سفر به کاپادوکیه ترکیه در فصل زمستان

سفر به کاپادوکیه ترکیه : شهری که منعکس کننده آنچه در داستان ها و رمان ها گفته می شود با ماهیت جغرافیایی و ویژگی خاص

مکان های دیدنی کاپادوکیه
مکان های دیدنی کاپادوکیه

سفر به کاپادوکیه ترکیه : شهری که منعکس کننده آنچه در داستان ها و رمان ها گفته می شود با ماهیت جغرافیایی و ویژگی ساخت اسطوره ای خود با آنچه که توسط عوامل مجسمه سازی و فرسایش بر روی صخره های کوه در طول اعصار ایجاد شده است. در آنچه به عنوان دودکش های جن  شناخته می شود، منعکس می شود. خانه‌های اجنه که برای ایجاد رستوران‌ها و هتل‌ها در آن‌ها مورد استفاده و اقتباس قرار می‌گرفتند تا گردشگران بتوانند اقامتگاه‌ها و تجارب زندگی را در مکان‌های غیرمتعارف تجربه کنند.درباره کاپادوکیه که زیبایی و شکوه و زیبایی فضای افسانه ای اش جز در فصل زمستان که این شهر نامتعارف سفید پوش می شود و در طلوع و غروب خورشید بادکنک های رنگارنگ در آسمان آن می درخشند کامل نیست.

بیایید با سفر به کاپادوکیه ترکیه در فصل زمستان و گردشگری ممتاز آن در فصل زمستان آشنا شویم

سفر به کاپادوکیه ترکیه در فصل زمستان
سفر به کاپادوکیه ترکیه در فصل زمستان

آب و هوای کاپادوکیه در زمستان چگونه است؟

شهر کاپادوکیه در نزدیکی مرکز منطقه آناتولی مرکزی در استان نوشهر ترکیه واقع شده است و آب و هوای این منطقه در فصل زمستان با آب و هوای سرد و خشک حاکم است و بارش برف و باران به طور متناوب در آن مناطق می بارد.

چه چیزی ترکیه کاپادوکیه را در زمستان متمایز می کند؟

در فصل زمستان، منطقه کاپادوکیه با رنگ سفید آن در نتیجه بارش برف و تجمع آن بر روی صخره های کوهستانی یا آنچه به عنوان دودکش های پری شناخته می شود، علاوه بر خروج بالن های رنگارنگ مشخص می شود.

این منطقه همچنین با طبیعت جذاب خود که با فضای افسانه ای فراوان، روح ماجراجویی و کشف، علاوه بر مکان های دیدنی و تاریخی و طبیعی که کنجکاوی را برمی انگیزد، رونق می گیرد.

مکان های دیدنی کاپادوکیه
مکان های دیدنی کاپادوکیه

زیباترین مکان های دیدنی کاپادوکیه در زمستان

شهر کاپادوکیه با جاذبه‌های گردشگری شکوفا می‌شود که ارزش بازدید را دارند و این جاذبه‌ها بین مکان‌های طبیعی و تاریخی مرتبط با تأثیرات تمدن‌های مختلف که در شهر از بیزانس گرفته تا کاپادوکیان، عثمانی‌ها و دیگران موفق بوده‌اند، متفاوت است. مهم ترین این مکان ها:

قلعه اوچیسار در سفر به کاپادوکیه ترکیه

این مکان در بلندترین قله در شهر کاپادوکیه قرار دارد و منظره ای پانوراما از تمام نقاط شهر را ارائه می دهد. این مکان تاریخی است که در آن خرابه های بیزانسی یافت می شود که در کلیساهای سنگی تراشیده شده و اتاق های قلعه نشان داده شده است. همچنین در صخره های کوه ایرجیس حک شده است.

دودکش اورک

صخره‌هایی که در اثر عوامل مجسمه‌سازی و فرسایش در طول اعصار به اشکال عجیبی به وجود آمده‌اند و دودکش‌های جن یا اجنه در منطقه گورمه که کاملاً شهری تاریخی و باستان‌شناسی محسوب می‌شود، با کلیساها و خانه‌های تاریخی کنده‌شده در صخره‌ها پراکنده شده است. 

موزه فضای باز زلفی

این دره ای است که شامل یک دهکده باستان شناسی تاریخی کاملا متروک است و با معماری خود که در منطقه گسترش یافته در منطقه که نمایانگر ساخت و سازهای کنده شده در صخره های کوه است، شاهد تمدن کاپادوکیه است و منطقه با کلیساها، معابد، خانه ها و غیره شکوفا شده است. 

شهر درنکویو

یک شهر زیرزمینی تاریخی و نشان دهنده تمدن ساکنان باستانی منطقه است که در آن شهر به طرز شگفت انگیزی بزرگ و عجیب در زمین ایجاد کردند به نظر می رسد مکان های زیادی در این شهر وجود دارد که هنوز کشف نشده است.

دره اهلارا

یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق طبیعی کاپادوکیه و ناشی از رودخانه ای است که هزاران سال پیش در این منطقه جاری بوده و عمق دره به 100 متر می رسد و طبیعت خاص خود را متمایز می کند. توسط انواع کمیاب گیاهان، گیاهان و درختانی که فقط در آن مناطق رشد می کنند.

زیباترین فعالیت های سفر به کاپادوکیه ترکیه

  • تور بالن رنگارنگ، جایی که گردشگرانی که از کاپادوکیه بازدید می کنند می توانند از تورهای بالن لذت ببرند که منظره هوایی فوق العاده ای را برای مشاهده کامل جزئیات شهر کاپادوکیه از بالا فراهم می کند.
  • ماجراجویی های صحرایی و گشت و گذار در مکان های طبیعی و کوهستانی از طریق تورهای اسب یا چهار دوچرخه سواری.
  • با بازدید از رستوران ها، کافه ها و مغازه های پراکنده در شهر کاپادوکیه، از غذاها و غذاهای سنتی ترکی مردم آن منطقه لذت ببرید و با فرهنگ، آداب و سنن آنها آشنا شوید.
  • تورهایی برای آشنایی با مکان های تاریخی و کشف جاذبه های طبیعی هیجان انگیزی که کاپادوکیه به آن مشهور است

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.