هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

محاسبه هزینه سفر به ترکیه برای بسیاری از مسافرین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چراکه آنها میزان بودجه محدودی در نظر گرفته اند.

هزینه سفر به ترکیه
هزینه سفر به ترکیه

محاسبه هزینه سفر به ترکیه برای بسیاری از مسافرین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چراکه آنها معمولاً میزان بودجه بسیار محدودی را برای انجام مسافرت بین المللی خود در نظر گرفته اند. از طرف دیگر باید توجه داشت که پرداخت هزینه ها در مسیر همواره بیشتر از میزان برآورد انجام شده توسط مسافرین می باشد. بنابراین در ادامه با بررسی میزان هزینه قابل پرداخت برای هر کدام از روش های مسافرتی همراه شما هستیم تا بتوانیم اطلاعات مناسبی را در زمینه نحوه انجام مسافرت های گوناگون به کشور ترکیه با میزان هزینه قابل برآورد در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از اتوبوس به منظور رساندن خود به کشور ترکیه و شهرهای مسافرپذیر آن مانند شهر استانبول می تواند میزان هزینه های موجود در مسیر را کاهش دهد. بنابراین تلاش می‌کنند تا مسافرت خود را به صورت زمینی و با استفاده از اتوبوس های بین المللی انجام دهند.

اما باید یادآور شد که در بسیاری از موارد استفاده از هواپیما به جای اتوبوس می تواند مدت زمان اقامت شما را افزایش داده و هزینه های موجود در مسیر را برای مسافرین بین المللی کاهش دهد.

باید توجه داشت که در بسیاری از موارد مسافرین مجبور به پرداخت هزینه های اجباری در مسیر مسافرت های زمینی هستند که برای آنها هزینه های پرداختی را به افزایش چشمگیری همراه می سازد. برای مثال مسافرینی که از اتوبوس به جای سایر روش های سفر استفاده می کنند نیازمند پرداخت هزینه های سرسام آور برای تهیه غذا در مسیر سفر خود هستند.

باید یادآور شد که در ترکیه به دلیل گران بودن سوخت و هزینه‌های مربوط به سوخت مصرفی هر کدام از وسایل نقلیه استفاده از اتوبوس و یا سایر روش‌های دیگر سفر اغلب مقرون به صرفه نمی باشد. اما باید یادآور شد که بسیاری از آژانس‌های ایرانی و شرکت هایی که خدمات مسافرتی را ارائه می‌دهند. شرایط ویژه را پدید می آورند تا مسافران بتوانند میزان هزینه پرداختی را قبل از انجام سفر برآورد کنند.

همچنین این مجموعه ها شرایط مناسبی را فراهم می آورند تا مسافران بتوانند به راحتی با تعویض اتوبوس سفر خود در داخل و خارج کشور میزان هزینه مناسبی را برای سفر بین المللی خود پرداخت کنند.

می توان گفت در صورتی که نیازمند سفر مجردی و یا سفر کاوشگران به کشور ترکیه هستید. می‌توانید از سفرهای اتوبوسی در داخل این کشور استفاده کنید. از این رو می توانید به راحتی اتوبوس های شبانه و اتوبوس هایی را که در مسیر سفر شما در حال تردد هستند را رزرو کرده  و به ادامه سفر خود بپردازید.

هزینه سفر به ترکیه با هواپیما

هزینه سفر به ترکیه
هزینه سفر به ترکیه

همانطور که اشاره کردیم استفاده از وسیله نقلیه هوایی به منظور انجام مسافرت های داخلی در کشور ترکیه با رونق قابل توجهی همراه میباشد. چراکه در ترکیه به دلیل گران بودن سوخت استفاده از هواپیما بسیار مقرون به صرفه تر است. بنابراین اگر قصد سفر از یک شهر به شهر دور تر را دارید به شما توصیه میکنیم تا از هواپیما استفاده کنید.

البته باید یادآور شد که بسیاری از ایرانیان به منظور کاهش هزینه های سفر خود اقدام به رزرو هواپیما از طریق کشور ترکیه و در داخل خاک این کشور می کنند. چراکه سفرهای داخلی همانطور که گفته شد بسیار مقرون به صرفه تر است و می‌تواند میزان هزینه قابل پرداخت را برای مسافرین با کاهش قابل توجهی همراه سازد.

برای مثال اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید می توانید از نزدیک ترین شهر های موجود در مسیر خود نسبت به تهیه بلیت مورد نیاز به اقدام کنید برای مثال شهر آغری یا اغدیر ترکیه از جمله اصلی ترین شهرهای مبدا برای تهیه بلیت به شمار میروند.

از این رو ایرانیان دستی سال بسیاری از سفرهای خود را با استفاده از سفرهای داخلی کشور ترکیه انجام می دهند تا بتوانند میزان هزینه پرداختی خود را با کاهش چشمگیری همراه سازند.

روش های کاهش هزینه

همانطور که اشاره کردیم میزان هزینه پرداختی در سفر به ترکیه وابستگی مستقیم به شرایط برنامه ریزی سفر شما دارد. از این رو توصیه می گردد در صورتی که برای اولین بار به این کشور سفر می کنید. با استفاده از یکی از تورهای ارائه شده توسط شرکت های گردشگری که با برنامه‌ریزی دقیق همراه میباشد سفر خود را انجام دهید.

از طرفی اگر چندین بار به کشور ترکیه سفر کرده اید می توانید قبل از انجام مسافرت زمینی و یا هوایی خود با استفاده از خدمات شرکت‌های گردشگری نسبت به تامین محل اقامت خود در شهر مقصد و همچنین تهیه بلیط هواپیما و یا سایر وسایل نقلیه مورد نیاز خود اقدام کنید.

از دیگر مواردی که می‌تواند هزینه سفر شما را با کاهش جدی همراه سازد می توان به نکات مهمی مانند موارد زیر اشاره کرد.

  • تنظیم زمان مناسب برای سفر به کشور ترکیه
  • عدم مراجعه به ترکیه در زمان اوج مسافرت
  • بررسی هتل مدنظر در شهر محل اقامت با دقت بالا و برآورد هزینه مورد نیاز جهت پرداخت
  • همراه بردن لوازم ضروری و جلوگیری از نیاز به خرید مجدد محصولات مورد نیاز در مسیر سفر
  • چشم پوشی از نیازهای غیر ضروری در مسیر سفر بین المللی
  • مدیریت نوع غذای مصرفی و همچنین انتخاب رستوران هایی با منوی مناسب و اقتصادی
  • استفاده از خدمات شرکت های گردشگری با باندل های مشخص و دارای قیمت تعیین شده
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.