نکات مهم در سفر با ماشین شخصی

برخلاف فواید سفر با خودرو شخصی نکات مهم در سفر با ماشین شخصی وجود دارد که می تواند سفر شما را با دشوارکند.

نکات مهم در سفر با ماشین شخصی
چک کردن گاه و بیگاه لاستیک ها در سفر یکی از مهم ترین نیازهای سفر با خودرو است

ماشین یکی از مهم ترین و راحت ترین وسایل حمل و نقل در سفر است، زیرا به مسافران آرامش، حفظ حریم خصوصی و حتی لذت بیشتری در جاده می دهد، اما برخلاف این فواید نکات مهم در سفر با ماشین شخصی وجود دارد که می تواند سفر شما را با دشواری همراه کند. در صورت آماده نبودن و تجهیز کامل خودرو خطرناک است، زیرا بسیاری از مردم از مهم ترین نیازهای سفر با خودرو غفلت می کنند که مسافران را از هر گونه خرابی یا مشکلی که آنها را به تأخیر می اندازد و کل روند را برای آنها مختل می کند محافظت می کند. چند نکته را قبل از سفر با ماشین مرور کنید که رعایت آنها توصیه می شود و برای سفر ایمن بدون هیچ مشکلی به کار می روند.

نیازهای مهم در سفر با ماشین شخصی

یکی از مهم ترین مزایای سفر با ماشین شخصی، برخورداری از حریم خصوصی بالا در سفر است

در سفر با خودروی شخصی خود باید از چند نکته مهم در خودرو اطمینان حاصل کنید تا از مواجهه با مشکلاتی که ممکن است آرامش سفر را به هم بزند از خود و کسانی که همراهتان هستند در امان بمانید، در ادامه نکاتی را به شما ارائه خواهیم کرد. مسافرت با ماشین و آنچه باید در نظر بگیرید.

سطح آب خودرو را بررسی کنید

آب یکی از مهم ترین مواردی است که باید در خودرو به خصوص آب رادیاتور بررسی شود، زیرا این آب به طور مستقیم مسئول خنک سازی موتور است و در صورت کمبود یا تخلیه آن عواقب وخیم خواهد داشت، بنابراین سطح آب در رادیاتور باید از نظر اطمینان بررسی شود و همچنین ترجیحاً در صورت بروز هر گونه کمبود آب رادیاتور در جاده، یک گالن آب اضافی مصرف شود و بازرسی فقط به آب رادیاتور محدود نمی شود، بنابراین شیشه پاک کن آب نیز باید چک شود زیرا نقش زیادی در تمیز کردن شیشه و دید راننده دارد، به خصوص زمانی که کثیفی و گرد و غبار روی شیشه جلوی خودرو جمع می شود.

تعویض روغن موتور

اصل سفر با ماشین به این معناست که شما مسافت های طولانی را طی خواهید کرد و این مسافت های زیاد به معنای استفاده بیشتر از موتور و در نتیجه سوزاندن سریعتر روغن است و همانطور که برای همه شناخته شده است روغن موتور باعث روانکاری و کاهش اصطکاک بین قسمت های داخلی می شود. موتور و در صورت سوختن روغن موتور آسیب زیادی می بیند و ممکن است به مرحله آسیب کامل برسد، بنابراین مسافر باید قبل از سفر روغن موتور را چک کرده و در صورت لزوم تعویض کند تا از کارایی روغن اطمینان حاصل شود و اجتناب شود. هر خطری که ممکن است به موتور آسیب برساند.

نکات مهم بررسی لاستیک در سفر با ماشین شخصی

نکات مهم در سفر با ماشین شخصی
چک کردن گاه و بیگاه لاستیک ها در سفر یکی از مهم ترین نیازهای سفر با خودرو است

یکی از مهم ترین نکات برای سفر با خودرو، بررسی وضعیت لاستیک ها است، زیرا نقش مهمی در حفظ تعادل خودرو و محافظت از آن در برابر خطر لغزش های خطرناک دارد.

بنابراین سطح فشار باد لاستیک باید بررسی شود، زیرا کاهش یا افزایش آن تأثیر بسزایی در تعادل و پایداری خودرو بر روی زمین دارد، علاوه بر این، لاستیک های بیش از حد باد شده یا بیش از حد در معرض فرسودگی خواهند بود. که طول عمر آنها را کاهش می دهد و شما می توانید از راه دور به فشار هوای توصیه شده برای خودرو پی ببرید. راهنمای خودرو را بخوانید وگرنه آن را روی کاغذی که به در راننده وصل شده است خواهید دید، پس فشار باد لاستیک را قبل از حرکت چک کنید و اگر احساس کردید که فرمان مشکلی دارد در طول سفر به بررسی ادامه دهید.

از دست دادن ترمز

یکی از مهم ترین نکاتی که می توانیم در سفر با ماشین به شما بدهیم این است که ترمزها را چک کنید، همه ایرادات یا مشکلات قبلی قابل رفع است و یا در بدترین حالت در صورت بروز خطری برای مسافران ایجاد نمی کند، اما خرابی ترمزها و نتایج آن به معنای کامل کلمه فاجعه بار خواهد بود، زیرا ممکن است منجر به تصادفات جدی و احتمالاً مرگبار شود، بنابراین سعی کنید ترمزها را بررسی کنید و از کیفیت و سرعت واکنش آنها اطمینان حاصل کنید و اگر موضوع برای شما سخت است، با کمک تکنسین های متخصص برای ارزیابی آسان وضعیت ترمزها می توانید به دنبال آن باشید.

همچنین باید سطح روغن ترمز را بررسی کنید که حتی اگر کمبود یا وضعیت نامناسبی داشته باشد، به این معنی است که ترمزهای خودرو در برابر خرابی آسیب پذیر است و ما مطمئناً از عواقب جدی ترمزهای نامناسب آگاه هستیم، بنابراین بررسی سطح روغن ضروری است. یکی از نکات مهم در سفر با ماشین شخصی محسوب می شود.

استانبول با خودرو شخصی
استانبول با خودرو شخصی

فیلتر هوا را چک کنید

فیلتر هوا از ورود زباله، گرد و غبار و کثیفی به داخل موتور جلوگیری می کند، اما با گذشت زمان و در صورت سالم نبودن فیلتر، گرد و غبار کانال های این فیلتر را مسدود کرده و کارایی و عملکرد اولیه خود را از دست می دهد، پس مطمئن باشید قبل از سفر برای تعویض این فیلتر، زیرا ورود کثیفی و گرد و غبار به موتور خودرو منجر به مشکلات عمده فیلتر هوا در موتور می شود.

چراغ ماشین را چک کنید

وجود هر گونه نقص در چراغ های جلو در هنگام سفر در شب با ماشین، ممکن است شما را مجبور به توقف و ادامه سفر با طلوع خورشید در روز بعد کند، زیرا سفر در شب با نورهای بد دید شما را مسدود می کند و نمی توانید راه بروید. اصلاً در جاده، علاوه بر این که رانندگی با چراغ های سوخته می تواند باعث جریمه شدن شما در بزرگراه ها شود، بنابراین قبل از سفر جاده ای بررسی کنید که آیا همه چراغ ها به درستی کار می کنند یا خیر و چراغ های سوخته را تعویض کنید تا مشکلی پیش نیاید.

سوالات متداول

آیا ماشین می تواند به طور مداوم برای مدت طولانی کار کند؟

به طور کلی، موتور می تواند تا زمانی که سوخت در دسترس باشد کار کند، اما باید در نظر داشته باشید که اگر باک بنزین کاملا پر شود، اکثر خودروها می توانند تنها 500 کیلومتر یا 7-8 ساعت را طی کنند.

آیا توصیه هایی برای زنان باردار برای سفر با ماشین وجود دارد؟

بله، البته، در اینجا چند نکته مهم برای سفر با ماشین در دوران بارداری آورده شده است :

  • لزوم بستن کمربند ایمنی
  • حداکثر هر دو ساعت یکبار خودرو را متوقف کنید و کمی پیاده روی کنید تا گردش خون بهبود یابد
  • لباس راحت و گشاد بپوشید
  • آب فراوان بنوشید و میوه های خوب شسته بخورید

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل