مهم ترین جاذبه های گردشگری لوکسور شامل مکان های قدیمی از جمله دره پادشاهان

جاذبه های گردشگری لوکسور دوران پیچیده و با شکوه باستان شناسی از فراعنه بزرگ را نشان می دهد. بیش از هزار و سه صد سال پیش ساخته شده اند.

جاذبه های گردشگری لوکسور
جاذبه های گردشگری لوکسور

جاذبه های گردشگری لوکسور دوران پیچیده و با شکوه باستان شناسی از فراعنه بزرگ را نشان می دهد. بیش از هزار و سه صد سال پیش ساخته شده اند.

کرناک از جمله جاذبه های گردشگری لوکسور

کرناک دوران پیچیده و با شکوه باستان شناسی از فراعنه بزرگ را نشان می دهد. این بنا به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری لوکسور، بیش از هزار و سه صد سال پیش ساخته شده، کشش بیش از منطقه از بیش از 2 کیلومتر 2 ، که آن را یکی از سایت های مذهبی باستانی و بزرگ در اطراف جهان است. شامل معبد آمون، گروهی از ابلیسک های بزرگ، و همچنین سالن ستون دار معروف، که شامل گروه بزرگی از ستون ها است که تا صد و سی و چهار ستون، برخی از آنها تا بیست و یک متر ارتفاع دارند.

جاذبه های گردشگری لوکسور
جاذبه های گردشگری لوکسور

معبد لوکسور

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری لوکسور، معبد لوکسور است که دارای حیاط وسیع و بزرگی است که شامل سالن ها و اتاق های فراوان است. علاوه بر وجود ستون های باشکوهی که جلوه خاصی به آن بخشیده است. این معبد در زمان سلطنت ساخته شده است. پادشاه رامسس دوم با مجسمه های عظیمی که او را به تصویر می کشد، خاطرنشان کرد که برخی از این مجسمه ها هنوز موجود هستند.

لازم به ذکر است که بهترین زمان برای بازدید از این معبد صبح زود است که معبد درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می کند. یا در زمان غروب آفتاب که سنگهای معبد با بازتاب نور خورشید می درخشند، و آنچه زیبایی آن را افزایش می دهد آن نورهایی است که روشن می کنند. آن را در شب نشان می دهد، و این باعث می شود که در شب خاص به نظر برسد.

دره پادشاهان

 

دره پادشاهان در تپه های ساحل غربی نیل واقع شده است و شامل شصت و سه مقبره از پادشاهان فراعنه از سلسله های هجدهم، نوزدهم و بیستم است. آرامگاه رامسس دوم بزرگترین آنها است مقبره ها ؛ این مکان دارای صد و بیست اتاق است و همه مقبره ها با نقاشی، نقاشی و متن هایی برجسته شده اند که مشهورترین اسطوره های مصر باستان را به نمایش می گذارند.

موزه لوکسور یکی از جاذبه های گردشگری لوکسور

یکی از جاذبه های مهم است که باید در لوکسور از آن بازدید کنید. موزه زیبای لوکسور یکی از بهترین موزه های مصر، که شامل مجموعه ای متمایز از آثار باستانی مصر باستان است. که بیشتر آنها متعلق به مقبره ها و معابد تبس هستند و مجسمه ای از توتمز سوم و همچنین گروهی از مومیایی های سلطنتی، که تصور می شود یکی از آنها متعلق به پادشاه رامسس اول است.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.