جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه

بازدید از جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه یک تجربه بی نظیر است. برای دسترسی به این مناطق، بهترین راه انتخاب بین اتوبوس، خودرو و قایق است.

جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه
جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه

قبرس ترکیه، یکی از جواهرهای جنوب شرقی دریای مدیترانه است که با جاذبه های طبیعی خاص خودش محبوبیت بسیاری جذب کرده است. در ادامه، با بهترین جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه با هم آشنا خواهیم شد.

کاجیکول

منطقه کاجیکول که در شمال شرق قبرس ترکیه قرار دارد، یکی از زیباترین مناطق طبیعی این کشور است. منطقه ای با آب های آبی و بارانداز های ساحلی با وجود طبیعت خود، برای صید، غواصی و شناوران عالی است. برای علاقمندان به طبیعت، پیاده‌روی در کوهستان‌ها و ساحل کاجیکول، یک تجربه فوق العاده است. بهترین زمان برای بازدید از کاجیکول در تابستان است. دسترسی به کاجیکول با اتوبوس از شهر نیکوزیا با هزینه حدود 3 یورو امکان پذیر است.

جزیره کاستلوریزون

جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه
جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه

این جزیره زیبا در شمال غربی قبرس ترکیه قرار دارد و یکی از بهترین جاهای طبیعی محسوب می شود. این منطقه مکان مناسبی برای دیدن طبیعت دریایی و انواع ماهی ها است. جزیره کاستلوریزون با آبی کریستالی و درختان زیبا، مکانی آرام برای گردشگران است. برای دسترسی به این جزیره، بهترین راه با استفاده از قایق به شمار می‌آید. هزینه‌ی رفت و برگشت با قایق حدود 20 یورو است.

 

آبشار گوزلوک از جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه

آبشار گوزلوک در شمال قبرس ترکیه واقع شده است. این آبشار، یکی از بزرگ‌ترین آبشار های قبرس ترکیه است و بیش از ۲۰۰ متر بلندی دارد. در تابستان، این آبشار به دلیل آب زیاد و سریع به وضوح دیده می‌شود. هزینه برای دسترسی به آبشار گوزلوک با اتوبوس از شهر نیکوزیا حدود 2 یورو است.

شهر کایا

شهر کایا در شمال شرقی قبرس ترکیه قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه است. این منطقه دارای آبشارهای طبیعی، دره‌های سبز و مناظر بکر است. برای بازدید از شهر کایا بهترین زمان در بهار و تابستان است. دسترسی به شهر کایا با اتوبوس از شهر نیکوزیا با هزینه حدود 2یورو امکان پذیر است.

قبرس ترکیه
قبرس ترکیه

کوه بیشبیان از

کوه بیشبیان در جنوب غربی قبرس ترکیه قرار دارد و با ارتفاع ۱۲۳۱ متر، بین برف‌های خنک و مناظر زیبا قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این کوه در زمستان است، زیرا در این فصل، کوه بیشبیان پوشیده از برف است و تماشای مناظر زیبا و گردش در این منطقه یک تجربه بی نظیر است. دسترسی به کوه بیشبیان با خودرو از شهر نیکوزیا با هزینه‌ی حدود ۲۰ یورو امکان پذیر است.

دره گلدرا

دره گلدرا در شمال غربی قبرس ترکیه واقع شده است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور است. این دره دارای یک رودخانه زیبا و چندین آبشار است که مناظر طبیعی زیبایی را به ارمغان می‌آورد. بهترین زمان برای بازدید از دره گلدرا در بهار و تابستان است. دسترسی به این منطقه با خودرو از شهر نیکوزیا با هزینه حدود ۲۰ یورو امکان پذیر است.

به طور کلی، بازدید از جاذبه های طبیعی قبرس ترکیه یک تجربه بی نظیر است. برای دسترسی به این مناطق، بهترین راه انتخاب بین اتوبوس، خودرو و قایق است. هزینه‌ی بازدید از هر جاذبه به دلیل فصل، نوع سفر و میزان اقامتتان ممکن است متفاوت باشد. در هر صورت، بازدید از این جاذبه‌ها می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر و خاطره‌انگیز باشد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل