سفر به شهر ترابزون در ترکیه

شهر ترابزون در ترکیه بندری مهم است، زیرا یکی از شهرهایی است که بر روی بندر دریای سیاه قرار دارد. این شهر دروازه تجاری بین جنوب شرقی است.

شهر ترابزون ترکیه
شهر ترابزون ترکیه

شهر ترابزون در ترکیه بندری مهم در ترکیه است، زیرا یکی از شهرهایی است که بر روی بندر دریای سیاه، سرب و آهن قرار دارد. این شهر دروازه تجاری بین جنوب شرقی است. منطقه ای که در ایالت ایران و بین منطقه شمال شرقی که در قفقاز نمایندگی دارد و جمعیت ترابزون حدود 214949 هزار نفر است که بیشتر آنها ترک هستند و درصدهای متفاوتی از یونانی ها  وجود دارد.  این شهر یکی از شهرهای یونانی بود و تا زمانی که رومیان آن را تصرف کردند. به همین شکل باقی ماند و سپس عثمانی ها آن را در حالی که تحت حکومت سلطان بایزید دوم عثمانی بودند تصرف کردند. سپس تحت حکومت عثمانیان قرار گرفت. سليمان اعظم كه كشورهاي زيادي را فتح كرد و دوران حكومت او دوران رونق و آباداني اين شهر بود.

سفر به شهر ترابزون ترکیه

شهر ترابزون در ترکیه
شهر ترابزون در ترکیه

گردشگران شهر ترابزون در ترکیه را به دلیل طبیعت نفس گیر آن ترجیح می دهند. جنگل های سرسبز تا چشم کار می کند و وجود 12 رودخانه در آنها که گردشگران را به بازدید از آنها ترغیب می کند. از برجسته ترین مکان های گردشگری ترابزون می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دریاچه اوزونگول: این دریاچه یکی از طولانی ترین دریاچه های طبیعی ترکیه است و بسیار زیباست. چون در میان درختان جنگل قرار گرفته است.
  • قلعه ترابزون: قلعه ترابزون به منظور محافظت از کشور در برابر حملات نیروهای دشمن که از آب های دریای سیاه رخ می دهد، ایجاد شده است. این قلعه یکی از مکان های گردشگری معروف ترابزون است و به همین دلیل تعداد زیادی از گردشگران و بازدیدکنندگان را از سراسر ترکیه به دلیل معماری فوق العاده زیبا و هنرهای عثمانی به خود جذب می کند.
  • غار کاراجا: این غار در ضلع جنوبی شهر ترابزون قرار دارد و طول آن حدود 4 کیلومتر است.
  • تپه‌های بوزتپه: این منطقه تپه‌ای شامل تعدادی مناطق است که برای جلسات آرام و زیبا و رستوران‌هایی که غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند، علاوه بر مناظر زیبای مشرف به آب‌های دریای سیاه، در نظر گرفته شده است.
  • موزه آتاتورک: این موزه در محله ترک‌نشین شیشلی قرار دارد و خانه‌ای به رنگ صورتی است. خانه شخصی مصطفی آتاتورک اولین رئیس‌جمهور ترکیه است که با مادر و خواهرش در آن زندگی می‌کرد. اسناد تاریخی و نقاشی ها
  • معبد سومالا: این معبد یکی از جذاب ترین جاذبه های ترابزون برای گردشگران و بازدیدکنندگان است. چون چشم اندازی فوق العاده دارد و معماری آن مهندسی فوق العاده ای دارد و یکی از قدیمی ترین معابد است که در قرن چهاردهم میلادی در کوه سومالا ساخته شده است.
  • مسجد گلبهار خاتون: این مسجد در سال 1510 میلادی ساخته شده است. یکی از بناهای دیدنی ترابزون است و معماری زیبای عثمانی دارد.
  • ایاصوفیه : این کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای تاریخی شهر ترابزون در ترکیه است که در سال 1964 میلادی ساخته شد و سپس به موزه تبدیل شد تا اینکه در سال 2003 میلادی به سالن اصلی خصوصی در یک مسجد تبدیل شد.
  • کلیسای بیزانسی Panaghia Chrysokephalos : این کلیسای بیزانسی یکی از بناهای تاریخی شهر ترابزون است. که در قرن دوازدهم پس از میلاد ساخته شده است و در حال حاضر مسجدی است که همه ادیان از آن بازدید می کنند.
  • موزه ترابزون: این موزه که در ابتدا یک کاخ بوده است در اوایل دهه نود قرن بیستم توسط بانکداری به نام کوستاکی تفیلاکتوف ساخته شد. این کاخ به موزه ای تاریخی تبدیل شده است که در آن تعدادی جلوه های ویژه ترابزون به نمایش گذاشته شده است.
09939888830