شهرت کشور فرانسه در زمینه های مختلف گردشگری و فرهنگی

شهرت کشور فرانسه در زمینه های مختلف همه ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این کشور جذب نموده و گردشگری را با رشد همراه ساخته است.

شهرت کشور فرانسه
شهرت کشور فرانسه

شهرت کشور فرانسه در زمینه های مختلف همه ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این کشور جذب نموده و صنعت گردشگری این کشور را با رشد چشمگیری همراه ساخته است. فرانسه یا همانطور که به طور رسمی توسط جمهوری فرانسه شناخته می شود، یک کشور اروپایی است که در قسمت غربی قاره، مشرف به دریای مدیترانه و خلیج بیسکای قرار دارد و با هشت کشور مرز زمینی دارد. فرانسه جایگاه برجسته ای در بین کشورهای جهان دارد، زیرا به عنوان بهترین مقصد گردشگری در جهان طبقه بندی می شود، زیرا دارای 37 سایت میراث جهانی یونسکو است.

از آغاز قرن هفدهم پس از میلاد، فرانسه شروع به ساختن خود به عنوان یک قدرت بزرگ کرد و با کمک شرکت هند شرقی فرانسه که توسط وزیر ژان بنیست کولبر تأسیس شد، به امپراتوری تبدیل شد که فراتر از دریاها گسترش یافت. از جمله کشورهایی که تحت کنترل فرانسه قرار گرفتند ، کانادا ، لوئیزیانا و برخی از جزایر شرقی هند، علاوه بر بسیاری از کشورهای آفریقایی مانند سومالی و ماداگاسکار، و بسیاری از کشورهای عربی از جمله الجزایر، مراکش و تونس تحت استعمار فرانسه قرار گرفتند.

فرانسه امروزه یکی از توسعه‌ یافته‌ ترین و قدرتمند ترین کشورها از نظر اقتصادی است و جمعیت آن از استاندارد زندگی بالایی برخوردار است و در میان بخش‌های اقتصادی این کشور و سهم آن در تولید ناخالص داخلی: بخش مالی و بانکی که یک سوم از تولید ناخالص داخلی، بخش صنعتی که یک چهارم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و بخش کشاورزی که حدود 3 درصد سهم دارد.

معروف ترین مکان های دیدنی فرانسه

شهرت کشور فرانسه
شهرت کشور فرانسه

فرانسه شامل بسیاری از نقاط دیدنی متمایز، معروف و شناخته شده در سطح جهانی است که شهرت کشور فرانسه را افزایش میدهد و سالانه فرانسه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

  • برج ایفل : برج ایفل یکی از مشهورترین بناهای دیدنی فرانسه است. ساخت این ساختمان بزرگ و متمایز در سال 1889 میلادی توسط مهندس گوستاو ایفل به پایان رسید و در زمان ساخت آن بلندترین برج جهان بود و قرار بود این ساختمان تنها 20 سال باقی بماند، اما هنوز هم باقی مانده است. ایستاده تا به امروز و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند تا از آن دیدن کنند و عکس های زیادی بگیرند و از تماشای آن لذت ببرند. [4]
  • موزه لوور : این موزه مشهورترین موزه جهان است و موجب شهرت کشور فرانسه شده است؛ این مجموعه علاوه بر مصنوعات، آثار هنری و مجسمه های بسیاری را در خود جای داده است. این موزه همچنین دارای مجموعه هایی از هنرهای تزئینی، هنر اسلامی، سفال، بافندگی، جواهرات، مبلمان و موزاییک است. موزه در ابتدا یک کاخ سلطنتی بود و در سال 1793 میلادی به موزه تبدیل شد. [5]
  • کاخ ورسای: این کاخ یک مکان دیدنی ملی و یک مکان توریستی است که ارزش بازدید دارد. قدمت این کاخ به قرن هفدهم پس از میلاد بر می گردد و محل اقامت پادشاه بوده است. در قرن نوزدهم پس از میلاد، کاخ به موزه تبدیل شد. امروزه این کاخ دارای مجموعه عظیمی از مبلمان، آثار هنری، عتیقه جات و باغ های مختلف است.
  • دیزنی لند پاریس: نسخه اروپایی دیزنی لند معروف آمریکایی است، این شهر بزرگترین شهربازی اروپا در حال حاضر و جذاب ترین شهربازی در جهان برای گردشگران است. دیزنی لند در سال 1987 پس از امضای قرارداد مشارکت با دولت فرانسه، فعالیت خود را در پاریس آغاز کرد . [7] در سال 2016، درآمد دیزنی لند به 1278 میلیون یورو (1354.87 میلیون دلار) رسید.
  • کورس جزیره ای در غرب دریای مدیترانه ، شمال ساردینیا، 160 کیلومتری جنوب شرقی نیس، فرانسه است. [9] این جزیره با مناظر طبیعی زیبایش، جایی که رودخانه گولو در جزیره جریان دارد، مشخص می شود. این جزیره همچنین دارای اهمیت تاریخی است. جایی که سرزمینش بسیاری از نبردهای معروف تاریخی را در بر گرفت و انقلاب ها از آن به راه افتادند. [10]

معروف ترین شخصیت های عامل شهرت کشور فرانسه

در طول سال‌ ها، فرانسه شخصیت‌ های مهم بسیاری را معرفی کرده است که با رویدادهای مختلف در ذهن بسیاری از ما همراه بوده است، زیرا غنی‌ سازی‌ های زیادی در زمینه‌ های مختلف علمی، تاریخی، هنری و سیاسی ارائه کرده و ادامه می‌ دهد. سرشناس ترین و مشهورترین شخصیت های فرانسوی که موجب شهرت کشور فرانسه هستند، عبارتند از:

  • ناپلئون بناپارت (1769-1821): از رهبران نظامی و اولین امپراتور فرانسه بود و یکی از مشهورترین رهبران فرانسه است. از برجسته ترین دستاوردهای او می توان به سازماندهی مجدد صفوف ارتش و بازسازی آموزش و پرورش اشاره کرد. [11]
  • ماری کوری (1867-1934): او یکی از مشهورترین زنان در طول تاریخ است که در رشته های شیمی و فیزیک وارد شده است. از معروف ترین دستاوردهای او می توان به کشف پولونیوم و عنصر رادیوم و توسعه اشعه ایکس اشاره کرد. کوری اولین زنی است که برنده جایزه نوبل شده است و تنها زنی است که این جایزه را در دو رشته شیمی و فیزیک دریافت کرده است. [12]
  • کوکو شنل (1883-1971): او صاحب برند معروف Chanel است، شانل کار خود را در سال 1910 با افتتاح خانه مد خود آغاز کرد و در دهه بیست قرن گذشته اولین عطر خود را روانه بازار کرد، سپس به خاطر به لباس مشکی و کت و شلوار شانل به سطح شهرت بالاتری در کشور فرانسه و سراسر جهان دست یافت. [13]
  • ماری آنتوانت (1755-1793): یک ملکه مشهور فرانسوی است که در سن 19 سالگی ملکه شد. آنتوانت به دلیل ضرب المثل معروفش “بگذارید کیک بخورند” دلیل انقلاب فرانسه بود که سلطنت را در سال 1792 سرنگون کرد.
  • ساموئل دو شامپلن (سال مرگ 1635): سیاح و کاشف مشهور فرانسوی و یکی از مسافرانی بود که در قرن هفدهم پس از میلاد به گسترش امپراتوری فرانسه کمک کرد. از مهم‌ ترین کمک‌ های او می‌ توان به تأسیس استان نیوفرانس، و شهر کبک ، مرکز استان کبک کانادا اشاره کرد. [15]
  • ولتر (1778-1694): نویسنده، مورخ و فیلسوف مشهور فرانسوی و از برجسته ترین نویسندگان عصر روشنگری است و از مشهورترین  نوشته های او رمان طنز «کاندید» است. [16]
  • ماری توسو (1761-1850): نام معروفی است که در پس موزه مومی مادام توسو قرار دارد. [17]
  • زین الدین زیدان (1972-): او یک فوتبالیست مشهور است و تیم ملی فرانسه را برای قهرمانی در جام جهانی در سال 1998 میلادی هدایت کرد و سه بار جایزه بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد و موجب شهرت کشور فرانسه . [18]
  • لویی ویتون (1821-1892): طراح برند برجسته مد، عطر و لوازم آرایشی، ویتون طراح لباس شخصی همسر پادشاه ناپلئون بود که به او فرصت داد تا با بهترین و مجلل ترین مواد و طرح ها کار کند. و نام او امروزه نشان دهنده یکی از بهترین برند های جهان است.
  • ژان پل سارتر (1905-1980): نویسنده، منتقد، فیلسوف، فعال سیاسی و نویسنده طنز پرداز بود.

شهرت کشور فرانسه از لحاظ غذا های محلی

فرانسه به خاطر غذاهای لذیذش که با دقت فوق العاده درست می‌شود و غذاهای شگفت‌ انگیزش از ویژگی‌ های آن است و به خاطر شیرینی‌ هایش که اکنون به تمام نقاط دنیا رسیده است، معروف است و از معروف‌ترین غذاهای فرانسوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باگت : نان دراز و نازکی است که طول آن بین 3 تا 4 سانتی متر است و ممکن است به یک متر برسد. [21]
  • کرپ (به فرانسوی: Crêpe): یکی از شیرینی های بسیار معروف دنیاست، خمیر نازکی است که قهوه ای می شود و سپس انواع شکلات به آن اضافه می شود.
  • کرم بروله (به فرانسوی: Crème brûlée): دسر معروفی است که حاوی تخم مرغ و تافی پخته شده است. برای اولین بار در سال 1691 پس از میلاد در فرانسه ظاهر شد .
  • اکلر (به فرانسوی: Éclair): دسری است پخته شده شبیه انگشت که با شکلات پوشانده شده است و اولین بار در قرن نوزدهم میلادی در فرانسه ساخته شد.
  • موس (به فرانسوی: Mousse): دسری است به شکل کف شکلاتی و ریشه آن در فرانسه به قرن هجدهم پس از میلاد می رسد.

 

09939888830