سفر زمینی به وان چگونه است

سفر زمینی به وان ترکیه یکی از پرطرفدارترین انواع مسافرت های خارجی می باشد. هم‌میهنان عزیزمان این شهر را برای مسافرت خود انتخاب می کنند

سفر زمینی به وان
سفر زمینی به وان

سفر زمینی به وان ترکیه یکی از پرطرفدارترین انواع مسافرت های خارجی به شمار می‌رود. از این رو سالانه تعداد قابل توجهی از هم‌میهنان عزیزمان این شهر را برای مسافرت طولانی و یا کوتاه مدت خود انتخاب می کنند. همچنین یادآور شد شهر وان به دلیل قرار گیری در نقطه جغرافیایی بسیار نزدیک به کشور ایران و شهر خوی به عنوان یکی از نزدیک ترین مقاصد گردشگری خارجی نیز محسوب می شود.

سفر زمینی به وان از تبریز

همانطور که اشاره کردیم همه ساله تعداد قابل توجهی از هم میهنان عزیزمان مسیر سفر زمینی به شهر وان ترکیه را به منظور رساندن خود به کشور ترکیه و شهر وان به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه انتخاب می کنند.
شهر تبریز به دلیل قرارگیری در نزدیکی دو گمرک اصلی کشور یعنی گمرک بازرگان و گمرک رازی به عنوان یکی از معابد اصلی جهت سفر به شهر وان ترکیه محسوب می شود. باید توجه داشت چه افرادی که قصد سفر زمینی به این شهر را دارند می توانند از دو روش یعنی استفاده از خدمات شرکت های گردشگری که به صورت تورهای زمینی اقدام به برگزاری مسافرت های بین المللی می کنند استفاده کنند و یا اینکه با خودروی شخصی خود از طریق گمرکات گوناگون خود را به شهر وان برسانند.

همچنین باید یادآور شد که شهر تبریز به عنوان یکی از بزرگترین شهر های ایران همواره شاهد برگزاری تورهای بین المللی به شهرهای گوناگون کشور ترکیه می باشد. این شهر به دلیل دارا بودن تعداد دفاتر خدمات گردشگری فعال همواره به عنوان یکی از بزرگترین شهر های برگزار کننده بهترین تورهای خارجی نیز در سطح کشور محسوب می شود.

سفر زمینی به وان از مرز رازی

بسیاری از افرادی که به عنوان باره اول اقدام به سفر به شهر وان ترکیه می کنند معمولاً از طریق مرز رازی که در نزدیکی شهر خود قرار دارد. خود را به این شهر می رسانند.

از طرفی باید یادآور شد که به صورت روزمره تعداد قابل توجهی از اتوبوس های بین المللی وجود دارند که مسافرین را از شهر خود به شهر وان ترکیه می رسانند. همچنین یادآور شد که بسیاری از دفاتر گردشگری فعال در سطح منطقه خود امکان تردد و برگزاری تور های گوناگون به این شهر را به صورت زمین نیز پدید می آورند.

از طرف دیگر اگر بخواهیم یک جمع بندی از روش های متفاوت سفر به شهر مرزی وان را مورد بررسی قرار دهیم. باید یادآور شد که استفاده از مرز رازی یکی از اصلی ترین روشهای رساندن خود به این شهر محسوب می شود.

سفر زمینی به وان
سفر زمینی به وان

نکته مهم در سفر خارجی

یکی از موارد و نکات مهم در سفر خارجی مانند سفر به شهر وان به صورت زمینی تسلط بر زبان کشور ترکیه میباشد. باید توجه داشت که مردم ترکیه به دلیل عدم توانایی در مکالمه به زبان فارسی همواره پذیرای افرادی هستند که به زبان آنها آشنا هستند و. از این رو یادآور می شود در صورتی که تسلط کافی به زبان ترکی را ندارید می توانید از خدمات شرکت های گردشگری به عنوان برگزار کنندگان تورهای بین المللی استفاده کنید. این مجموعه ها به دلیل استفاده از یک راهنمای مسلط به زبان ترکی استانبولی امکان برگزاری سفرهای راحت و کم دردسر را برای مسافرین فارسی زبان و یا دارای سایر زبان های گوناگون ایرانی نیز فراهم می آورند.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل