مهم ترین فعالیت های گردشگری آنتالیا

فعالیت های گردشگری آنتالیا : مکان های توریستی زیادی وجود دارد که گردشگران با هدف هیجان و لذت و یا ترشح آدرنالین از آنها بازدید می کنند

فعالیت های گردشگری آنتالیا
فعالیت های گردشگری آنتالیا

فعالیت های گردشگری آنتالیا : مکان های توریستی زیادی در آنتالیا وجود دارد که ارزش دیدن را دارند و گردشگران با هدف هیجان و لذت و یا حتی با هدف ماجراجویی که ترشح آدرنالین برای احساس شادی بی حد و حصر از آنها بازدید می کنند. طیف وسیعی از مهم ترین و معروف ترین ها را کشف کنید.

1. موج سواری در آنتالیا

گردشگران زیادی برای رفع عطش لذت موج‌ سواری و اسکی روی آب به شهر آنتالیا می‌ روند. علی‌رغم نبود امواج بلند در خور رقابت بین‌المللی موج‌ سواری، می‌ تواند موج‌های آسان را برای موج‌سواران به‌ویژه هنگام تمرین بسیار سرگرم‌کننده کند. 

امواج دریای سفید در سواحل جنوبی ترکیه که معمولا بین هفت تا دوازده ثانیه طول می کشد و به ارتفاع حدود سه متر می رسد، برای موج سواری در سطح متوسط ​​ایده آل است.

برای اینکه به تنهایی سرگرم شوند، مدارس موج سواری زیادی در امتداد سواحل آنتالیا ایجاد شده اند. که به گردشگران اجازه می دهند توانایی های خود را بهبود بخشند و در صورت نیاز تجهیزات لازم را اجاره کنند.

فعالیت های گردشگری آنتالیا
فعالیت های گردشگری آنتالیا

2. کوهنوردی از فعالیت های گردشگری آنتالیا

قله Kızlar Sivrsi در آنتالیا علاقه مندان به کوهنوردی را به خود جذب می کند، زیرا شامل بلندترین قله در منطقه غرب مدیترانه است که حدود 3 هزار و 70 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

بخشی از رشته کوهی است که پنج ماه از سال پوشیده از برف است و به همین دلیل است که بسیاری به دلیل سهولت کوهنوردی به ویژه در فصل زمستان آن را ترجیح می دهند.

KizlarSivrisi کوهنوردی در آنتالیا
KizlarSivrisi کوهنوردی در آنتالیا

 

3. رفتینگ در آنتالیا

تور رفتینگ در آنتالیا یکی از مهم ترین ماجراجویی هایی است که به شما توصیه می کنیم آن را از دست ندهید.

گردشگران اغلب برای فراهم کردن شرایط مناسب به دره کوپرولو که در حدود 90 کیلومتری آنتالیا است می روند.

4. زیپ لاین و تله کابین در آنتالیا

اگر به شهر آنتالیا رسیدید، فرصت را از دست ندهید و سوار تله کابین الیمپوس شوید که شما را به سفری شگفت انگیز به پارک ملی ساحلی Beydağları می برد که در بالای کوه Tahtalı کوه های توروس غربی، در ارتفاع 2365 متری از سطح دریا که بلندترین قله است واقع شده است.

کوه تهتالی (همچنین به عنوان کوه المپ شناخته می شود) رو به دریای مدیترانه، در نزدیک ترین نقطه آن به ساحل است.

همچنین می توانید اسکی روی زیپ لاین یا ماجراجویی سر خوردن رایگان روی طناب را امتحان کنید که یک ماجراجویی سرشار از هیجان و مفرح است که در بسیاری از مناطق توریستی موجود است و گاهی ممکن است از سرسره های متعدد تشکیل شود.

5. سافاری در آنتالیا

در مورد سافاری در جنگل‌ های آنتالیا، داستانی منحصر به‌ فرد از سرگرمی و ماجراجویی دارد، زمانی که می‌ توانید با استفاده از ماشین‌ های قدرتمند کوهستانی، از کنار آبشارهایی که از کوه‌ها پایین می‌آیند. جاده ناهموار منتهی به کوه‌های توروس، جاده کوهستانی را طی کنید. ممکن است فرصتی برای دیدن حیوانات وحشی داشته باشید و از روستاهای مرتفع زیادی عبور کنید.

6. غواصی از فعالیت های گردشگری آنتالیا

گردشگران در امتداد فعالیت های گردشگری آنتالیا برای تجربه ماجراجویی غواصی در دریا می توانند به کمر واقع در شهر آنتالیا بروند.

که به دلیل داشتن آب های گرم و شفاف یکی از مناسب ترین مناطق برای غواصی در آنتالیا محسوب می شود.

7. بازی های آبی در آنتالیا

برای سرگرمی و گذراندن بهترین اوقات با فرزندانتان در تفریحگاه های آبی غنی از بازی ها، گزینه های زیادی پیش روی شماست تا مجموعه ای از گزینه های سرگرم کننده را در خود جای دهید که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

  • دلفین آکوالند آنتالیا
  • بازی های آبی پارک کمر دولوسو
  • پارک دلفین کمر
  • سرزمین افسانه ها در آنتالیا

 

8. مکان های مرموز در فعالیت های گردشگری آنتالیا

مکان های شگفت انگیز و مرموز زیادی در آنتالیا وجود دارد که ارزش بازدید و گردشگری را دارد که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

از غار Altınbeşik در آنتالیا دیدن کنید

در منطقه ابرادی در ایالت آنتالیا می‌ توانید یکی از جذاب‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری آلتین‌بشک، یعنی غار گلدن نیتیو را بیابید.

این غار در منطقه ای در حدود 16 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد و در زمره بزرگترین غارهای جهان قرار دارد و همچنین دارای بزرگترین دریاچه زیرزمینی ترکیه به طول 2500 متر است.

غار از سه لایه تشکیل شده است: لایه زیرین از ورودی شروع می شود به طول 200 متر و زیر سطح آب قرار دارد و لایه میانی و بالایی خشک است.

برای فعالیت های گردشگری آنتالیا با هدف قایق سواری به غار می روند که در آنجا می توانید با قایق های کوچکی که حس وصف ناپذیری از عظمت صحنه را به شما القا می کند با امکان دیدن صخره های غنی و گیاهان اطراف وارد غار شوید. این غار علاوه بر استالاگمیت ها و استالاگمیت هایی که در طی صدها سال تشکیل شده است .

از دره های آبی باریک بین کوه های آنتالیا دیدن کنید

و از همه مهمتر:

● دره سنگی

یا آنچه در آنجا به نام کاپادوکیه مینیاتوری معروف است، به دلیل شباهت بین صخره های دره و صخره های شهر کاپادوکیه که در طول اعصار توسط عوامل فرسایش و بادها در طول سال ها تراشیده شده اند و می توانید از صحنه های بی نظیری از یک صحنه فوق العاده لذت ببرید. سایتی که ابرها را لمس می کند.

و همه اینها در وسط یک جنگل شگفت انگیز که صحنه ای استثنایی را روی یک شاهکار طبیعی پوشیده از درختان سرو، کاج و سرو، دامنه های زیبا و رودخانه کوه Kobroci می سازد. ممکن است در مسیر خود با آهو یا حیوانات وحشی دیگری روبرو شوید. .

● دره سبز

دره ای است که شامل مجموعه ای از دریاچه های به هم پیوسته و پیچ های کوهستانی شگفت انگیز در پشت یکی از سدهای عظیم آبی است که در پشت آن حجم عظیمی از آب جمع می شود که مخزن آب بسیار مهمی را تشکیل می دهد و اینجا می توانید زیباترین اوقات را در طبیعتی بی نظیر سپری کنید.

● دره کوپرولو

دره کوپرولو کانیون در شهر ماناوگات واقع شده است و یکی از غنی ترین و زیباترین مناطق توریستی شهر آنتالیا برای فعالیت های گردشگری آنتالیا به شمار می رود، زیرا به خاطر زیبایی طبیعت و خرابه های تاریخی رومی که مهم ترین آنهاست، شهرت دارد. پل رومی باستان است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

این دره همچنین مورد بازدید بسیاری از علاقه مندان به کمپینگ و ورزش های آبی به خصوص در فصل تابستان و گردشگری است.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.