سفر به استانبول در زمستان

برنامه سفر به استانبول در زمستان باید بدون کمترین احتمال ایجاد مشکل در طول سفر باشد و حس امنیت خاطر و لذت مسیر را پدید بیاورد.

زیباترین شهرهای جهان
زیباترین شهرهای جهان

سفر به استانبول یکی از مسافرت های پر تکرار اصناف ایرانیان می باشد که معمولاً به دلایل گوناگونی مانند مسافر تجاری یا مسافرت‌های سیاحتی انجام می پذیرد؛ از اینرو موارد گوناگونی وجود دارد که باید در هنگام سفر به استانبول در زمستان مورد توجه قرار بگیرد تا مسافر با احساس راحتی و مناسب و بدون کمترین احتمال ایجاد مشکل به مسافرت خود بپردازد و از این سفر به لذت کافی را ببرد.

نکات مهم برای سفر به استانبول در زمستان

اگر از جمله افرادی هستید که می خواهید در فصل زمستان به ترکیه سفر کنید باید به چند نکته مهم توجه ویژه‌ای را به قلبی که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی منطقه مد نظر برای مسافرت: باید توجه داشته باشید که مناطق گوناگون ترکیه مانند کشور عزیزمان ایران دارای آب و هوا های گوناگون در فصل های مختلف هستند؛ از این رو شناسایی منطقه مورد نظر برای مسافرت از اهمیت بسیار بالایی برای مسافران خارجی برخوردار بوده و همواره کسانی که قصد سفر به استانبول را دارند باید زمان و مکان مد نظر خود را در محدوده سفر خود انتخاب کنند.
    همچنین باید یادآور شد که مناطق مختلف استانبول مانند مناطق شمالی و جنوبی این شهر دارای تفاوت های دمای قابل توجهی در فصول مختلف سال بوده و شرایط جوی این شهر تقریباً مشابه مناطق شمالی کشور ایران مانند آذربایجان غربی است.
  • پیش بینی وضعیت هوا و گاهی از وضعیت جوی شهر استانبول: امروزه در جهانی زندگی می‌کنیم که با استفاده از ابزارهای بسیار ساده دم دست می توان وضعیت آب و هوایی کشور یا مقصد سفر مدنظر خود را به راحتی به دست آورد؛ از این رو توصیه می شود افرادی که قصد دارند در فصل زمستان یا سایر اوقات سال به شهر استانبول سفر کنند قبل از انجام هر گونه تدارکات سفر و خرید بلیط یا رزرو هتل نسبت به اطمینان از وضعیت جوی مساعد در این شهر اقدامات لازم را انجام داده و از اطلاعات کافی برخوردار باشند.
  • رزرو هتل و انجام امورات مربوط به سفر: افرادی که قصد سفر به استانبول را دارند معمولا انجام امورات مربوط به رزرو خود را به بعد از عزیمت به این شهر موکول می کنند؛ اما باید توجه داشت که در فصل زمستان معمولاً به دلیل نوسانات آب و هوایی شدید و همچنین احتمال بروز مشکلات مختلف جوی، گشت و گذار و پیدا کردن هتل مناسب در شهر استانبول به صورت حضوری برای بسیاری از مراجعه کنندگان به این منطقه با دشواری‌های قابل توجهی همراه می باشد.
    بنابراین توصیه می شود اگر قصد سفر به استانبول در زمستان را دارید قبل از انجام هر گونه مراجعه به این شهر نسبت به تامین هتل مد نظر خود از طریق شرکت هایی که به صورت مطمئن و رسمی در زمینه رزرو هتل فعالیت می کنند زمینه اقامت بی دردسر خود را فراهم بیاورید.

مشکلات سفر در فصل زمستان به ترکیه

سفر به استانبول در زمستان
سفر به استانبول در زمستان

همچنان که گفته شد مشکلات متعددی وجود دارد که ممکن است در هنگام سفر به ترکیه و شهر استانبول در فصل زمستان با آن‌ها مواجه شوید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنسلی پرواز: تغییر وضعیت جوی و بارش های سالانه می‌تواند سفر شما را به تعویق بیاندازد و یا موجب از دست رفتن پرواز شما شود؛ اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که از خطوط داخلی کشور ترکیه با ارائه خدمات خاصی مانند ارائه هتل پنج ستاره به مسافرانی که پرواز خود را از دست داده اند و یا جایگزینی پرواز بدون جریمه امکان انجام سفری آسانتر را برای مسافران شهر استانبول و سایر نقاط کشور ترکیه فراهم می آورند.
  • عبور و مرور در داخل شهر استانبول: اگر از جمله افرادی باشید که سفر به استانبول را در فصل زمستان تجربه کرده قطعاً با مشکلات مختلفی مانند کلی عبور و مرور در سطح شهر استانبول را مشاهده کرده اید و یا شاید مدت زمان سفر شما به همین دلیل افزایش پیدا کرده است.
    بنابراین توصیه می گردد اگر دارای روابط تجاری با شرکتهای ترک هستید و یا آنکه قصد دارید با یک فرد تجاری در ترکیه ملاقات کنید، زمان ملاقات خود را در ساعت مناسبی از روز تنظیم کرده و از از رسیدن خود به قرار اطمینان کافی را حاصل کنید.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل