان و دیگران در آن تنوع فرهنگی و مذهبی به آن بخشیده است که هیچکس نمی تواند آن را انکار کند. دبی یکی از معروف ترین شهرها به شمار می رود برای طراحی های مهندسی و معماری در امارات متحده عربی، علاوه بر مراکز خرید و هتل های فراوان، شهری جذاب برای گردشگران از سراسر جهان است.

زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

در اینجا لیستی از زیباترین مکان های دیدنی در دبی آمده است:

برج خلیفه

برج خلیفه ساختمان اصلی دبی است و بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع 829.8 متر است و بیشترین بازدیدکننده در برج خلیفه این است که از طریق یک آسانسور پرسرعت به عرشه دیدبانی در طبقه 124 صعود کنند. شهر دبی را در تصویری شگفت انگیز با صحرا می توان دید در یک طرف و یک طرف اقیانوس در طرف مقابل، رژه های زیادی در میدان برج خلیفه برپا شده است که علاوه بر حضور، بازدیدکنندگان را به خصوص در شب جذب می کند. باغ‌های اطراف برج و وجود فواره‌ای از بلندترین فواره‌های جهان که آب‌نمایی نیز به آن بخشیده است.

موزه دبی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

موزه دبی در قلعه الفهیدی واقع شده است که در سال 1787 پس از میلاد ساخته شده است که محل سکونت خانواده حاکم بوده است و با دیوارهایش که از بلوک های مرجانی با آهک منبت کاری شده است متمایز می شود. اکنون موزه ای است که شامل تعدادی از نقشه های باستانی امارات به طور کلی و شهر دبی به طور خاص تعدادی قایق قدیمی، نخل خانه، علاوه بر وجود برج بادی، شامل سالن نمایش انواع اسلحه نیز می باشد. تالار آن، در حالی که تالار سمت چپ شامل آلات موسیقی مختلف است و طبقه همکف شامل سالنی حاوی آثار مقبره‌هایی است که قدمت آن بین 3000 سال است و قدمت آن به 4000 سال می‌رسد و همچنین تصاویری از شخصیت‌های اماراتی علاوه بر نمایش جنبه‌هایی از زندگی دبی باستان، از جمله مروارید و زندگی بادیه نشینان صحرا.

دبی مال

از راه ورود به برج خلیفه است و موزه آبزیان معروف به آکواریوم دبی به اضافه فضای بازی و مجموعه بزرگ سینمایی و پیست مخصوص یخ در آن وجود دارد. مرکز خرید دبی محسوب می شود و رستوران های زیادی دارد و نمایش هایی در آن برگزار می شود. مانند فستیوال خرید دبی که در ماه های ژانویه و فوریه برگزار می شود و علاوه بر آن جشنواره های تابستانی دبی در ماه های جولای و آگوست برگزار می شود.

مسجد جمیرا از جمله زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

زیباترین جاذبه های گردشگری دبی
زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

این یکی از زیباترین مساجد دبی است. این مسجد کپی از مسجد الازهر در قاهره محسوب می شود. به دلیل نورپردازی جذاب اطراف آن به ویژه در ساعات عصر متمایز است. مرکز فرهنگی شیخ محمد بن راشد تعداد زیادی را سازماندهی می کند. تورهای مسجد با همراهی تعدادی از راهنماها برای ترویج فرهنگ دین اسلام.

ساحل جمیرا

این اولین مقصد گردشگری در دبی است که با ماسه های سفید مشخص می شود و هتل های محبوبی در کنار ساحل وجود دارد، علاوه بر آن امکانات عمومی با صندلی های مخصوص برای لذت بردن از آفتاب و همچنین رستوران ها و بازدیدکنندگان وجود دارد. می تواند ورزش های آبی مانند اسکی روی آب انجام دهد.

برج العرب

این هتل با ارتفاع 321 متر بلندترین هتل جهان است و به عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری دبی شناخته می شود. این هتل در جزیره مصنوعی در ساحل دبی واقع شده است.این ساختمان شبیه بادبان قایق است و مشخصه آن نورپردازی جذاب آن است که یک نمایش شبانه درخشان را تشکیل می دهد. برج العرب یکی از مجلل ترین هتل هاست که هزینه یک شب اقامت در آن به 15000 دلار می رسد.

 

ساحل بادبادک

این ساحل در جنوب ساحل جمیرا واقع شده است و به عنوان مقصد اصلی دوستداران بادبادک مشهور است، جایی که مردم از سوار شدن بر روی آب با بادبادک لذت می برند.

 

ناحیه هنری یا خیابان آلسرکال از جمله زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

 

این مرکز اصلی هنری در دبی است و مهم ترین گالری های هنری در آن قرار دارد، یکی از وظایف این منطقه برجسته کردن استعدادهای جدید در خاورمیانه است و در این منطقه علاوه بر رستوران های زیادی وجود دارد. کافه ها و فروشگاه های مد و لباس متعلق به طراحان محلی.

 

اپرای دبی

ساختمان اپرای دبی در سال 2016 افتتاح شد.این یک مرکز فرهنگی و در عین حال یک مکان تفریحی است.کنسرت هایی توسط نوازندگان بین المللی در ساختمان اپرا برگزار می شود.علاوه بر اجرای اپرا و باله و برنامه های کمدی. ساختمان متمایز است با معماری شگفت‌انگیزش، علاوه بر دیوارهای شیشه‌ای، و فولادی که از نظر طراحی شبیه منحنی‌های یک قایق بادبانی است، ظرافت خاص خود را به آن بخشیده است.

امارات مال

زیباترین جاذبه های گردشگری دبی
زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

این یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی مراکز خرید دبی است و در داخل آن فروشگاه ها و رستوران های معروف دنیا به اضافه یک سالن اسکی بسته با دمای -4 درجه سانتیگراد و یک مرکز تفریحی برای خانواده ها وجود دارد. امکان تمرین چندین فعالیت مانند اسب سواری را فراهم می کند.

نکات و اطلاعات

در اینجا اطلاعاتی در مورد سفر به دبی آورده شده است و مجموعه ای از نکات را اضافه کنید:

  • بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا آوریل است که هوا زیبا و دلپذیر است زیرا دمای دبی در ماه های دیگر ممکن است به 48 درجه سانتیگراد برسد و در این مدت مسابقات ورزشی مانند مسابقات قهرمانی تنیس دبی ، مسابقه راگبی برگزار می شود. و دیگران از تماشای بازدیدکنندگان لذت می برند.
  • فرودگاه بین المللی دبی دارای یک منطقه ویژه برای افراد با نیازهای خاص است.
  • دبی شهر مورد علاقه کودکان است، زیرا فعالیت های زیادی برای آنها دارد، خواه در هتل هایی باشد که در آن وعده های غذایی ویژه برای کودکان ارائه می شود و در صورت لزوم خدمات نگهداری از کودکان و کودکان در پارک ها، موزه ها، استخرها و مراکز تفریحی مختلف لذت می برند. .
  • اقامت در دبی بسیار گران است و ممکن است در تابستان قیمت ها کاهش یابد زیرا زمان مناسبی برای گردشگری نیست و اگر فردی پول کافی ندارد به او توصیه می شود در هتل های مناسب و مناسب با پولی که دارد اقامت کند و از بقیه پول خود برای پیاده روی لذت ببرید.
  • می توان عکس های زیادی از خود گرفت و مغازه های پردازش عکس با کیفیت بسیار زیادی در دبی وجود دارد و معمولاً توصیه می شود از عکاسی از تاسیسات نظامی، ساختمان های دولتی و تجهیزات ارتباطی خودداری شود.
  • بهتر است مراجعه کننده بداند که آیا منطقه ای که می رود عاری از بیماری های واگیر است یا خیر و معمولا توصیه می شود در صورت طولانی بودن سفر برای جلوگیری از هرگونه عفونت سلامتی تزریق کزاز را انجام دهد و همچنین استفاده از عینک آفتابی با درجه بالا توصیه می شود. درجه محافظت برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب و همچنین استفاده از ضد آفتاب روی پوست و کلاه روی سر توصیه می شود.
  • در مورد رانندگی، استفاده از گواهینامه رانندگی بین المللی در صورت مراجعه موقت مجاز است، اما اگر مقیم باشد، برای اخذ گواهینامه رانندگی باید در آزمون رانندگی شرکت کند و قوانین رانندگی محلی نیز رعایت می شود. و باید رعایت شود، زیرا جریمه های خطاهای رانندگی بسیار زیاد است، ممکن است به حبس و اخراج برسد. استفاده از تاکسی در دبی بسیار گران است. پس بهتر است شخصی ماشین خود را اجاره کند.
  • در هتل ها مرسوم است که خدمات دهنده ها انعام می دهند که اجباری نیست اما با توجه به کیفیت خدمات می توان انعام داد.در رستوران ها هزینه سرویس از قبض نهایی محاسبه می شود.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل