مکان ها و ویژگی های معروف در هند

امروز با بررسی مکان ها و ویژگی های معروف در هند همراه شما هستیم تا بتوانید اطلاعات مفیدی را در مورد این کشور به دست بیاورید.

مکان ها و ویژگی های معروف در هند
مکان ها و ویژگی های معروف در هند

امروز با بررسی مکان ها و ویژگی های معروف در هند همراه شما هستیم تا بتوانید اطلاعات مفیدی را در مورد این کشور به دست بیاورید. هند (به انگلیسی: India)، یک جمهوری آسیایی است که دومین کشور بزرگ قاره آسیا پس از چین است و بخش بزرگی از منطقه جغرافیایی جنوب آسیا را تشکیل می‌دهد و مرزهای آن با منطقه کشمیر ، چین و بوتان مشترک است. نپال ، میانمار ، خلیج بنگال و بنگلادش همچنین از شمال غربی با پاکستان هم مرز است و دهلی نو پایتخت رسمی هند است.

نقاط دیدنی و چیزهای معروف در هند

هند به خاطر تعدادی بناهای تاریخی، باستانی و طبیعی مشهور است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تاج محل : یکی از مشهورترین آثار فرهنگی هندوستان است و مقبره ای معروف در هند است که در قرن هفدهم میلادی توسط امپراتور هند شاه جهان به عنوان آرامگاه همسرش ساخته شد و تاج محل شاهکار معماری است. از سنگ مرمر سفید و در شهر آگرا هند واقع شده است.
  • مسجد فاتح پور سیکری : یکی از مساجد معروف هند است. که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی برمی گردد. در شهر آگرا قرار دارد و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین مساجد هند طبقه بندی می شود.
  • معبد خورشید : یکی از قدیمی ترین معابد هندو در هند است و بنای آن به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. نشان دهنده مکانی است که بر اساس اعتقادات هندی به پرستش خدای خورشید اختصاص داده شده است. این معبد و معابد دیگر حاوی کتیبه های زیادی و تزئیناتی که حاکی از آموزه های دینی است.
  • معابد بودایی : معابدی هستند که قدمت آنها به زمان گسترش مذهب بودایی در سرزمین های هندی می رسد. یکی از قدیمی ترین بناهای مذهبی این آیین در هند است که در ایالت مادیا پرادش واقع شده است. ساخت معابد بودایی در حدود قرن پنجم یا ششم پس از میلاد آغاز شد.
  • آداب و رسوم، سنت ها و فرهنگ عمومی هند : مظاهر سنتی و عامیانه ای است که مردم هند و افراد مشهور را به آن متمایز می کند. که مهمترین آنها عبارتند از :
    • سفر با قطارهای عمومی: یکی از سنت های قدیمی هند است و قطار وسیله ای برای حمل و نقل است که بیش از 160 سال قدمت دارد. با اتکا به راه آهن که روزانه نزدیک به 20 میلیون مسافر را جابه جا می کند، تمام مناطق هند را به هم متصل می کند.
    • جشنواره ها: آداب و رسوم و سنت های فرهنگی رایجی هستند که مشخصه جامعه هند هستند. این به دلیل تنوع ظاهری در میان هندی ها است که منجر به پیدایش بسیاری از جشن ها و جشن های مردمی و مذهبی شد.

تاریخ معروف در هند

در قرن هشتم پس از میلاد، هند با افراد زیادی سکونت داشت، چه از قبایل اصلی و چه مهاجرانی از اعراب ، ترک ها و فارس ها . هند تا قرن سیزدهم پس از میلاد تحت حکومت اسلامی بود، اما در سال 1498 میلادی واسکو دوگاما کاشف پرتغالی وارد شد و اخراج مسلمانان از هند را تشویق کرد و مستعمره‌ای در سرزمین‌های هند ایجاد کرد. که منجر به نابودی جامعه هند شد. و بر آن تأثیر منفی گذاشت.

پس از اینکه بریتانیا متوجه شد که هند دارای منابع طبیعی بسیار مهمی است. رسماً در سال 1858 پس از میلاد با کنترل سیاست و اقتصاد هند و اشغال سرزمین های هند را اعلام کرد. مایل بود استعمار خود را در هند تقویت کند و اشغال بریتانیا تا سال 1947 پس از میلاد ادامه یافت. اما منجر به وقوع تفرقه در سرزمین هند به دلایل مذهبی شد، بنابراین با استقلال بخش شرقی به دو بخش هند که اکثریت هندو را تشکیل می دهد. پاکستان با اکثریت مسلمان تقسیم شد. از آن که به بنگلادش معروف شد.

در حال حاضر هند یکی از متنوع ترین کشورهای جهان است. از نظر فرقه های مذهبی، ریشه های قومی، قبایل عامیانه، گروه های زبانی اصلی و فرعی، مسلمانان ، سیک ها، بودایی ها و مسیحیان بخش بزرگی از تنوع اجتماعی و فرهنگی آشکار در جامعه هند را تشکیل می دهند. که بسیاری از مناطق تولید محلی را توسعه می دهد.

 

زمین های جغرافیایی در هند

مکان ها و ویژگی های معروف در هند
مکان ها و ویژگی های معروف در هند

مساحت کل جغرافیایی هند 3287590 کیلومتر مربع است و زمین جغرافیایی آن به سه منطقه اصلی تقسیم می شود:

  • هیمالیا یکی از معروف ترین رشته کوه های جهان است که از شمال تا شمال شرق هند تا 2410 کیلومتر امتداد دارد طبیعی و وحشی.
  • دشت های شمالی : منطقه ای جغرافیایی است که بین شبه جزیره جنوبی هند و هیمالیا قرار دارد، این منطقه شامل گروهی از دشت ها، دره ها و رودخانه های طبیعی است. که معروف ترین آن ها سند و گنگ است و دشت های شمالی نیز از جمله این دشت ها هستند. با خاک حاصلخیز مشخص می شود که به تهیه بسیاری از محصولات کشاورزی کمک می کند.
  • فلات جنوبی (فلات دکن) : یکی از فلات های وسیعی است که در قسمت اعظم شبه جزیره جنوبی گسترش یافته و با کوه های غربی که به نواحی باریک ساحلی متصل هستند، می رسد. زمین های کشاورزی و جنگل های زیادی وجود دارد که در آنها یک گروهی از حیوانات وحشی در این فلات زندگی می کنند.

 

آب و هوا در هند

آب و هوای غالب در هند متنوع است و به سه فصل تقسیم می شود:

  • فصل دمای پایین : فصلی است که با آب و هوای سرد معروف در هند مشخص می شود و در بازه زمانی بین اکتبر تا فوریه می آید و هوا در اکثر مناطق هند معتدل است و در کوه های شمالی بارش برف می بارد که در آن دما به کمتر از نقطه انجماد کاهش می یابد.
  • فصل دمای بالا : فصلی است که با دمای بالای آب و هوا مشخص می‌شود. در بازه زمانی بین ماه‌های اسفند تا ژوئن رخ می‌دهد و دما در این فصل افزایش می‌یابد. اغلب به ۴۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در حالی که در مناطق ساحلی دمای هوا بین 29 تا 32 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
  • فصل بارانی : فصلی است که با بارش باران های موسمی مشخص می شود که به حمایت از تولیدات کشاورزی محلی در هند کمک می کند. این فصل از اواسط ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد.

 

جمعیت در هند

تعداد تخمینی جمعیت ایالت هند بر اساس آمار سال 2021 میلادی 1339330514 نفر است و جمعیت هندی الاصل 72 درصد است در حالی که جمعیت دراویدی 25 درصد و 3 درصد باقی مانده اقلیت هستند. بسیاری از زبان های محلی و گفتاری در هند پراکنده است. از جمله معروف ترین آنها عبارتند از: زبان هندی با 43.6 درصد، زبان بنگالی با 8 درصد، زبان تامیل با 6.9 درصد و زبان پنجابی با 2.7 درصد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل