لباس مناسب برای استانبول

در حالی که همه منتظر تعطیلات خود هستند، وقتی تصمیم می گیریم لباس مناسب برای استانبول را در کیف خود بگذاریم، احساس ترس به وجود می آید.

هزینه سفر به استانبول هوایی
هزینه سفر به استانبول هوایی

در حالی که همه منتظر تعطیلات خود هستند، وقتی تصمیم می گیریم لباس مناسب برای استانبول را در کیف خود بگذاریم، احساس ترس به وجود می آید. بنابراین، ما یک لیست بسته بندی آسان برای ترکیه گردآوری کرده ایم که لباس محلی، آب و هوا و آب و هوا را در نظر می گیرد و از ظرفیت های چمدان حداکثر استفاده را می کند. اما ابتدا بیایید به سوالات متداول پاسخ دهیم.

آیا می توانم در ترکیه بیکینی بپوشم؟

هر تابستان زنان با لباس بیکینی در سواحل ترکیه صف می کشند. آنها در کنار زنان با لباس شنای کامل اسلامی شنا می کنند. با این حال، با پوشیدن پوشش، دور از ساحل یا استخر مراقب و مؤدب باشید.

آیا می توانم در ترکیه شلوار لی بپوشم؟

در ادامه پاسخ به لباس مناسب برای استانبول باید بگوییم شلوارهای ساق برای پوشیدن در ترکیه شیک و کاربردی هستند. پنبه سبک وزن برای تابستان عالی است و با دمپایی در تابستان یا چکمه در زمستان ست می شود. مطابق با روند مد بین‌المللی، بیشتر خانم‌ها شلوارهای ساق بلند را با بلوزهای تونیک یا پیراهن‌هایی تا ران می‌پوشند.

آیا باید یک سویشرت یا ژاکت بپوشم؟

این بستگی به زمانی دارد که قصد بازدید از آن را دارید و به کجا می روید. از اواخر سپتامبر تا اوایل اردیبهشت، عصرها خنک است. با این حال، در ارتفاعات بالاتر مانند فلات Ayder در ماه ژوئن یا ژوئیه، لباس گرم برای عصر مورد نیاز است. برای دانستن لباس مناسب برای استانبول باید گفت: سردترین ماه‌های ترکیه از دسامبر تا مارس است و برخی از مکان‌ها مانند کاپادوکیه و استانبول بارش برف را تجربه می‌کنند، بنابراین لباس‌های گرم شامل روسری و دستکش برای روز و عصر بپوشید.

هنگام بازدید از مساجد چه می پوشید؟

لباس مناسب برای استانبول
لباس مناسب برای استانبول

برخی از مساجد مانند سلطان احمد در استانبول از جاذبه های گردشگری برتر هستند و به دلیل احترام، قوانین لباس را رعایت می کنند. مردان باید شلوار و پیراهنی بپوشند که روی بازوها را بپوشاند. زنان باید لباسی بپوشند که پاها، دکلته، سینه و بازوهای آنها را بپوشاند. همچنین یک روسری نازک بپوشید تا موهایتان را بپوشاند.

لوازم بهداشتی و مراقبت شخصی

روزهای گرم و گاهی اوقات غروب های چسبنده به معنای تغییر در روال مراقبت از خود است. دئودورانت های مورد نیاز، خمیر دندان، مسواک، برس، شانه، کرم های حالت دهنده و ضد آفتاب را بسته بندی کنید، اما آب و هوا و غلظت بالای کلسیم در آب ترکیه، پوست را خشک می کند، بنابراین مرطوب کننده ها را نیز بسته بندی کنید.

اگر هر روز داخل و خارج از استخر یا دریا هستید، تهویه مطبوع یک نجات دهنده است. برای رفع گره مو مفید است و همچنین از خشک شدن موها جلوگیری می کند. خانم‌هایی که در طول تابستان به آن‌ها می‌روند باید فونداسیون خود را به یک نسخه سبک وزن مناسب برای گرمای شدید تغییر دهند. در حالی که مردان باید همیشه برای اصلاح سنتی و اصلاح صورت به آرایشگر ترک مراجعه کنند. ما به شما قول می دهیم که یک سورپرایز دلپذیر در انتظار شما باشد.

5 نکته کاربردی برای لباس مناسب برای استانبول

  • برای صرفه جویی در اضافه وزن، بسیاری از هتل ها خدمات خشکشویی را ارائه می دهند. برخی از مسافران مواد شوینده می خرند و چیزهایی مانند لباس های زیر را در سینک آبکشی می کنند.
  • در طول تابستان از پوشیدن لباس های تیره خودداری کنید، زیرا رنگ ها گرما را جذب می کنند.
  • لباس‌های نخی و کتانی سبک وزن هستند و برای حفظ سرما عالی هستند، اگرچه لباس دوم مستعد چروک شدن است.
  • اگر در تابستان به سفر می‌روید، جین را فراموش کنید. برای آب و هوای گرم خیلی سنگین است.
  • برای صرفه جویی در فضای اضافی در چمدان، رول ها را تا نکنید.

موارد بیشتری 

  • لباس زیر شامل شلوار، سوتین، جوراب.
  • لباس شنا شامل لباس، حوله، پوشش زنانه و کیف ساحلی
  • کفش های تابستانی شامل دمپایی و صندل یا کفش زمستانی و کفش شب.
  • لباس های روزانه شامل تی شرت، تاپ، شلوار، شورت و دامن
  • لباس شب
  • کلاه تابستانی
  • کتاب، مجلات یا بازی های سفر برای آن لحظاتی که کاری برای انجام دادن وجود ندارد.
  • دو شاخه برای ابزار برقی
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.