مهم ترین اطلاعات در مورد دهکده عثمانی در بورسا: قدمت این روستا به بیش از 700 سال می رسد و در آن می توان بناهایی را یافت که به سبک معماری عثمانی ساخته شده اند و هنوز هم سبک زندگی سنتی قدیمی را حفظ کرده است.

از جمله مهم ترین اطلاعاتی که ممکن است در مورد روستای عثمانی که یکی از مهم ترین بناهای تاریخی بورسا به شمار می رود، مورد توجه شما قرار گیرد، موارد زیر است:

محل روستای عثمانی

روستای عثمانی یا روستای Cumalı Kızık در شرق بورسا در جاده پایتخت آنکارا قرار دارد و به عثمان غازی در 13 کیلومتری بورسا متصل است و یکی از پنج روستای واقع در دامنه کوه اولوداگ است.

دهکده عثمانی در بورسا
دهکده عثمانی در بورسا

مهمترین فعالیت ها در روستای عثمانی در بورسا

گردشگران معمولا برای آشنایی با هنر معماری عثمانی، دیدن خانه ها و کوچه های این روستای متمایز، آشنایی با شیوه ساخت عثمانی ها و گرفتن عکس های یادگاری به دهکده عثمانی در بورسا می روند. خانه‌های این روستا دارای ویژگی معماری ترکی- عثمانی بوده و اغلب دو یا سه طبقه هستند و با عبور از حیاط خاکی یا سنگی و عبور از در چوبی می‌توان به آن‌ها وارد شد.

سقف طبقه همکف معمولاً کم است و نمایانگر قسمت زمستانی خانه است و برای حفظ قداست خانه هیچ پنجره ای ندارد و در طبقه دوم معمولاً سقف بلندی دارد و نمایانگر قسمت تابستانی است.

در ساخت طبقات همکف این خانه ها از مصالح سنگ و چوب استفاده شده است و در طبقات فوقانی از آجر و چوب در ساخت آنها استفاده شده است و معمولاً در ساخت زیر شیروانی از آجر استفاده می شود.

این روستا شامل حدود 270 خانه، علاوه بر مسجد، حمام، و دو درخت کاج تاریخی است. همچنین بقایای یک کلیسای بیزانسی در جنوب شرقی آن واقع شده است.

یکی از بهترین تفریحات این روستا که معمولاً مورد پسند گردشگران نیز می باشد. خوردن صبحانه روستایی متشکل از غذاهای مختلف محلی است، چرا که بسیاری از خانه های تاریخی موجود در آن به رستوران تبدیل شده است که در آن غذا به صورت مسی سرو می شود. ظروف، و روستا شامل بسیاری از مغازه های اختصاص داده شده به فروش محصولات میراث عتیقه و هدایا است.

دهکده عثمانی در بورسا همچنین شامل یک موزه توصیفی است که آثار تاریخی و کلکسیونی را به نمایش می گذارد و بسیاری از رویدادهای سالانه مانند جشنواره توت در آن برگزار می شود. بازدیدکنندگان معمولاً به کوه Olddog در نزدیکی، به دریاچه Alwabat و بازار Cumali Kizik می روند. که محصولاتی از آثار و صنایع دستی ساخته شده را به نمایش می گذارد.تولید شده به صورت دستی در روستا.

 

قابل توجه ترین مکان ها برای اقامت در روستای عثمانی در بورسا

از برجسته‌ترین هتل‌های بورسا و نزدیک به روستا که می‌توانید از بین آنها برای اقامت انتخاب کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل هیلتون بورسا
  • هتل کرون پلازا بورسا.

چگونه به روستای عثمانی در بورسا برویم

دسترسی به روستای عثمانی در بورسا با استفاده از اتوبوس از شهر بورسا، از ایستگاه اتوبوس ( ŞEHREKÜSTÜ ) در مرکز بورسا یا با سوار شدن به سرویس از ایستگاه های خدمات واقع در نزدیکی بیمارستان عثمان قاضی امکان پذیر است.