سفر زمینی به ترکیه از مسیر های مختلف مانند خودروی شخصی و قطار

سفر زمینی به ترکیه از طریق خودروی شخصی و قطار صورت می پذیرد؛ مسافرانی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند معمولاً می توانند با انتخاب یکی از مسیرها خود را به ترکیه برسانند

سفر زمینی به ترکیه
سفر زمینی به ترکیه

سفر زمینی به ترکیه از طریق خودروی شخصی و قطار صورت می پذیرد؛ مسافرانی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند معمولاً می توانند با انتخاب یکی از مسیرهای زمینه خود را به خاک کشور ترکیه برساند. البته بسیاری از مسافران وابسته به میزان پولی که قصد دارند جهت سفر خود هزینه کنند، نوع سفر را بر می گزینند و هر یک از این مسافرتها می تواند ویژگی های خاص خود را داشته باشد.

سفر زمینی به ترکیه با ماشین شخصی

 

بسیاری از افراد برای انجام مسافرت خود به کشور ترکیه از ماشین شخصی خود استفاده می‌ کنند و همین واسطه می‌ توان گفت نفر زمینی به ترکیه از طریق ماشین شخصی یکی از روش‌ های مرسوم در میان مسافران محسوب می گردد.

هنگام سفر با ماشین شخصی به ترکیه بسیاری از راحتی های مد نظر مسافران فراهم می شود. از جمله اینکه آنها می توانند در هر زمان در قسمت خاصی از این کشور توقف کنند. همچنین از دیدگاه بسیاری از افراد هزینه سفر با ماشین شخصی بسیار پایین تر از سایر روش های مسافرت به ترکیه می باشد.

مرز بازرگان و رازی دو مرز رایج جهت انجام سفر زمینی به ترکیه می باشد.

معایب سفر به ترکیه با ماشین شخصی به ترکیه

  • دستگیری راننده هنگام سفر
  • تحمیل هزینه سوخت به مسافران
  • امکان عدم امنیت در مسیر
  • وجود مشکلاتی مانند پنجره خودرو و از کار افتادن آن
  • نیاز به جای پارک مناسب برای خودرو
  • نیاز به مسیر یابی به صورت مداوم

فواید سفر با ماشین شخصی به ترکیه

  • هزینه کمتر نسبت به سایر روشهای مسافرتی
  • آسودگی خیال از بابت جا ماندن و به موقع رسیدن
  • عدم وجود استرس از بابت طول سفر
  • بازدید از تمام نقاط مختلف کشور ترکیه
  • همسفر شدن با سایر افرادی که با خودروی شخصی خود اقدام به سفر می کند
سفر زمینی به ترکیه
سفر زمینی به ترکیه

سفر زمینی در کرونا به ترکیه

کشور ترکیه در زمان بروز بیماری کرونا از بازگشایی مرزهای خود بر روی مسافران به صورت مرز زمینی خودداری کرده است. از این رو بسیاری از مسافران به صورت زمینی به ترکیه را داشته اند با مشکل تردد در مرزها مواجه شدند.
البته دولت ترکیه چندین بار قصد بازگشایی مرز را به جهت ورود مسافران مختلف داشته است که هر بار به دلایل مختلف لغو شده است. گفتنی است اردوغان به عنوان عالی ترین رتبه دولتی این کشور دستور بازگشایی این مرزها را در هفدهمین ماه می 2021 صادر کرده است و انتظار می‌رود به زودی انجام بپذیرد.

نکته دیگری که در موضوع سفر زمینی به ترکیه در زمان بروز بیماری کرونا حائز اهمیت است میزان شیوع این بیماری در کشور ترکیه می باشد.
باید توجه داشت که برای در امان ماندن از این بیماری می توان سفر خود به کشور ترکیه را برای مدتی به تعویق انداخت. همچنین بسیاری از مراکز ارائه دهنده خدمات تفریحی توریستی نیز به علت شیوع بیماری کرونا از طرف دولت تعطیل شده‌ اند؛ که این خود می‌ تواند برای مسافران آزاردهنده باشد.

سفر زمینی با قطار

همواره یکی از روش های سفر زمینی ترکیه استفاده از خطوط ریلی بوده است. قطار هایی که مسافران را از کشورهای مختلف به کشور ترکیه می رسانند، معمولاً به واسطه اتصال خطوط ریلی این کشور با سایر کشورها قابلیت سفر آرام و راحت را فراهم می آورند.
کشور ایران نیز از طریق مرز رازی و چند مرز زمینی دیگر دارای خطوط ریلی مسافری به این کشور میباشد. که همه ساله شاهد عبور مرور تعداد قابل توجهی از مسافران ورودی و خروجی به کشور ترکیه می باشد.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.