هزینه زندگی در سوئد

بسیاری از افراد به مهاجرت به سوئد فکر می کنند بنابراین قبل از آن، شخص باید برخی از حقایق مهم در مورد هزینه زندگی در سوئد را بداند.

هزینه زندگی در سوئد
هزینه زندگی در سوئد

بسیاری از افراد به دلیل شهرت بین‌المللی کشور سوئد در زمینه سطح زندگی مردم، به مهاجرت به این کشور فکر می‌کنند و بنابراین قبل از انتقال به سوئد، شخص باید برخی از حقایق مهم در مورد هزینه زندگی در سوئد را بداند. در ادامه به موضوعات مربوط به هزینه‌های زندگی در سوئد خلاصه‌ای ارائه می‌شود:

هزینه مسکن در سوئد

هزینه مسکن در بالاترین سطح در مقایسه با هزینه‌های دیگر قرار دارد و در واقع به طور عمده به نوع مسکن بستگی دارد، آیا یک واحد مسکونی مستقل است یا آپارتمان مسکونی است. باید گفت که هزینه اجاره به طور سالانه به نرخ تقریباً 1٪ در سوئد افزایش می‌یابد و این باعث می‌شود که هزینه مسکن نسبتاً بالا باشد.

هزینه غذا

هزینه زندگی به دلیل اینکه سوئد یکی از کشورهای بسیار دورافتاده است، به شدت بالاست و به همین دلیل هزینه مواد غذایی و خواربار غالباً بسیار بالاست. به همین دلیل بیشتر مردم سوئد آشپزی و تهیه انواع مختلف غذا در خانه را ترجیح می‌دهند، به این ترتیب مردم سوئد به آشپزی و تهیه غذا به عنوان فعالیتی اجتماعی نگاه می‌کنند. باید توجه داشت که خروج برای خوردن غذا خارج از خانه به طور معمول هزینه زیادی دارد و بنابراین یک خانواده تنها می‌تواند چندین بار در ماه این کار را انجام دهد. هزینه یک وعده غذای عادی در رستوران در حدود 11 تا 23 دلار آمریکا است و به همین دلیل خوردن در رستوران‌ها بسیار گران است.

هزینه‌های تحصیلات در سوئد

در سوئد، هیچ هزینه‌ای برای خانواده‌ها برای داشتن فرزندان در مدارس وجود ندارد، چرا که هزینه‌های تحصیل در سوئد رایگان است. با این حال، برخی از مدارس خصوصی وجود دارند که شهریه دریافت می‌کنند و هزینه آنها تا حدی بالاست. هزینه‌های تحصیل در این مدارس از 30 هزار کرون تا 100 هزار کرون سوئدی، به معادل 3500 تا 11500 دلار آمریکا در سال متغیر است.

هزینه‌های بهداشت

سوئد با سیستم بهداشتی پیشرفته و برتری در سراسر دنیا مشهور است و به عنوان نمونه‌ای برای بسیاری از کشورها شناخته می‌شود. برای استفاده از سیستم بهداشتی، شخص باید شماره ملی داشته باشد و هزینه آن بین 110 تا 300 کرون سوئدی (معادل 12 تا 35 دلار آمریکا) است و ممکن است کمی بیشتر یا کمتر در هر استان باشد.

لازم به ذکر است که شخص می‌تواند بیمه بهداشتی خصوصی خود را داشته باشد، اما این امر در سوئد شایع نیست به دلیل سیستم بهداشتی جامعی که توسط دولت ارائه می‌شود. با این حال، در صورت تصمیم به داشتن بیمه بهداشتی عمومی، باید هزینه 4000 کرون سوئدی (حدود 460 دلار آمریکا) در سال پرداخت شود.

هزینه زندگی در سوئد
هزینه زندگی در سوئد

هزینه‌های سفر و حمل و نقل

سوئد یکی از کشورهای بزرگ جغرافیایی است و برای حرکت بین شهرها، شخص نیاز به استفاده از خودرو، اتوبوس یا قطار دارد. سفر با خودرو از بین این روش‌ها گران‌تر است، به دلیل هزینه‌های بالای سوخت و دو نوع مالیات برای استفاده از خودرو، یعنی مالیات انرژی و مالیات دی‌اکسیدکربن.

هزینه‌ی هر لیتر سوخت در سوئد بین 8 تا 16 کرون سوئدی است، معادل 1 تا 2 دلار آمریکا. بنابراین بیشتر مردم به جای استفاده از خودرو، از اتوبوس استفاده می‌کنند و در صورت نیاز به سفر، قطار را انتخاب می‌کنند.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل