گردشگری در فنلاند

گردشگری در فنلاند: ایالت فنلاند از بخش گردشگری پر جنب و جوش و قوی برخوردار است، زیرا هر ساله میلیون ها بازدید کننده از آن بازدید می کنند

گردشگری در فنلاند
گردشگری در فنلاند

گردشگری در فنلاند: ایالت فنلاند (به انگلیسی: Finland) از بخش گردشگری پر جنب و جوش و قوی برخوردار است، زیرا هر ساله میلیون ها بازدید کننده و گردشگر به لطف وجود مناظر بسیار، علاوه بر فضای آرام در کلبه های جنگلی، هزاران نفر از آن بازدید می کنند. جزایر و رویدادهای هنری و فرهنگی جالب، علاوه بر فعالیت‌های تفریحی و ورزشی، بسیاری از جشنواره‌های زمستانی، مسابقات اسکی و صنایع دستی، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و مکان‌هایی که پاسخگوی سلیقه‌های مختلف است.

تاریخچه گردشگری در فنلاند

بخش گردشگری در ایالت فنلاند در طول زمان از توسعه قابل توجهی برخوردار بوده است، زیرا تعداد گردشگرانی که در سال 1995 میلادی به آن می‌آیند به حدود 1.78 میلیون گردشگر رسیده است و درآمد گردشگری در آن زمان به 2.38 میلیارد دلار یا 1.8 درصد از کل کشور رسیده است. تولید ناخالص داخلی بخش گردشگری به تدریج افزایش یافت، زیرا تعداد گردشگران در سال 2005 پس از میلاد افزایش یافت و به 2.08 میلیون بازدیدکننده رسید و درآمد در همان سال به 3.07 میلیارد دلار رسید. شایان ذکر است که فنلاند همچنان به جذب گردشگران و بازدیدکنندگان بیشتر ادامه داد و باعث شد تعداد آنها در سال 2018 پس از میلاد به 3.22 میلیون بازدیدکننده رسید.درآمدها در آن زمان به 5.66 میلیارد دلار یا 2.0 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور رسید.

اهمیت و توسعه 

بخش گردشگری در فنلاند نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می کند، زیرا به حمایت از استاندارد زندگی اجتماعی کمک می کند و یکی از مهم ترین صنایع کمک کننده به اقتصاد ملی است، زیرا نقش خود را در ایجاد منابع جدید پول نقد دارد.  علاوه بر کمک به ایجاد فرصت های شغلی فراوان ، جمعیت ، و فنلاند دائما در تلاش برای احیای مجدد است.بخش گردشگری و پیشرفت آن و این امر با پیروی از رویه های بسیاری انجام می شود. مهمترین آنها توسعه گردشگری در روستاها، علاوه بر برنامه ریزی گردشگری، تدوین سیاست ها، استانداردها و نهادهای ملی، بهبود جاذبه های گردشگری، اطمینان از مناسب بودن خدمات و امکانات برای گردشگران و بازدیدکنندگان، با تمرکز بر بازاریابی یا ترویج گردشگری اماکن و جاذبه های گردشگری کشور و همکاری با شرکت های گردشگری به منظور دستیابی به رشد و توسعه در بخش گردشگری با برآوردن خواسته ها و نیازهای گردشگران. 

 

جاذبه های گردشگری در فنلاند

دلایل و عوامل زیادی وجود دارد که باعث تشویق و جذب گردشگران به فنلاند می شود که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

  • آب و هوای زمستان: فنلاند با آب و هوای زمستانی منحصربه‌فرد مشخص می‌شود، زیرا برف به‌شدت و فراوان می‌بارد و ارتفاع برف ممکن است به سطوح بالایی برسد و در نتیجه منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد کند.
  • هنر: فنلاند مرکز مهمی برای دوستداران فرهنگ و هنر است، زیرا شامل مراکز هنری، موزه‌ها و گالری‌های بسیاری است، همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای هنری و فعالیت‌های فرهنگی و مکانی برای جذب هنرمندان است.
  • حیات وحش: فنلاند محل زندگی نادرترین حیوانات وحشی در قاره اروپا است، زیرا شامل خرس، گرگ و غیره می شود. بازدیدکنندگان همچنین می توانند سفرهای سافاری ایمن داشته باشند تا این حیوانات را از نزدیک ببینند.
  • دریاچه های خالص و تمیز: ایالت فنلاند شامل هزاران دریاچه است و پس از پایان فصل زمستان و آب شدن برف ها، بازدید از این دریاچه ها و تمرین کشتی های دریایی در آنها آغاز می شود و سپس بازدیدکنندگان مجاز به انجام فعالیت های ماهیگیری و شنا هستند. علاوه بر تفریح ​​و گذراندن اوقات خوشی در کلبه های واقع در حاشیه این دریاچه ها به ویژه در فصل تابستان.
  • آزادی پرسه زدن: فنلاند به بازدیدکنندگان و شهروندان خود آزادی کامل را برای پرسه زدن بین مناطق طبیعی و جنگل ها می دهد.
  • فعالیت های اسکی: فنلاند بهترین مکان برای تمرین اسکی است، زیرا فصل این ورزش بیش از 6 ماه طول می کشد و فنلاند دارای تعداد زیادی پیست اسکی است. 
  • نورهای شفق قطبی: نورهای شفق قطبی را می توان در بهترین حالت خود در فنلاند، به ویژه در لاپلند مشاهده کرد، جایی که ممکن است بیش از 200 روز در طول سال ظاهر شوند.
  • فراوانی جنگل ها: ایالت فنلاند دارای جنگل های فراوان است، زیرا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ، مناطق بسیار وسیعی از آن ها را شامل می شود و به بازدیدکنندگان و گردشگران اجازه می دهد از مناظر طبیعی و فضای آرام و تمیز لذت ببرند. دور از مزاحمت و شلوغی که بر سلامت فرد تأثیر مثبتی دارد.
  • رویدادها و فستیوال ها: فنلاند فستیوال ها و جشن های زیادی برگزار می کند که بازدیدکنندگان و گردشگران را به ویژه در فصل تابستان هر ساله به سمت خود جذب می کند، از جمله جشنواره تانگو (به انگلیسی: Tangomarkkinat) که بزرگترین جشنواره تانگو در جهان است و برگزار می شود. در ماه جولای در شهر Seinajoki (به فنلاندی: Seinäjoki)، زیرا بیش از 100000 نفر را به خود جذب می کند.

 

گردشگری در فصول مختلف در فنلاند

در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌هایی که گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند در فنلاند انجام دهند، با توجه به آب و هوای حاکم در هر یک از فصول مختلف سال اشاره می‌کند:

  • فصل بهار: بین ماه های اسفند و اردیبهشت امتداد دارد و در این فصل شاهد ظهور خورشید، آب شدن برف های انباشته شده از فصل زمستان با بادهای نسبتا سرد و شب های یخ زده است و فصل مناسبی برای تماشا است. مناظر، گشت و گذار و فعالیت در فضای باز، از آنجایی که گردشگری است هزینه کمتری نسبت به تابستان دارد.
  • فصل تابستان: بین ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد و این فصل شاهد گرم ترین ماه های سال است.
  • فصل زمستان: بین دسامبر تا فوریه ادامه دارد و هوای سرد و یخی در این فصل حاکم است و فصل مناسبی برای تماشای نورهای شفق قطبی است.
  • فصل پاییز: بین مهر تا آبان ادامه دارد و در این فصل شاهد ریزش برگ های درختان بوده و رنگ آن ها به رنگ قرمز، قهوه ای و زرد در می آید. 
گردشگری در فنلاند
گردشگری در فنلاند

مهم ترین مکان های توریستی فنلاند

فنلاند مکان ها و جاذبه های گردشگری بسیاری را شامل می شود که در اینجا به مهم ترین این جاذبه ها اشاره می شود:

  • قلعه Suomenlinna: (به انگلیسی: Suomenlinna) که به قلعه فنلاند نیز معروف است و این قلعه در اواسط قرن هجدهم توسط سوئدی ها ساخته شد و بر روی مجموعه ای از جزایر امتداد دارد و در فهرست یونسکو قرار گرفت.
  • موزه سرلاچیوس گوستا: (به انگلیسی: Serlachius Museum Gösta)، یک گالری هنری است که در 2 کیلومتری شرق مرکز شهر مانتا (به انگلیسی: Mänttä) واقع شده است و شامل بسیاری از آثار هنری بین‌المللی است.
  • پارک ملی هوسا: (به انگلیسی: Hossa National Park)، در سال 2017 پس از میلاد تأسیس شد و به مساحت 110 کیلومتر مربع وسعت دارد و این پارک شامل جنگل‌ها و دریاچه‌های انبوه بسیاری است.
  • Villa Mairea: (به انگلیسی: Villa Mairea)، یکی از بناهای قرن بیستم است که با طراحی معماری منحصر به فرد خود متمایز شده است و امروزه شامل مجموعه ای از آثار هنری مدرن است.
  • موزه آتنیوم: (به انگلیسی: Ateneum)، گالری هنری اصلی کشور است و ساختمان عظیم آن شامل مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و مجسمه‌های مربوط به دوران طلایی از اواخر قرن نوزدهم است.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.