سفر به کشور ترکیه با خودروی شخصی یا هواپیما؟

ایرانیان جهت سفر به کشور ترکیه از روش‌ های گوناگونی مانند استفاده از هواپیمای خودروی شخصی استفاده می‌ کنند،

دروازه هادریان
دروازه هادریان

برای سفر به ترکیه روش‌ های مختلفی را می‌ توان امتحان کرد. از جمله آن که می‌ توان از سفرهای هوایی برای مسافرت به کشور ترکیه استفاده نمود و یا آنکه سفر به کشور ترکیه با خودروی شخصی را امتحان کرد.

باید توجه داشت که در طول سال تعداد قابل توجهی از اتباع کشورهای مختلف مانند ایرانیان جهت سفر به کشور ترکیه از روش‌ های گوناگونی مانند استفاده از هواپیمای خودروی شخصی استفاده می‌ کنند، این مسافران نوع سفر خود را معمولاً به واسطه هزینه سفر به ترکیه برنامه‌ ریزی می‌ کنند. به همین واسطه ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا بهترین روش سفر به ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

سفر به کشور ترکیه چقدر هزینه دارد؟

دروازه هادریان - سفر به کشور ترکیه
دروازه هادریان – سفر به کشور ترکیه

یکی از دغدغه‌ های اصلی و مهم مسافرانی که کشورهای مختلفی مانند کشور ترکیه را جهت انجام سفر انتخاب می‌ کنند؛ میزان هزینه سفر انتخاب شده و روش انجام سفر می باشد. به همین دلیل نیز موارد مختلفی می‌ تواند به عنوان عوامل اصلی تاثیر گذار در هزینه سفر شما مورد بررسی قرار بگیرد. از جمله آنکه موارد زیر را می توان به عنوان اصلی ترین شاخصه های تاثیر گذار بر روی هزینه سفر مورد بررسی قرار داد:

  • سفر با خودروی شخصی: در هنگام انجام سفر با خودروی شخصی هزینه های گوناگونی بر تردد مسافر تحمیل می‌ شود از جمله آنکه هزینه سوخت ماشین و استهلاک را می توان از جمله اصلی‌ ترین هزینه‌ های جاری در هنگام سفر به ترکیه به حساب آورد.
    البته بسیاری از افرادی که استفاده از خودروی شخصی را برای مسافرت انتخاب می‌ کنند؛ میزان راحتی خود را در طول سفر به عنوان یکی از عوامل اصلی سفر با خودروی شخصی برای سفر به حساب می آورند و آن را به عنوان یکی از گزینه های تاثیرگذار بر روی انتخاب این روش ذکر می کنند.
    اما باید توجه داشت که از راننده که معمولاً سرپرست خانواده ها است؛ در طی سفر با خودروی شخصی دچار خستگی و مشکلات مختلفی مانند خواب آلودگی در طی مسیر می‌ گردد. که این خود می‌ تواند در کاهش کیفیت سفر او تاثیرگذار باشد. به همین دلیل زیاد توصیه نمی‌ شود که استفاده از خودروی شخصی را به عنوان یکی از روش‌ های اصلی جهت انجام سفر به مناطق مختلف مانند کشور ترکیه انتخاب کرد.
    البته در هنگام انجام سفر به واسطه استفاده از خودروی شخصی به کشور ترکیه هزینه های دیگری مانند هزینه پارکینگ جهت نگهداری از خودرو در فواصل مختلف سفر نیز به خانواده در حال مسافرت تحمیل می گردد.
  • سفر به کشور ترکیه با هواپیما: یکی از روش‌ هایی که بسیاری از مسافران برای سفر به ترکیه از آن بهره مند می شوند؛ استفاده از سفرهای هوایی می باشد. چرا که سفرهای هوایی به کشور ترکیه از قیمت های پایین تری نسبت به سایر روش‌ های دیگر برخوردار هستند.
    نکته دیگری که حائز اهمیت است؛ مقدار قیمت پایین سفرهای هواپیمایی داخلی کشور ترکیه می باشد. به همین واسطه بسیاری از هموطنان ایرانی جهت سفر ترجیح می دهند؛ که از طریق مرزهای زمینی وارد کشور ترکیه شوند و ادامه سفر خود را به واسطه استفاده از سفرهای داخلی ترکیه امکانپذیر کنند.
    البته باید یادآور شد که شرکت‌ های هواپیمایی ترکیه در فصول مختلف سال مانند زمان‌ هایی که حجم مسافر کمتری وارد این کشور می‌ شود، قیمت‌ های خود را در حد قابل توجهی پایین می‌ آورند. به همین دلیل می‌ توان با استفاده از بلیت های مختلفی مانند بلیط های چارتری و اکونومی مبلغ کمتری را برای سفر خود پرداخت نمود.

 

نکات مهم برای پایین آوردن هزینه سفر به ترکیه

نکات مختلفی می تواند جهت کاهش هزینه سفر به کشور ترکیه حائز اهمیت باشد. از جمله آن که می‌ توان با انتخاب روش مناسب جهت سفر به کشور ترکیه هزینه‌ های جاری سفر را در اندازه بسیار قابل توجهی پایین آورد.

همچنین نکته دیگری که برای مسافران شهرهای مختلف ترکیه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ انتخاب یک تور مناسب در فصل گردشگر پذیری کشور است. شرکتهای داخلی عرضه کننده انواع سفر با عقد قراردادهایی امکان سفر ارزان تر را به کشور ترکیه فراهم می‌ کند و از این رو می‌ توان در فصول مختلف سال با بهره گیری از تورهای ارزان قیمت این شرکت‌ها را به ترکیه تجربه نمود.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.