معرفی کشور اسلواکی شامل اهمیت جغرافیایی و شرایط سکونت

معرفی کشور اسلواکی: اسلواکی در قاره اروپا واقع شده است و به خاطر ویژگی های خاص خود مقصد گردشگری بسیاری از مسافران است.

معرفی کشور اسلواکی
معرفی کشور اسلواکی

معرفی کشور اسلواکی: اسلواکی در قاره اروپا واقع شده است و کشوری محصور در خشکی است که با لهستان در شمال، اوکراین در شرق، مجارستان در جنوب، اتریش در جنوب غربی و جمهوری چک از غرب هم مرز است .اسلواکی از این رو مقصد گردشگری بسیاری از مسافران است.

اهمیت موقعیت اسلواکی

اسلواکی جایگاه مهم و برجسته ای در قاره اروپا دارد، جایی که بین گروهی از مهم ترین کشورهای اروپایی مانند اتریش و لهستان قرار گرفته است و به لطف موقعیت خود، این کشور از مناظر طبیعی خیره کننده، از کوه های مرتفع برخوردار است. واقع در منتهی الیه شمال، به دشت های سرسبزی که قسمت جنوبی آن را اشغال کرده است، اما ویژگی طبیعت آن تنها چیزی نیست که گردشگران را به خود جذب می کند.

در معرفی کشور اسلواکی باید گفت: این کشور تاریخ طولانی دارد که سالانه هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند. گردشگران برای دیدن قلعه های تاریخی معروف و مناظر خیره کننده به براتیسلاوا پایتخت می آیند. علاوه بر این اسلواکی یکی از بهترین کشورهای درمانی است که دارای 1300 چشمه آب معدنی است. در سراسر کشور و بازدیدکنندگان از آن برای درمان و سرگرمی استفاده می کنند.

دهکده ولکولینک در اسلواکی تأسیس شد و از سال 1993 توسط یونسکو به عنوان مرکز میراث جهانی طبقه بندی شد، به لطف ساختارهای معماری به خوبی حفظ شده آن، که در حال حاضر یکی از 10 روستای اسلواکی طبقه بندی شده به عنوان ذخیره گاه معماری محبوب، با خانه های چوبی سنتی خود نقاشی شده است. در رنگ‌ های شاد، فضای داخلی آن‌ ها برای دهه‌ها دست نخورده بوده است. گفته می‌ شود که برخی از این خانه‌ ها برای بازدید و کاوش برای عموم باز است.

معرفی جغرافیای کشور اسلواکی

معرفی کشور اسلواکی
معرفی کشور اسلواکی

اسلواکی در وسط قاره اروپا واقع شده است و قابل ذکر است که بیشتر این کشور در شمال کوهستانی و در وسط پست است، در حالی که کوهپایه ها بر قسمت غربی کشور مسلط هستند، در حالی که حوضه رودخانه دانوب را اشغال می کند. منطقه جنوبی آن Gerlachowski که 2655 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

اسلواکی به خاطر تعدادی دره وسیع و زیبا که توسط رودخانه های Hrun، Nitra و Vah تشکیل شده است، معروف است، جایی که دومی طولانی ترین رودخانه اسلواکی با طول 390 کیلومتر است و در سمت شرقی اسلواکی جنگل های Carpathian و کوه ها و دشت بودونایسکا در قسمت جنوبی در امتداد رود دانوب وجود دارد.

در ادامه معرفی کشور اسلواکی باید یاد آور شد: این کشور به خاطر گیاهان منحصر به فردش معروف است. اسلواکی نیز مانند گیاهان کاج کوهستانی و گیاهان آلپ به دلیل تنوع جانوری در قلمرو خود مشهور است که بیشتر آنها در مناطق جنگلی کوهستانی زندگی می کنند.

آب و هوای اسلواکی

آب و هوای اسلواکی به عنوان آب و هوای قاره ای اروپا طبقه بندی می شود که با تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد مشخص می شود، زیرا سردترین ماه سال ژانویه است، زمانی که دما در طول روز معمولاً به صفر می رسد، اما زمان هایی وجود دارد که ممکن است دما خیلی کمتر از صفر باشد، جایی که برف می بارد.

دمای روز در تابستان بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است و جولای گرم ترین ماه سال با میانگین دمای 22 درجه سانتیگراد است و بهترین زمان برای آب و هوا در اسلواکی بین ماه می تا سپتامبر است که روز. در طول شب گرم با کمی سرد است.

این شرایط آب و هوایی در این کشور به دلیل مناطق کوهستانی متنوع آن است و گزارش شده است که میزان بارندگی سالانه در آنجا از 570 میلی متر در دشت های دانوب تا 1100 میلی متر در دره های کوهستانی متغیر است.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.